annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
***Nieuwe normen voor verkoperprestaties worden van kracht***

19 februari 2016 | 16.03 uur

Hallo,

Zoals aangekondigd in het nieuws voor zakelijke verkopers afgelopen najaar, worden 20 februari 2016 de nieuwe normen voor verkoperprestaties van kracht. Deze nieuwe normen zijn het directe gevolg van jouw feedback en de vraag om een reeks prestatievereisten die gemakkelijker te beheren zijn.

Nadat de nieuwe normen van kracht worden, gebruiken we dus alleen nog maar de volgende twee criteria om het probleempercentage te meten:

- Transacties die door de verkoper zijn geannuleerd: als een verkoper een transactie annuleert omdat een object niet meer op voorraad of verkrijgbaar is, telt dit tegen de verkoper.

- Geschillen gesloten zonder oplossing: als een verkoper een geschil niet kan oplossen voordat wij het sluiten, telt dit mee voor het probleempercentage van de verkoper.

We gaan daarnaast feedback van kopers gebruiken om te bepalen hoe snel verkopers objecten verzenden met de introductie van de Maatstaf voor tijdige verzending.

Aangezien er minder situaties als transactieproblemen worden geteld, zijn de minimumvereisten voor topverkoper en verkopen op eBay als volgt aangepast:

topverkopers

Alle verkopers

Maximum probleempercentage voor transacties

  • Transacties die door de verkoper zijn geannuleerd
  • Gesloten geschillen zonder oplossing

0,5%

2%

Maximum aantal gesloten geschillen zonder oplossing

0,3%

0,3%

Maximumpercentage transacties met niet op tijd geleverde objecten

5%

10%

Controleer je nieuw ontworpen Verkoperprestaties voor de laatste informatie over je prestaties, transacties en gegevens over tijdige verzending.

Met vriendelijke groet,

Het eBay-team