annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypall en ebay commissie, houd de verkoper nog wel iets over?

Hallo,

 

Ik ben normaal geen klager, maar ik schrok net toch wel toen ik zag dat ik als verkoper ook opdraai voor de paypall kosten van een besteling? Ik heb een tijd alleen maar gekocht op ebay, en er kwam altijd een x bedrag bij omdat ik met paypall betaalden, maar blijkbaar betaal je als verkoper zijnde dus ook deze kosten?

 

Hier had ebay ook wel even iets over kunnen vermelden bij het commissie deel, aangezien het meest gebruikte betaal systeem paypal is.....

 

Maar wat ik nog vreemder vind is dat je als koper EN verkoper een x bedrag kwijt bent aan paypall?

Dat word dan van af nu de verzend kosten omhoog, of nog alleen maar bankoverschrijving.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Paypall en ebay commissie, houd de verkoper nog wel iets over?

Dit principe is ook wel bekend als de quadruple dipping.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Paypall en ebay commissie, houd de verkoper nog wel iets over?

volgens mij betaal je alleen als verkoper PayPal-kosten en wel over het ontvangen bedrag.

 

Bij kopen betaal je aan PayPal geen kosten, maar sommige verkopers verhogen hun prijs bij betaling met PayPal. Dit bedrag betaal je dus aan de verkoper. 

 

Kijk even onder "kosten" op je PayPal-account. Er kunnen wel kosten in rekening gebracht worden voor Valuta-omrekeningen en Creditkaart betalingen.

 

Mocht het anders zijn, dan hoor ik het graag.

 

Ik heb overigens geen enkele behoefte het voor Ebay of PayPal op te nemen, want die zorgen heel goed voor zichzelf.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Paypall en ebay commissie, houd de verkoper nog wel iets over?

als je als koper een transactie in buitenlandse valuta met PayPal via je bankrekening betaalt, moet je 3% meer betalen dan als je dezelfde transactie via een creditcard laat lopen. Die keuze moet elke keer opnieuw in PayPal gemaakt worden.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Paypall en ebay commissie, houd de verkoper nog wel iets over?

Dank voor de informatie. Die zal ongetwijfeld kloppen, maar betalen op die wijze doe ik nooit en de vraag is of "achtbaan", dat bedoelde.

 

Ik ontvang Euro's en dollars op mijn paypal-account en koop in Euro's en dollars en dan heb je als koper niet met kosten te maken , of heb ik iets gemist?

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Paypall en ebay commissie, houd de verkoper nog wel iets over?

Als je uit je PayPal tegoed betaalt dan kost het niets extra's. Wat je dan wel mist is de mogelijkheid, in geval van problemen als de PayPal kopersbescherming niet werkt, bij je creditcard terecht kan voor een echte bescherming. Aankopen via creditcard zijn verzekerd tot maximaal een jaar na aankoop. Als je uit PayPal tegoed betaalt mis je die optie, dat gebeurt dus ook als je via bankrekening betaalt en dan in geval van niet Euro valuta ook nog eens tot 3% extra.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord