annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verdubbeling van kosten voor zakelijke verkopers.

Zakelijke verkopers gaan vanaf 11 september ook fors meer betalen. Wel 2x zoveel als nu.

Een veilingitem met een startprijs van 1 euro kost nu 0,10 plaatsen plus 4% verkoop met max van 5 euro.

Straks kost dat 0,15 plaatsen plus 8% zonder max over de verkoop.

Ook de winkelkosten zijn sterk verhoogd.

Wel krijg je 20% korting als je alles met PayPal verkoopt en nooit een lagere ster waardering krijgt.

Alles met elkaar een aardige boost in deze economisch barre tijden (voor eBay).

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Verdubbeling van kosten voor zakelijke verkopers.

Waarschijnlijk heeft Ebay al dat geld nodig voor de verbetering van hun helpdesk.

 

Naast alle kritiek op Ebay / PayPal ook nog mijn complimentjes:

 

-- ben gebeld (langdurig) door een dame van Ebay.de, als reactie op een vraag.

-- Ben gebeld door een heer vanuit Ierland, als reactie op een vraag aan PayPal***

 

*** De vraag was hoe ik het voordeligste mijn US$'s van mijn PayPal-rekening kan overschrijven. Ik heb een US$-rekening bij RABO in Nederland, maar de US$'s van PayPal kunnen daarop niet direct worden overgeschreven. Dat zou alleen kunnen naar een US$-rekening bij een Amerikaanse bank, maar het openen van een dergeliojke rekening gaat me te ver.

Dat wordt dus kopen met US$'s op Ebay of mijn verlies nemen van de omrekening van dollars naar euro's.

 

 

 

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Verdubbeling van kosten voor zakelijke verkopers.

Ik betaal altijd mijn eBay rekening met de USD op mijn PayPal, maar ik heb dan ook een US-account.

Anders koop ik ermee op eBay.com

Dollars van de PayPal rekening opnemen kost nog eens een 2% extra.

 

Hier nog wat voorbeelden als je PayPal het valutabedrag laat omrekenen in EUR als je een niet-euro item via bankrekening betaalt in plaats van via creditcard.

Voor $234,90 rekent PayPal 181,72 en de creditcard 177,57 euro.

Voor GBP47,50 rekent PayPal 57,33 en de creditcard 55,86 euro.

Betaal PayPal dus altijd via creditcard en laat de omrekening niet door PayPal uitvoeren.

Beide opties moet je bij elke betaling elke keer opnieuw kiezen.

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Verdubbeling van kosten voor zakelijke verkopers.

Dank voor je antwoord.

 

Valuta omzetten kost overal geld, maar ik wil PayPal dollars omzetten naar RABO-dollars en dat kan dus niet. Kost me in mijn geval weer € 40,00 extra.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord