annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kun je chinese verkopers uit je zoekresultaten halen?

Ik ben voor de zoveelste keer gedupeerd door een chinese verkoper. Ik durf geen negatieve feedback te geven omdat ze vaak dreigen je op een zwarte lijst te zetten of slechte valse feedback terug te geven. Ik zet mijn commentaar meestal wel in de feedback om alsnog m'n mening een beetje kwijt te kunnen. Ik begrijp dat ebay niet verantwoordelijk is voor de integriteit van verkopers, maar er moet toch een optie zijn/komen om bepaalde verkopers te kunnen mijden. In de resultaten van items die ik zoek barst het vaak van de chinese verkopers (gemiddeld 7 op 10) en daardoor kom ik toch weer in de verleiding om iets te kopen vanuit china. Als ik dat niet doe moet ik alsnog nodeloos door alle zoekresultaten scrollen wat mij erg irriteert.

Ik zal nu nooit meer iets uit china bestellen, maar heb ook geen zin om door een berg van oneerlijke advertenties te zoeken naar integere verkopers.

Ik winkel graag wereldwijd, maar heb gewoon geen vertrouwen meer in chinese verkopers. Kan ik in zoekresultaten niet items vanuit china weglaten?

Meerdere mensen uit mijn kennisenkring hebben overigens hun ebay account opgezegd omdat ze geen vertrouwen in ebay meer hebben door dergelijke verkopers. Het is erg jammer en ik zou graag zien dat ebay hieraan iets kan doen.

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Een zwarte lijst is er niet. De verkoper kan u wel blokkeren om in de toekomst nog wat bij hem/haar te kopen. Gezien de negatieve ervaring is dat geen probleem voor u.

Over de slechte feedback naar u zal ik me niet druk maken. Verkopers kunnen uitsluitend positieve feedback geven.

Gewoon uw geld terug claimen bij paypal en de feedback geven die u wilt geven.

Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Fijn om te weten dat ze je geen oneerlijke feedback kunnen geven als vergelding. Maar ik zag in sommige advertenties staan dat als je ze negatieve feedback geeft, ze onderling een zwarte lijst hanteren (waarschijnlijk buiten ebay om) waar je op komt te staan. Ik kan helaas de betreffende advertenties niet meer terugvinden, maar ik vond het wel bedenkelijk toen ik het las. Kun je zoiets melden als je het tegenkomt? Ik vind het niet kunnen dat kopers bang moeten zijn om een eerlijke mening te geven of dat verkopers/kopers zulke dingen neerzetten als bangmakertje.

Het is fijn dat ze vaak items retour nemen, maar je bent wel je verzendkosten kwijt, een hoop tijd, en je bent een andere leuke aanbieding misgelopen omdat je op een object hebt gewacht/gerekend dat niet hetgene blijkt waar je voor betaald hebt. Ik vind het bedrag retour vaak niet opwegen tegen de verzendkosten en daarom stuur ik het niet terug. Verder ga ik ook geen discussie met ze aan omdat ik geen zin heb in verdere nodeloze tijdverspilling met zo'n oneerlijke verkoper. Dan kunnen ze wel zeggen dat je altijd contact met ze moet opnemen voordat je een neutrale/negatieve feedback geeft, maar mijn mening is dat als zo'n verkoper al niet eerlijk is in de advertenties en reacties, diegene ook niet zal streven naar een eerlijke oplossing.

Ik wil echter wel dat andere kopers weten dat zo'n verkoper blijkbaar niet altijd eerlijk is, daarom ben ik wel blij nu te lezen dat ze je niet kunnen "terugpakken" voor eerlijkheid.

Maar hoe kan het dat een verkoper uitsluitend goede feedback kan geven? Als kopers niet netjes met verkopers omgaan, mogen kopers daarvoor toch ook wel voor gewaarschuwd zijn?

Overigens vraag ik me nog steeds af of er een optie  is om chinese advertenties uit de zoekresultaten te krijgen en hoe dat moet.

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

de woorden "Chinese Verkopers" trokken mijn aandacht.

U kunt inderdaad bij het zoeken geen landen uitsluiten, maar wel kiezen in welk land U wel wil zoeken.  

De door U gekochte producten worden misschien door verkopers in een beperkt aantal landen aangeboden en dan zoekt U achtereenvolgens in die landen; iets meer werk, maar het voorkomt mogelijk de genoemde ergernis.

Ik heb wel gezien, dat U in de V.S en U.K. gekocht hebt bij verkopers met een score van 98,5% en 99,2%. Had U bij deze verkopers wel een goed gevoel?

Zelf heb ik totaal geen slechte ervaringen met Chinese verkopers, maar mogelijk komt dat door de artikelen, die ik koop.  

