annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe eBay Farce 5***** beoordeling Gratis verzending...

eBay flikt het hem weer, eBay is er heilig van overtuigd dat verkopers ten allen tijde kopers een loer willen draaien en dat alle kopers opperheiligst zijn en eerlijkheid hoog in het vaandel hebben staan.


Of is dit weer een nieuw trucje om overschrijving niet meer aan te bieden en uitsluitend paypal te accepteren, eBay zal beweren van niet maar het blijkt wel weer zo te zijn.


Hoe dan ook de de filosofie van eBay is de afgelopen jaren zwaar verneukt en ze geloven blijkbaar niet meer in de ideeën waarmee ze zelf groot zijn geworden.


_________________________________________________________


21 oktober 2010 | 17.32 uur

Best eBay-lid,


Vanaf 25 oktober 2010 krijgt u automatisch een gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor transacties met gratis verzending. Kopers kunnen deze automatische beoordeling niet aanpassen.

Om de beoordeling van 5 sterren te krijgen, moet uw transactie aan de volgende voorwaarden voldoen:

- U hebt gratis verzending aangeboden
- U hebt de transactie afgehandeld via eBay Afhandeling
- Uw koper heeft betaald via PayPal

Zo kan eBay nagaan of u inderdaad geen verzend- en verwerkingskosten hebt aangerekend.


Wat als ik achteraf een aanvraag verzend voor verzendkosten met paypal, dat gebeurd al op ebay.com dus dit is pertinent niet waar, als op de factuur 0,00 staat dan moet ebay dat gewoon aannemen volgens hun eigen filosofie.


Maar dit is dus weer het smerige trucje om alleen paypal te gaan accepteren.

U mag bijkomende betalingsmethoden aanbieden, maar u krijgt de automatische beoordeling van 5 sterren alleen als de de koper heeft betaald met PayPal.

Voor transacties met gratis verzending als enige verzendmethode die niet via PayPal werden betaald, wordt de gedetailleerde verkopersbeoordeling voor verzend- en verwerkingskosten vooraf ingevuld met 5 sterren. Omdat eBay echter niet kan nagaan of er inderdaad geen verzend- en verwerkingskosten werden aangerekend, kan de koper deze beoordeling eventueel nog wijzigen.


Nederlandse kopers kennende word dit toch een 3 of een 4 want die hebben blijkt uit mijn beoordelingen nog liever geld retour voor verzending voor ze 5***** geven, ik reken niks anders dan de postzegel of gratis verzending en sta toch op de afgelopen 3 maanden op een 4.7 wat dus gewoon een dikke 5 had moeten zijn als kopers zo eerlijk zijn.


kopers uit het buitenland zijn veel eerlijker, op .co.uk en .com sta ik gemiddeld een 5.0 en 4.9 zonder de verplichte 5***** want daar reken ik gewoon verzendkosten.



Door gratis verzending aan te bieden bij uw aanbiedingen met vaste prijs, trekt u ongetwijfeld meer klanten aan in de drukke eindejaarsperiode. Bovendien wordt u beloond met een betere plaats in de zoekresultaten voor Beste overeenkomst.


Dus ook al is mijn aanbieding de best overeenkomende is met de zoekresultaten, iemand anders zal toch bovenaan komen omdat die gratis verzending aanbied.


Hiermee komt eBay dus zijn eigen gebruikers niet tegemoet alleen hun eigen spaarpot van de verkoop commissies.


 


Met vriendelijke groet,
Het team van eBay


In het powerseller forum vroeg martijn laatst wat er kon verbeteren, blijkbaar word er niks verbeterd maar gaan ze op de oude voet verder...


Het wantrouwen van verkopers en the asskissing van kopers...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Nieuwe eBay Farce 5***** beoordeling Gratis verzending...

stephanthecollector
Community-lid

Ja en dat is/was nu ook precies mijn punt en niet alleen wat de verzending binnen Nl betreft maar ook b.v naar de UK, ebay eist dat je voor verzending naar de UK dezelfde verzendkosten hanteert dan wanneer je binnen NL verzend, tot 500 gr is dat geen punt maar o wee als je daar boven komt, daar heb ik dus ook de nadelen van ondervonden, ebay zette mijn advertenties doodleuk laag in de zoekresultaten totdat ik mijn verzendkosten zou verbeteren, nu bied ik dus gratis verzenden aan of erg lage verzendkosten en ben ik bijna gedwongen mijn vraagprijs te verhogen om geen verlies te lijden, toen ik dit aankaarte bij ebay kreeg ik alleen als antwoord dat men dit inderdaad beter vond!!! Nogal wiedes want dan strijken ze meer commissie op.


Ebay begint te vervallen tot een bedrijf die chan... niet schuwd.


Maar ja dat mag je niet zeggen want dan loop je de kans geschorst te worden.


Met andere woorden dit is gewoon een misselijke truc van Ebay om meer commissie binnen te halen over de ruggen van de verkopers.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Nieuwe eBay Farce 5***** beoordeling Gratis verzending...

Niet alleen over de ruggen van verkopers, maar ook over de rug van kopers die duurder uit zullen zijn voor items en daardoor minder tevreden en dus ook minder zullen gaan uitgeven in de toekomst.


Ik verkoop wel diverse items met gratis verzending, maar als kopers denken dat ze dan 0,88 goedkoper uit zijn komen daar bedrogen uit, want door de commissies en paypal kosten reken ik soms wel 1,50 extra voor het item.


Precies wat ebay wil, verkopers opzadelen met hogere kosten en eerlijke betrouwbare kopers een oor aan laten naaien.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Nieuwe eBay Farce 5***** beoordeling Gratis verzending...

stephanthecollector
Community-lid

en reageren ergens op! nee hoor Ebay geeft nooit thuis en als het al antwoordt zijn het die voorgekauwde standaardantwoorden waar je helemaal niets mee kan.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Nieuwe eBay Farce 5***** beoordeling Gratis verzending...

Nou na dit een tijdje geprobeerd te hebben ben ik erachter gekomen:

Kopers doen minder moeite om gecombineerde facturen te betalen veelal word alles apart betaald.
Items per stuk zijn inderdaad licht gestegen maar meerdere items per koper zijn afgenomen.

Op ebay.com werkt het beter als op ebay.nl mits ik me items onder de prijs hou van verkopers uit de US zelf, ook hier geldt hetzelfde minder gecombineerde aankopen en een stijging van nieuwe ebayers als koper (ervaren ebayers weten wel beter).

Op me accounts waar ik sommige items hetzelfde aanbied is me uiteindelijke omzet en netto winst hoger waar ik gewoon verzendkosten aanbied dan waar ik gratis verzending aanbied.
Ik sta weliswaar een 5.0 voor verzendkosten maar daarentegen sta ik voor communicatie en verzendtijd nog een 4.83 dus kom ik nog steeds niet in aanmerking voor die 20% powerseller korting op me verkoopcommissie aan ebay.com.

Conclusie (wat we natuurlijk allang wisten) gratis verzenden is nutteloos en van geen toegevoegde waarde voor verkopers en kopers...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 5 van 5
laatste antwoord