annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Hallo, Ik heb zojuist een mail gestuurd naar eBay met de volgende vragen. Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is

 

Ik heb vragen over verkopers prestaties en de nieuwe normen.

 

Om koperservaringen zo positief als mogelijk te houden doen we heel veel aan het verzorgen van onze aanbiedingen en verkopen kwalitatief goede produkten. Nu heb ik net een rapport uitgedraaid voor topverkopers waarvoor we de status hebben behaald maar nu zie ik drie dingen waar ik een vraag over heb.

 

  • Ik zie dat een koper ons heeft beoordeeld met 3 sterren voor verzendkosten wat vreemd is aangezien we alleen werkelijke kosten in rekening brengen. Dit wordt toch als een defect gezien. Dit is heel makkelijk te controleren door jullie.
  • Ik zie dat verzendtijd in een aantal gevallen met minder dan 4 sterren werd beoordeeld terwijl we dezelfde dag, als de betaling voor 13:00 uur is ontvangen versturen. Betalingen gedaan middels een overboeking kosten soms wat extra tijd. Dit is niet onze schuld maar we worden er wel negatief op beoordeeld wat wordt gezien als defect. Ook de geschatte levertijd heeft hier effect op. 
  • Er werden vorige maand 6 aanbiedingen beoordeeld met minder dan 4 sterren voor wat betreft object beschrijving. Ik vertelde net al dat we enorm veel zorg besteden aan het beschrijven en fotograferen van onze aanbiedingen het verbaasde me dan ook te vernemen dat we hiervoor 6 maal negatief werden beoordeeld. Hoe kan ik zien om welk object het gaat? Dit wil ik heel graag aanpassen maar als ik niet weet om welk object het gaat dan kan ik er geen aandacht aan besteden.

Ik vind het jammer dat met de problemen die ik hierboven heb vernomen en graag wil verbeteren ons eigenlijk geen andere keus word gegeven objecten alleen (direct) via Paypal af te laten rekenen en we objecten te koop moeten gaan aanbieden die veel en vaak worden verkocht om zo het percentage wat wordt gebruikt voor de beoordeling van verkopersprestaties kunstmatig laag te houden.

 

Ik verneem graag wat Ik als ondernemer hieraan kan veranderen om topverkoper te blijven zonder dat onze klanten hieronder lijden. Ik heb alle hulp pagina's gelezen en onze objecten gechecked om te zien of we aan de normen voldoen.

 

Mijn vragen zijn dus:

  1. hoe kan ik negatieve feedback verbeteren voor verzendtijd. Terwijl ik al dezelfde dag verstuur als de betaling is ontvangen
  2. Hoe weet ik welke aanbiedingen "negatief" voor beschrijving werden beoordeeld zodat ik die kan verbeteren.
  3. Hoe is het mogelijk dat verkopers negatief over verzendkosten kunnen beoordelen als werkelijke kosten in rekening worden gebracht.

In afwachting van uw berichten verblijf ik met vriendelijke groet,
Natasja

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Uw vragen:

  1. hoe kan ik negatieve feedback verbeteren voor verzendtijd. Terwijl ik al dezelfde dag verstuur als de betaling is ontvangen
  2. Hoe weet ik welke aanbiedingen "negatief" voor beschrijving werden beoordeeld zodat ik die kan verbeteren.
  3. Hoe is het mogelijk dat verkopers negatief over verzendkosten kunnen beoordelen als werkelijke kosten in rekening worden gebracht.


Antwoorden:

1. U kunt dit verbeteren door altijd gisteren te versturen.

2. Dat weet u niet.

3. Omdat het kan.

 

De bedoeling van eBay is om het aantal topverkopers te verminderen zodat ze de 20% korting niet meer hoeven te geven.

U kunt er dan ook niets aan doen zoals ook al blijkt uit de antwoorden.

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Hartelijk bedankt voor je antwoord.

 

Jammer is dat het een beetje nutteloos is Smiley Onverschillig

 

Ik probeer feedback te krijgen over hoe ik 1 en ander kan verbeteren.

Dingen die ik al weet hoef ik geen bevestiging van te krijgen. 