Misschien  heb ik altijd geluk gehad, maar dat kan ik mij nauwelijks voorstellen. 

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Ik gebruik altijd dx.com voor al mijn chinese aankopen, goed, goedkoop en zeker.

En eBay ook weer blij want betalen is altijd met PayPal.

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Ik denk inderdaad dat het aan de artikelen ligt die je koopt. Ik zie de meeste klachten in feedbacks vaak gaan over kleding. Mijn klachten gaan eveneens over kledingverkoop. Ik kom helaas alleen nog voor kleding op ebay, anders had ik wellicht jouw ervaring wat meer kunnen delen.

Bij die (98,5%) winkel in US had ik inderdaad het volle vertrouwen omdat ik normaliter op hun eigen website bestel, de ebaysite van ze is voor outlet artikelen. Ik heb nog nooit een klacht over ze gehad en ik zie dat de klachten die mensen over ze hebben vaak ook niet eerlijk zijn. Ik probeer bij het bekijken van feedback altijd rekening te houden met het feit dat er mensen zijn die heel snel een slechte feedback geven zonder de verkoper de kans te gunnen om het op te lossen. Ik vind het niet erg als items later aankomen dan verwacht, vaak is het gewoon niet de schuld van de verkoper, zolang het maar wel daadwerkelijk het item van de advertentie is vind ik het prima.

Wat betreft de winkel uit UK (99,2%) was ik niet tevreden over de geleverde items, deze waren niet de maten zoals beschreven in beschrijving, en ook het item was niet zoals beschrijving. Heb ik ook aangegeven in m'n feedback. Verder heb ik ook meerdere transacties met verkopers uit UK gehad, en daarbij geen klachten. Dus zie ik geen reden om verkopers uit UK in het algemeen te wantrouwen.

Ik heb uit ook uit meerdere keren uit thailand, japan, nederland besteld, een keer uit italie, geen klachten of oneerlijke advertenties/reacties.

Ik bestel normaliter kleding, en vind dat ze daarbij eerlijk moeten zijn over wat ze verkopen. Bij bilvergrotende onderbroeken die worden aangegeven als 1 tot 2 inch dik, verwacht je gewoon geen 1 cm dikte. (Als jij een harde schijf besteld met 1 tb, word je ook niet vrolijk van 500 gb) Als ik mezelf opmeet en zelfs bij winkels nog laat opmeten voor de zekerheid, vervolgens een item bestel wat volgens hun beschrijving in cm ruim zou moeten vallen, dan is het wel de bedoeling dat ik het ook daadwerkelijk om m'n lijf heen kan krijgen. Ik ben geen obees want ik hoef niet naar plus-size winkels, dus is het niet zo dat ik zo'n persoon ben dat zich in kleine kleding wil persen. Ik hou er rekening mee dat chinese maten niet zoals westerse maten vallen, maar als iets in cm is oogemeten en beschreven, wat kun je er dan nog van maken?

Het is gewoon vervelend dat de items niet aan beschrijving voldoen en dat ik niet breed genoeg bij kas zit om ze retour te sturen, anders was ik niet op ebay. Ik verkoop de items wel met een eerlijke beschrijving op marktplaats of ebay of verkoop ze door aan kennisen. Dit met een beetje verlies, maar wel minder dan de verzendkosten. Ondertussen baal ik dat ik er weer ingetrapt ben en dat ik een andere aanbieding ben misgelopen die wellicht wel eerlijk was geweest.

Het viel mij bij de laatste transactie gewoon op dat ik geen enkele keer een prettige ervaring heb gehad met een verkoper uit china. Geen klachten over vriendelijkheid, geen klachten over verzending, geen klachten over duurzaamheid. Maar één klacht over juist datgene dat ik het belangrijkst vind: item niet zoals beschreven. De laatste transactie staat overigens nog niet tussen m'n feedback want ik heb nog niks ontvangen, maar ik heb nu al spijt van de aankoop. Na het eindigen van de veiling gaf ik aan welke maat ik wilde, zoals aangegeven, krijg ik een antwoord dat alles 1 maat is en dat mijn maat dus niet beschikbaar was. Hierop antwoorde ik met een kopie van de beschrijving, en dat als de beschrijving niet waar gemaakt kan worden, ik van de aankoop af wilde zien. Toen zeiden ze nog dat het stretch was, maar ik nam daar geen genoegen mee: Het item zoals beschreven, anders wil ik het niet kopen. Ik heb belooft nooit slechte feedback te geven, zolang ze maar wel eerlijk waren. Vervolgens werd gezegd dat het een vergissing was en dat mijn maat wel degelijk beschikbaar was, dus ik heb betaald per paypal. Nu is het ruim een week geleden dat er betaald is en blijkt mijn item nog niet verzonden te zijn, terwijl er staat dat dat binnen 3 dagen na betaling zal geschieden. Daarover heb ik ze ook benaderd en ze zeiden dat ze het wel zouden verzenden met een track & trace beschikbaar. (Um ok, wanneer dan?) De communicatie verloopt echt belachelijk stroef en ik wil nu gewoon zo min mogelijk communiceren om m'n beleefdheid te behouden. Het item is tenslotte 1 oktober gewonnen en nog niet verzonden. Ik wordt echt niet vrolijk van de hele combinatie in ongemakjes bij elkaar en moet maar afwachten of het item wel daadwerkelijk is zoals beschrijving. 

