annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakket van 30kg verzenden naar china

Ik moet een pakket van 30 kg terugsturen naar de verkoper in China. Dit moet met tracking nummer en met ontvangstbevestiging. Ik heb al bij tnt gekeken maar daar staat bij aangetekende pakketten alleen tot 20 kg vermeld en dat is dan ongeveer 100 euro. Bij 30 kg staat "geen aanbod", dus als ik heb goed begrijp doen ze dat niet.

Ik heb ook bij dhl gekeken maar daar kost het verzenden meer dan 400 euro en dat is dus ook niet echt een optie.

Ik kan het pakket niet splitsen omdat het om een lifepo4 accu gaat.

Hoe kan ik dit pakket het beste opsturen?

Bericht 1 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

Feit is dat het ons antwoordgevers niet gemakkelijker wordt gemaakt en dat ik me maar eens moet gaan bezinnen op de vraag of dat überhaupt nog wel zin heeft als er zoveel restricties worden opgelegd.

Ik snap nog steeds waar men dat zwart maken vandaan haalt! jarenlang hebben we door middel van objectnummers vragenstellers een  snel en vaak goed antwoord gegeven.

natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat kwaadwillenden een verkoper een boze mail gaan sturen, maar met een omweg kun je er toch wel  achter komen.

Nu krijg ik een beetje het gevoel dat wij op één lijn worden gezet met kwaadwillenden en dat bevalt me geenszins.

Bericht 11 van 30
laatste antwoord

Leesvoer voor in de bunker 😉

Communitywaarden

We gaan ervan uit dat mensen van nature eerlijk zijn.

We zijn van mening dat iedereen iets bij te dragen heeft.

We zijn van mening dat een eerlijke, open omgeving het beste in mensen naar boven haalt.

We erkennen en respecteren iedereen als een uniek individu.

We moedigen je aan om anderen te behandelen zoals je zelf wilt worden behandeld.

Bericht 12 van 30
laatste antwoord

interesant leesvoer! volgens mij zijn ze dit vergeten dat ze dit ooit hebben opgesteld.:^O

Bericht 13 van 30
laatste antwoord

Het is erg stil in de bunker! zouden ze nog aan het lezen zijn?.

:^O

Bericht 14 van 30
laatste antwoord

Oke, ik kies eieren voor mijn geld. Ik heb ebay custumer service het volgende bericht gestuurd:

Dear Sir/ Madam,Thank you for your communication of 15 June 2011. I hate to say this but this is no solution! In Holland sending this package costs more than 400 euro.

A li-ion battery must also be signed as hazardous substances following customs rules. This makes it impossibble to send because I'll have to invest again more than 400 euro in sending a battery that has practical no value.

That would leave me with a loss of 860 dollar+400 euro=1260 dollar if something goes wrong with the package. I would be fine if ebay or the seller will do a refund of 600 euro(860dollar)-400(570dollar)=200 euro(290dollar) and not let me send it back to china.

It would leave me with a financial headage but its better than no money at all. If the seller refuses I will try a new claim at paypall. Best Regard, Erik

Bericht 15 van 30
laatste antwoord

Oei, rekenfoutje maar maakt voor de zaak niks uit.

Bericht 16 van 30
laatste antwoord

je moet ebay niet mailen,dat helpt helemaal niks.Die mailen worden niet of nauwelijks gelezen en ebay krijgt dagelijks tientallen zoniet honderen van dat soort mailen, dus die maken echt geen indruk bij ze. Je moet pay-pal bellen (hun nummer vindt je makkelijk op de pay-pal site), en de persoon die je te woord staat rustig en uitgebreid je probleem vertellen. Met een heel klein (nouja, eigenlijk met heel veel) geluk krijg je gelijk.

Dat geld op je pay-pal rekening waar je mee betaald hebt, waar kwam dat eigenlijk vandaan. Als het van een creditcard komt kan je ook daar nog proberen je geld terug te halen. Wordt je wel weer door pay-pal geschorst, maar wat zou dat....Komt het van een al bestaand saldo heb je pech, komt het van je bank-rek. kan je proberen het via je bank terug te laten storten maar die kans is nihiel. Dan moet je eerst aangifte bij de polisie doen voor internet oplichting (als ze die al op willen nemen),en met die aangifte bij je bank bedelen dat ze het terug boeken.

(dreigen to go public.... de krant, radar, wil soms,heel soms, helpen).

--
Bewerkt door abeldoorn op 18 Jun 2011 1:39 CEST
Bericht 17 van 30
laatste antwoord

Hoi Eduard. Ik heb nog niet gebeld met paypal omdat ik ze nog niet helemaal op een rijtje heb staan en ik moet natuurlijk wel overtuigend overkomen.

