op 17-03-2011 19:27
Kom ik net tegen bij een verkoper in de USA (hij accepteert geen paypal meer):
As part of our ongoing effort to make PayPal an even safer place for you and your customers to do business, we're holding a percentage of the total payments you receive each day as a reserve in your account. This reserve helps make sure that you have money in your PayPal balance to cover any payment reversals or chargebacks.
We're going to start holding 100.00% of your daily sales in reserve for 180 days.What are reserves?Reserves are funds that belong to you that we set aside to make sure that you have money in your PayPal balance to cover any payment reversals.
After 180 days, your reserve funds will be released on a rolling basis. For example, we hold 100.00% of the total amount you receive at the end of the first day, and release the money on day 181. 100.00% of your payments that are held at the end of the second day will be released on day 182, and so on.
Geen rente, geen beschikking over je eigen geld, geen compensatie voor verlies in koersschommelingen, geen herinvesteren, geen lol meer aan voor die verkoper!
Dit kan dus iedereen zomaar gebeuren!
op 17-03-2011 20:01
En de excuusreden voor het gedurende 180 dagen vasthouden van elke ontvangen betaling is dat er dan een garantie is dat er geld beschikbaar is ingeval de koper een beroep doet op de kopersbescherming.
Het moet niet gekker worden, maar dat zal het ongetwijfeld.
Stel je eens voor dat een bank een storting op je rekening 180 dagen zou vasthouden (zonder rentevergoeding) om de mogelijkheid te hebben dat geld weer aan de betaler terug te geven, als die daar om vraagt.
Maar als koper is dat PayPal helemaal niet onaardig, en je geniet ook nog kopersbescherming.
op 18-03-2011 08:59
goedenmorgen KB
180 dagen betalingen aanhouden door Paypal?
Ik zag dus ook de jaarcijfers van Ebay,
zeer goede resultaten van Paypal, maar
op .com was slechts 3% meer verdient en let
wel in 2010 zijn daar ook de kosten voor
verkopers verhoogd, en toen dacht ik al bij
mezelf het zal niet lang gaan duren voordat
er weer nieuwe kostenverhogingen voor
verkopers aldaar aangekondigt gaan worden.
Nu lang heb ik niet daarop moeten wachten, het
antwoord van ebay was er in no time.
krijg toch sterk de indruk dat ebay de
overgebleven verkopers het kind van de rekening
laat worden.
ja en nu 180 dagen Paypalbetalingen vast
te gaan houden? zal ook wel weer als gevolg
gaan hebben dat veel verkopers gaan afhaken.
Ach in het verleden kwam ik hier particuliere
verkopers tegen die hun zegels hier wel ten gelde
wilde maken, maar gezien de forse kosten
en het moeten voldoen aan allerhande voorschriften
verkiezen deze verkopers maar om hun zegels
bij een gewonie veiling ten gelde te maken.
Wat mij betreft is ebay verkeerd bezig
en hadden de tarieven voor verkopers allang
verlaagd dienen te worden om het hier
voor verkopers aantrekkeklijker te maken
Het is je allemaal wat, nog 3 dagen en de
lente komt eraan.
groetjes en iedereen een prettige dag,
Niek