Dan kan men wel zeggen "je krijgt waarvoor je betaalt", ok ik verwacht geen duurzaamheid in goedkope producten, maar je mag toch wel verwachten dat is zoals beschreven?

Het is gewoon voor mij de druppel dat ik nu bij deze verkoop zelfs al teleurgesteld ben voordat het daadwerkelijke item gearriveerd is.

Omdat ik nu tot de conclusie ben gekomen dat ik niks meer vanuit china wil bestellen, zou ik het fijn vinden niet door het gros van chinese verkopers te hoeven graven omdat ik voor de overige landen opensta. Misschien dat ik voor andere soort items wel ooit weer uit china wil kopen, maar momenteel heb ik het echt gewoon gehad. Ik weet nu dat ik de verleiding kan weerstaan, het zou dus alleen nog fijn zijn als ik ze kan ontwijken in mijn zoekresultaten zodat ik kan winkelen zonder herinnerd te worden aan vervelende zaken. Ik wil het niet voor andere kopers verpesten die wel tevreden zijn, ik wil gewoon een oplossing zoeken voor mijn eigen individuele probleem.

Overigens ben ik zelf half chinees, dus insinuaties naar/klachten over ras onvriendlijkheid hopelijk achterwege te laten. Ik ben van mening dat ik best mijn persoonlijke ervaring en frustraties mag uiten en daarnaast een oplossing zoeken voor iets dat mij dwars zit, zoals ieder hier doet. Ik ga een Nederlandse verkoper die klaagt over een brabantse verkoper ook niet vertellen dat hij heikneuterig bezig is, of mensen racistisch noemen die niet meer naar rusland willen verkopen. (reden voor deze opmerking, op ebay.com is m'n vraag verwijderd op basis van klachten over discriminatie.)

Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Ok, ik begrijp niet hoe dat betrekking heeft tot dit onderwerp. Volgens mij was het juist duidelijk dat ik online niks meer uit china wilde kopen. Maar goed, wellicht heeft een ander er wat aan.
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Het is me geheel duidelijk, maar ik blijft erbij: goede en slechte verkopers tref je overal aan. Beslist niet alleen in China !!!

Voor mijzelf sprekend: ik weet hoeveel moeite het kost om de verkopen in goede banen te leiden en kan mij zo voorstellen, dat niet elke verkoper er zoveel tijd in wil steken. 

Om een voorbeeld te noemen: vaak controleren wij een adres op Google of Google Maps, omdat het opgegeven adres ons niet logisch lijkt. Soms wijken Ebay-adres en PayPal-adres af en sturen wij de koper een berichtje of dit inderdaad klopt, enz. enz.

Veel suces gewenst, ook bij je eventuele Ebay-aankopen.

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Genoemde site heeft het voordeel dat bla als feedback en dergelijke niet onderdeel zijn van de koperservaring.

China biedt zoveel slimme en goede en bovendien goedkope producten dat het jammer zou zijn deze te **bleep**en (n e g e r e n).

Het probleem ligt mijns inziens dan ook meer bij eBay dan bij Chinese verkopers.

En om nogmaals de promotionele waarde niet te verwaarlozen: met PayPal geniet u altijd de kopersbescherming.

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Wederom. Hoezo ga jij hier andere sites dan ebay zitten aanprijzen, met nóg meer chineze verkopers, en geen feedbacksysteem...

Terwijl TS duidelijk vraagt hoe chinese verkopers in zoekresultaten te ontwijken zijn?!

Is begrijpend lezen een probleem voor jou, of moet je overal persee iets neerkalken?

Ik heb rondgebladerd en nu wel genoeg van jouw nutteloze reacties gezien. Nieuwe kopers/verkopers die hier komen met vragen moeten dus niet met jou aan de stok krijgen want dan komen ze ook meteen niet meer terug. Je geeft adviezen/antwoorden van lik-me-vestje, kun je niet beter op fok.forum gaan trollen ofzo?

Bericht 10 van 11
laatste antwoord