annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
***Bijgewerkt beleid voor sieraden***

31 mei 2016 | 10.28 uur

Vanaf 11 juli 2016 updaten we ons beleid voor sieraden in overeenstemming met de industrienormen. Samen met deze update werken we ook onze vereisten bij voor aanbiedingen in de rubrieken Juwelen en Modesieraden.

Je nieuwe aanbiedingen die je na 11 juli 2016 maakt, moeten het bijgewerkte beleid volgen. Je hebt tot 10 september 2016 de tijd om bestaande aanbiedingen en Geldig tot geannuleerd-aanbiedingen bij te werken. Daarna moet het nieuwe beleid voor sieraden worden nageleefd. Het is echter raadzaam om de aanbiedingen nu alvast aan te passen om je kopers meer informatie over je objecten te geven. Hieronder volgt een overzicht van de wijzigingen die je moet doorvoeren:

● Objecten met edelmetalen of edelstenen, zoals gedefinieerd in het beleid voor sieraden, moeten worden aangeboden in de rubriek Juwelen.

● Als je een edelmetaal verkoopt dat is geplateerd of gevuld met een ander edelmetaal, moet je het aanbieden in de rubriek Juwelen.

● Wanneer je natuurlijke diamanten verkoopt die zijn behandeld, moet je het woord 'behandeld' toevoegen aan de titel, specificaties en beschrijving van je aanbieding.

● Wanneer je natuurlijke edelstenen verkoopt die zijn behandeld, moet je het woord 'behandeld' toevoegen aan de titel, specificaties en beschrijving van je aanbieding.

Dankzij deze wijzigingen worden je aanbiedingen duidelijker voor kopers, waardoor ze op hun beurt met vertrouwen kunnen kopen. Wanneer kopers precies weten wat ze krijgen, is de kans op problemen na de verkoop kleiner.

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er als ik mijn aanbiedingen niet aanpas of als mijn object verkeerd wordt aangeboden?

Voldoen je aanbiedingen niet aan deze richtlijnen, dan kunnen deze verwijderd worden en kunnen er een aantal andere acties tegen jou ondernomen worden, zoals beperking van je verkoopprivileges en schorsing van je account.

Wat als ik de zuiverheid van het metaal of het type edelsteen dat in mijn object wordt gebruikt niet weet?

Het is jouw verantwoordelijkheid om een object nauwkeurig te omschrijven. Daarom kun je beter geen beweringen of uitspraken doen over een object dat je aanbiedt, als je deze niet kunt verifiëren.

Als je bijvoorbeeld een object hebt dat je hebt geërfd, mag je geen beweringen doen over de zuiverheid van het object als je deze niet kunt verifiëren. Twijfel je, dan raden we je aan om het object te laten taxeren door een onafhankelijke taxateur van sieraden voordat je het aanbiedt. Zo zorg je ervoor dat je het object correct weergeeft.

Verwante links

Beleid voor sieraden

Met vriendelijke groet,

Het eBay-team