 

Het eBay beleid is waar ik als verkoper mee moet dealen. Geen nut dus om eBay af te kraken. Voor eBay geldt net als voor ons dat er een commercieel belang is en dat vind ik ook meer dan terecht. Mijn punt alleen is dat ik graag wil verbeteren zodat ik ook aan de normen kan voldoen. Ik stel me voor dat eBay heel erg goed begrijpt dat het twee kanten op werkt. Mijn eerste en meest belangrijke punt is ook een goede koperservaring net als die van eBay. Dit moet er ook voor zorgen dat we meer potentiele kopers aantrekken. 

 

Ik vraag me alleen af hoe ik mijzelf als bedrijf kan verbeteren voor de punten waar ik op wordt gewaardeerd als ik hier geen gedetaileerde overzichten van kan verkrijgen. Wat mij betreft is het beoordelingssysteem dus niet waterdicht en eenzijdig opgesteld

 

Ik hoop op relevante antwoorden/ ervaringen.

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ik was begonnen met het lezen van de links die je me toestoerde maar ben daar snel mee gestopt. Wat kunnen mensen toch klagen zeg...

 

Ik ga mijn tijd besteden aan mijn service klanten en producten.

 

Ik als "kleine ondernemer" kan er waarschijnlijk toch weinig tegen doen. het enige wat ik kan "hopen" is dat mijn klanten mij net zo eerlijk behandelen als ik hun behandel. Hoewel service geven bijna onmogelijk wordt gemaakt door deze regels ga ik me er toch voor in blijven zetten.

 

Een wijze man (buddha) heeft ooit gezegd behandel een ander zoals U behandeld wenst te worden. Dat is het enige wat binnen mijn mogelijkheden valt en waar ik me goed bij voel.

 

Ik heb vanmorgen mijn eerste post hier gemaakt maar ik stop daar direct weer mee. Dit gaat me teveel tijd kosten. Ik ga deze energie in mijn klanten stoppen en hou mijn ogen en oren open voor alternatieve verkoop mogelijkheden.

 

Misschien een tip voor diegenen die ook met verzendtijd feedback te kampen hebben. Ik ga vanaf nu een screenshot van de ontvangen betaling meesturen voor mensen die met overschrijving betalen en overstappen naar kostenloze verzending. Dan kunnen daar geen misverstanden meer over bestaan.

 

Veel succes allemaal 🙂

Ik wens U al het goede 

 

 

 

 

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Na jarenlang TOP-verkoper te zijn geweest wordt ik volgende maand een uitstekende verkoper.

Waardoor mijn artikelen minder goed zichtbaar zullen zijn en ik minder verkoop en ga zo maar door!!!

Mijn ebay-einde is dus in zicht gekomen.

 

En waarom heb ik lage beoordelingen gekregen???

- Bij paypal-betalingen waarbij er onvoldoende saldo staat op de account van de klant, moet het geld eerst van de rekening van de klant afgeschreven worden waardoor het 7-10 dagen duurt alvorens ik het van Paypal krijg. Gevolg: lage sterren voor verzendtijd.

- Sinds een half jaar verkoop ik ook veel op ebay.de. Als een goedkoop artikel per brievenbuspost wordt verzonden, wordt er door sommige kopers binnen enkele dagen een case geopend van niet ontvangen object. In de meeste gevallen verzend ik dan een nieuw artikel, maar de case blijft geopend en zorgt toch voor een negatief punt op je conto. De case sluiten doen deze kopers niet.

- Bij bijna alle artikelen staat er bij mij een maattabel bij met het advies je maat te controleren. Als je dat doet past het artikel perfect. Doe je dat niet kan het voorkomen dat het artikel niet past. Maar i.p.v. dan contact op te nemen openen klanten dan een case: ontvangen object niet als beschreven. Na ruilen worden deze cases ook niet gesloten en zorgen weer voor negatieve punten.

- Ook op ebay.de worden er veel cases geopend van niet ontvangen object omdat ebay daar heel snel het bedrag dan terug betaald (ebay zelf dus, niet ik). De klant heeft dan het object en zijn geld terug (en ik had bewijs van aflevering met track&trace; was na 2 dagen al geopend). Maar weer negatieve punten dus.

- Ik kreeg laatst ook van imand uit Duitsland negatief en 4 sterren van 1 en daarna opende ze een case: artikel komt niet overeen met beschrijving. Moest retour sticker hebben om gratis terug te zenden en aankoopbedrag met verzendkosten retour hebben. Maar als ik naar haar feedback kijk heeft ze van de 120 feedback die ze aan verkopers heeft gegeven 24 negatief gegeven en 7 neutraal. Zulke kopers moeten gewoon verwijderd worden, zijn oplichters, maar na melding aan ebay, natuurlijk geen reactie meer gehad. Maar wel weer negatieve punten voor mij.

