annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

***NIEUWS VOOR ZAKELIJKE VERKOPERS – Voorjaar 2012***

martijn@ebay.com
Community-lid

Beste eBay-lid,


 


In de snel veranderende omgeving van de e-commerce zijn de verwachtingen van kopers hoger dan ooit. We doen ons uiterste best om de loyaliteit van kopers te vergroten en we bieden je een platform van wereldklasse om je verkoop te stimuleren. 
Bereid je voor op de nieuwe functies die vanaf april beschikbaar zijn en lees meer hierover in deze nieuwsbrief.

DE KOOPERVARING VERBETEREN EN KOPERS HELPEN TE VINDEN WAT ZE ZOEKEN



REAGEREN OP FEEDBACK VOOR VERKOPERS MET VERBETERDE VERKOPERSBESCHERMING EN NIEUWE TOOLS VOOR VERKOPERS


Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Re: ***NIEUWS VOOR ZAKELIJKE VERKOPERS – Voorjaar 2012***

stephanthecollector
Community-lid


geldt dit alleen voor zakelijk verkopers? zo ja waarom?

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Re: ***NIEUWS VOOR ZAKELIJKE VERKOPERS – Voorjaar 2012***

abeldoorn
Community-lid

wat een ontzettende bladiebla,poeha en een wassen neus is deze 'verbetering voor zakelijke verkopers'.


We nemen ze even door:



1> Bied de concurrentie het hoofd met aanbiedingen van hoge kwaliteit.



Hierin veranderd niks, als verkoper moest je al 'hoge kwaliteit' leveren wilde je uberhauot iets kunnen of mogen verkopen op ebay.



2>Vanaf vandaag worden er advertenties weergegeven aan de rechterkant van de objectpagina, net als de reclame die al wordt weergeven op de objectpagina's van particuliere verkopers. Deze advertenties zijn alleen gekoppeld aan externe websites of speciale acties van eBay.



Verbetering?  een verslechteing bedoel je.Ik betaal me blauw aan advertentie kosten en dan gaat ebay ook nog eens op mijn pagina een advertentie voor een derde partij plaatsen (uiteraard een concurent die meer betaald heeft zodat de klant niet bij mij maar bij die advertentie gaat kopen).


Misschien een verbetereing voor ebay (dubbele ontvangsten, mijn kosten + die van de adverteerder + betraling per click ofzo), maar zeker geen verbetering voor mij als ebay klant.


Dat wordt dus weer snel een ad-blocker installeren.



3>


Verbeterde verkopersbescherming en eerlijkere feedback van kopers




Vanaf eind maart introduceren we nieuwe maatregelen om verkopers beter te beschermen tegen oneerlijke gedetailleerde verkopersbeoordelingen en feedback.



Nou mooi,kom maar op met jullie ideeen ebay




Deze maatregelen bestaan onder andere uit automatische gedetailleerde verkopersbeoordelingen van 5 sterren voor communicatie onder bepaalde omstandigheden en de verwijdering van feedback van kopers over onbetaalde objecten.



Ohh, maar dat laatste was toch al zo, dat valt dan weer even tegen. En een automatische 5 sterren voor communicatie, jahe, dat is toch echt wel waar ik als verkoper behoefte aan heb. 5 sterren, voor communicatie. Jongens hou me vast,ik pis in mi'n broek van opwinding nu.




Vanaf 29 maart krijg je automatisch een gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie wanneer een transactie voldoet aan de volgende criteria:


De vastgestelde verwerkingstijd is 1 werkdag of dezelfde dag.
Ok, dat is makkelijk in te stellen

Trackinggegevens worden geüpload binnen 1 werkdag nadat betaling is ontvangen.


En als de klant nou geen zin heeft om bijv binnen nl 6,80 te betalen voor tracking? Dan ben ik ineens toch een slechte verkoper, krijg ik mijn 5 sterretjes niet meer,of moet ik uit eigen zak maar de tnt gaan spekken.



De betalingsmethode is PayPal, waardoor de betalingsdatum zichtbaar is voor eBay.


Je bedoelt waardoor ebay nog wat extra provisie kan pakken en ik russisch roulette speel of de klant wel of niet zijn geld gaat terug eisen



Er vindt geen communicatie plaats tussen de koper en verkoper vanaf 14 dagen voor de transactie tot het moment waarop er feedback wordt gegeven. Dit omvat berichten in Mijn eBay en geopende geschillen.


jahe, dus als de klant me een mailtje stuurt,leuk dat ik dit bij je kan kopen,ben ik ineens mijn 5 sterretjes kwijt. Of als een klant (want lezen kunnen ze namelij niet), iets vraagt wat al in mijn aanbieding staat, dan krijg ik ook geen 5 sterretjes meer.



4. Verwijdering van feedback over onbetaalde objecten


Wanneer een verkoper een geschil wegens een onbetaald object opent, worden alle bijbehorende feedback en gedetailleerde verkopersbeoordelingen geblokkeerd of automatisch verwijderd.


Echt al als ik een geschil open, of moet ik dan eerst weer 4 dagen wachten en het geschil ook noig sluiten
=====



MAAR


iemand die iets koopt, betaald en zijn geld direct terug claimt kan nog steeds een negatief geven uit rancune.



Iemand die niet betaald, een geschil wordt geopend, deze persoon betaald dan alsnog, kan nog steeds uit rancune een negatief geven.



EN


ebay, denk je nou echt dat ik wakker lig van de automatische 5 sterretjes bij communicatie. Ik lig wakker dat mijn aanbieding niet wereldwijd worden gevonden. Ik lig wakker over onterechte pay-pal claims. Ik lig wakker over kopers die niet kunnen lezen (maar wel afstraffen met een negatief). Ik lig wakker dat amerikanen denken dat ik een afzetter ben omdat ik niet voor 3dollar naar hun land kan sturen, aangetekend uiteraard.


Maar het meeste lig ik nog wakker overf het feit dat ebay kopers ten alle tijde geloofd, het hand boven het hoofd houd, en verkopers (die tenslotte het geld binnen brengen), maar lastig en vervelend vindt en vooral ongeloofwaardig.



Dus nee martijn/ebay. Dit nieuws voor zakelijke verkopers is wederom geen verbertering voor zakelijke verkopers.


Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Re: ***NIEUWS VOOR ZAKELIJKE VERKOPERS – Voorjaar 2012***

stephanthecollector
Community-lid

Daar is geen woord Frans bij :^O Amen

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Re: ***NIEUWS VOOR ZAKELIJKE VERKOPERS – Voorjaar 2012***

omtekunnenreageren
Community-lid

Waar ik graag een nadere uitleg over ontvang is het volgende:



Als je dus helemaal niet communiceert krijg je automatisch een top score voor communicatie.



Is dat nu waar het bij eBay eigenlijk om gaat, het inconsequente tot de waarheid maken.



Ik vond het eigenlijk wel grappig gevonden 😄



-- Bewerkt door omtekunnenreageren op 4 Mar 2012 14:26 CET
Bericht 5 van 5
laatste antwoord