annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper heeft een probleem met serienr. op de verpakking

Hallo,
Ik heb een vraag mbt tot een geschil met een koper. Ik heb een object verkocht en ook netjes betaald gekregen en de koper heeft het product op tijd en in goede staat ontvangen. De koper heeft echter een probleem met de verpakking van het product. Op de verpakking staat een serienummer dat niet overeenkomt met het serienummer van het gekochte product. In de advertentie heb ik aangegeven dat het (gebruikte) product geleverd wordt met de originele verpakking, ik was mij echter niet bewust van het verschil in serienummers (oorzaak is onbekend). De koper wil nu als vergoeding 200 euro retour wat mijn inziens veel te veel is. Het aangekochte product verkeerd in uitstekende staat en het aankoopbedrag ligt absoluut in lijn met waarde van het product. Is de klacht van koper terecht alsmede de gewenste vergoeding van 200 euro? Ik heb inmiddels aangeboden 100 euro te vergoeden maar de koper wilt het object nu terugsturen, terwijl in de advertentie duidelijk stond dat het om een prive verkoop gaat en ik niets terugneem en geen garantie geef,

Wat zijn mijn mogelijkheden hierin?

Mvg,

Christiaan

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: koper heeft een probleem met serienr. op de verpakking

heb je een objectnummer voor ons, dan kunnen we zelf even meekijken. Bij het ene product is een nummer veel belangrijker dan bij de ander, dus daar is zo 'out of the blu' even niks over te zeggen.

Je kan wel nog zoveel in je advertentie zetten, als een koper met pay-pal heeft betaald kan die zo zijn geld terugeisen en een negatief is ook zo gegeven.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Objectnummer is:180877387052

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

betekend een ander serie nummer ook gelijk een ander product/andere firmware/ander bouwjaar/ etc, of zijn ze identiek. Als ze identiek zijn, maar alleen een serie nummer vanuit de fabriek (dus de eerst gemaakte is no 1 en dan 2 etc...) en er geen verschillen zijn en je ook niet bepaald een specifiek nummer koopt, dan denk ik dat de koper probeert er geld uit te slaan. Als een ander nummer echt iets anders betekend (al is het maar iets kleins), dan heeft ie weer wel een punt. Biedt hem aan het product terug te sturen en hij krijgt zijn geld terug.Als die alleen probeerde je een oor aan te naaien zou die dat vast niet willen. Maar 200e alleen voor een ander nummertje lijkt me nogal veel/chantabel..

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Bedankt voor je reactie.

Ik neem het product terug.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

nu ben ik ook wel benieuwd naar je beweegreden eigenlijk

Bericht 6 van 6
laatste antwoord