- Verzonden als pakket voor €6,50 met track&trace in NL, BE en DU en toch lage beoordelingen daarvoor, ja ook dat kan.

 

Al mijn beschrijvingen, fotos en noem maar op zijn origineel en/of exact wat verkocht wordt.

Eventuele problemen lossen we altijd op.

Ja ik krijg nog 1 maand 20% korting en dan houdt het op.

 

Met dit nieuwe beoordelingssysteem kun je als verkoper niets anders meer als altijd je klanten gelijk geven.

Altijd alle kosten terug betalen en noem maar op.

Anders lig je er gewoon uit.

 

Het einde voor gewone kleine verkopers is nu in zicht.

Alleen de super-grote zullen overblijven.

Succes iedereen!!!

 

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ik heb net telefonisch kontakt gehad met eBay en wil een deel van mijn reactie corrigeren.

 

Je kunt namelijk wel inzien welke transacties en artikelnummers een "defect" hadden.

 

Op de volgende pagina kun je een rapport downloaden waarin al je transacties worden weergegeven welke minder dan 3 sterren hebben gekregen en alle andere defects worden ook met naam en toenaam weergegeven. Vanaf nu is het dus WEL mogelijk om verbeteringen te maken voor de producten die je aanbied die problemen geven.

 

Via deze link is het onderstaande te vinden. Als je op download rapport klikt krijg je het overzicht te zien. Ik vind het persoonlijk fijn dat dit nu mogelijk is. Je tast nu voor een aantal zaken niet meer in het duister.

 

http://sellerupdate.ebay.nl/spring2014/new-seller-standards

 

Screen Shot 2014-07-23 at 12.50.00.png

 

Ik hoop dat dit jullie ook kan helpen

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Het is een oneerlijk beleid. eBay verwacht van de verkoper de best mogelijke service en eerlijkheid. Op zich redelijk maar moeilijk te verenigen met het feit dat een koper kan doen en laten wat deze wilt.

 

Koper koopt een armband. armband past niet. De maten zijn vermeld in de advertentie. Koper stuurt de armband terug en ik krijg een defect.

 

Koper koopt een ketting. Ketting past niet ondanks de vermelde maten. Koper opent een geschil voor afwijking. Er is dus geen afwijking maar dat terzijde. Koper weigert de ketting retour te sturen. Ketting niet terug is geen refund. Dit is tevens het beleid van ebay zelf. Toch betaald ebay de koper terug, uiteraard van mijn geld. En ja hoor, ik krijg een defect.

 

Koper claimt voor niet ontvangen. Ondanks dat de tracking op naam staat, er op naam is getekend, krijgt de koper het geld terug en ik een defect.

 

Op een fatsoenlijke manier is op deze wijze niet te werken. Hoe kan het zo zijn dat een koper alles kan zeggen en altijd maar gelijk krijgt en de verkoper zich nergens tegen kan verdedigen. Ik ga volgende maand van topverkoper naar een verkoper die ondermaats presteert. Niet dat ik slechter werk lever. Niet dat er meer klachten zijn. Dit vanwege het nieuwe beleid. Ebay, bedankt!

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ja bij mij hetzelfde.

 

Doe alles zoals het hoort, maar volgende maand wordt mijn status uitstekend ipv topverkoper wereldwijd.

En op Duitsland heb ik ondermaats (die normen zijn nog stukken strenger).

 

Maar op cases die geopend worden dat het artikel afwijkt, terwijl dat niet is.

En dan reageer je daarop dat het helemaal niet afwijkt, geeft ebay de koper gewoon gelijk.

Vind dat de koper dan moet aantonen dat het afwijkt.

Maar ja dat hoeft bij ebay niet.

 

Bij ebay heeft DE KOPER ALTIJD GELIJK.

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Re: Het nieuwe beleid voor verkopersprestaties

Ik heb een topwinkel bij ebay met elke maand 20% korting.
Door de strengel regels, raak ik waarschijnlijk deze korting kwijt, net als veel collega's
Zolang Ebay voor mij nog genoeg geld opbrengt, behoud ik mijn winkel., maar mijn sympathie hebben ze al lang verloren






Bericht 10 van 15
laatste antwoord