Inmiddels is er de volgende briefwisseling geweest, dus de email is wel gelezen:

CUSTOMER SERVICE:

Dear Erik,I am contacting you about the case for the Battery (eBay item number: 33053590660x) that you bought. I understand you do not want to send the item back to the seller as it will cost so much.The only way we can refund you is if we see the seller has the item back and has signed for it. If you do not send the item back before June 24th with signature confirmation we will not issue a refund and the case will be closed. I am providing the information that was given in the last email so you have all the information to ensure a refund. But if you decide not to send the item back we will not issue any type of refund.I understand it can cost some money to send items back but we do not issue any type of partial refunds. If you want a partial refund you can close the case and try working with the seller. If you want us to force any type of refund the item must be sent back.Please complete these steps in the next 3 days to ensure you will receive a refund: 1. Ship the item back to the seller at the address provided below. Please make sure you are using shipping tracking and signature confirmation so we can confirm that the seller received the item. You can use the shipping company of your choice.2. Respond to this email with the tracking number and also provide the tracking number to your seller through eBay messages. This is to ensure that all parties have a copy of the tracking information. Once the item has been delivered, you will be refunded for the cost of the item plus original shipping ($860) within 3 days (we allow your seller 3 days to issue you the refund). If after 3 day the seller has not refunded you, please contact us so we and initiate the refund on the seller's behalf.   If we do not receive a tracking number by June 24th, we will be obligated to close this case with no refund. Please see the importance in this time frame as we would be more than happy to make sure you get a full refund of $860 once the item has been returned to your seller.  Thank you for your time. Thank you for choosing eBay. Sincerely Tyler B.eBay Customer Support.

MIJN EMAIL:

Dear Sir/ Madam,I'm sorry but I cannot invest another 400 euro in sending the package. Also the package will have to be signed as hazardous substances following customs rules.If not that would cause lots of problems.I understand your policy but it would be better for all parties to do a refund in a case like this.Thank you,Erik

-- Bewerkt door erismee op 22 Jun 2011 20:17 CEST
Bericht 18 van 30
laatste antwoord

Als ik het antwoord van pay-pal zo lees is het wel een persoonlijke mail, maar schiet je er niks mee op.

Ik hoop voor je dat je het geld via je creditcard op pay-pal hebt gezet en daar mee hebt betaald.

Ik zou dan de CC maatschappij verwittigen van oplichting. Mijn ervaring is dat CC maatschappijen wel de kant van de betalende (nederlandse) klant kiezen. Pay-pal vind dat niet leuk en zal je waarschijnlijk schorsen, maar beter dat dan zo'n bedrag kwijt zijn.

Als je het geld door pay-pal van je bank rek hebt laten halen (dus niet dat je al voldoende geld op je eigen pay-pal rekening had staan), maak je ook kans door die betaling bij de bank te storneren. Ik weet niet precies hoe het beleid is (voedt zelf mijn pay-pal vanaf mijn CC), maar ik mee dat het een incasso is die je aan pay-pal geeft en die kan je weer intrekken.

Ik zal gelijk als ik jouw was, of je bank of je CC maatschappij benaderen, van pay-pal heb je in deze niks te verwachten.

(misschien logisch, weten zij veel of je echt iets anders hebt ontvangen, voor hun is de enige garantie dat je het terug stuurt, maar als de koper dan zijn pay-pal rekening heeft geleegd kan je van een kale kip ook niet plukken en krijg je ook geen geld terug.)

suc6

Bericht 19 van 30
laatste antwoord

Hoi Eduard,

Ik verwacht er inderdaad niet veel meer van. Het stroomschema-systeem van ebay voorziet niet in het versturen van zware bakstenen en gaat dus altijd van vertrouwen en resultaten uit.

In mijn geval gaat het om een duur product dat eigenlijk niet terug te sturen is vanuit Nederland dus de verkoper kan zijn gang gaan. Mogelijk is dit ook de reden dat je het niet terugziet in zijn "reviews".

Op de duitse ebay staat de verkoper niet vermeld. Dus in de toekomst heb ik daar meer vertrouwen in.

Ik heb ervan geleerd dat je beter geen verbruiksartikelen kunt kopen op ebay. Zeker niet als deze meer dan 20 kg wegen of chemische stoffen bevatten.

Misschien ga ik nog door via tros radar en paypal maar meer om deze mogelijkheid van versturen bekend te maken.

Heel veel dank voor jullie inspanningen.

Erik

Bericht 20 van 30
laatste antwoord