annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PostNL & eBay Drama

De vraag gaat over het importeren van adressen van eBay naar PostNL.

 

1 november krijg ik een mail van PostNL. Dat ik goederen niet meer met de briefpost mag versturen vanaf 1 januari 2020. Ik verstuur alles via partijenpost en mag dus 1 zak aanbieden. 

 

Dus ik ga ongeveer het dubbele betalen omdat het niet meer in partijen kan worden aangeboden. Daarbij komt dat ik voor elke verkoop een barcode moet aanvragen via pakketten. Om het gemakkelijk te maken (want zo zijn ze bij postNL) mag ik vervolgens 20! adresregels vullen per nieuwe klant. Dit komt er bij mij op neer dat ik dus een aantal minuten per verkoop bezig ben. Aangezien ik voornamelijk objecten verkoop met een lage prijs is dit voor mij niet haalbaar. 

 

Dus ik vraag of er geen andere mogelijkheid is. Na ongeveer 20 keer bellen met postNL en 6 verzoeken om terug te bellen die ze niet zijn nagekomen, komen ze met een oplossing waar ik niets van begrijp. Ik moet een API hebben. Nou, zo gezegd zo gedaan API aangevraagd en gekregen. 

 

Vervolgens neem ik contact op met eBay UK omdat ik daar al mijn spullen verkoop. Ebay geeft aan dat het niet mogelijk is om de PostNL API te koppelen met ebay en het dus onmogelijk is om adressen automatisch naar PostNL te krijgen.

 

Dus ze verlangen van mij dat ik 20! adresregels per verkoop ga invoeren handmatig. Het wrange is dat Royal Mail (de engelse post) wel een koppeling heeft. Daar hoef je slechts op een knop te drukken en je bent gekoppeld. PostNL weigert om me verder te helpen. Zeggen dat ik een ICT bedrijf moet inschakelen om het te regelen. Hier ben ik mee bezig maar ze geven aan dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken voor 1 januari. 

Dus ik verder zoeken. Kom ik bij sendcloud uit (door op google API eBay en PostNL in te typen). Meneer van Sendcloud zegt tegen mij dat een API wel erg omslachtig is voor deze optie. Ik heb geen idee wat een API is dus ik geloof deze meneer wel. Hij geeft aan dat ik een abbonnement bij hun kan nemen voor 45 € per maand en dan kan ik de adressen wel direct via hun importeren. Oftewel, de software bestaat gewoon al.  

 

Na uren bellen met ebay en postNL ben ik nog geen millimeter verder. Inmiddels heb ik een API en een Sendcloud account maar geen idee wat ik er allemaal mee moet. 1 januari komt steeds dichterbij en ik zit met mijn handen in het haar. 

 

Lang verhaal kort: Weet iemand hoe je adressen van ebay.co.uk verkopen rechtstreeks naar PostNL kan laten gaan zodat ik niet 20 adresregels per verkoop van 2 euro handmatig in hoef te voeren? 

 

Ik snap niet dat PostNL iets van me verlangt, waar ze me verder niet in faciliteren of bij kunnen helpen. 

 

Degene die het voor me op lost (voor 1 januari) kan rekenen op een mooi cadeau of een geldbedrag. 

 

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

PostNL & eBay Drama

Hallo,

Ik vroeg me af of je hier een oplossing voor hebt kunnen vinden.
Bericht 2 van 2
laatste antwoord