annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebays best match alghoritme snap ik niks van

Ik heb net een iphone te koop gezet op Ebay Nederland.

Vervolgens zoek ik op Ebay Nederland met de keywords "iphone 4 16GB"

 

Dan kreeg je eerst een lijst batterijen uit italie, dan iphones te koop in italie, dan iphones uit de uk. En ergens op plek 200+ staat mijn telefoon. Ik snap hier echt de ballen niet van en vindt het zéér frustrerend.

 

Heeft iemand wat info waarom dit zo is, of hoe je als nederlander op ebay.nl boven de resultaten van buitenlanders kan komen te staan die met producten adverteren die absoluut geen "best match" zou moeten zijn naar mijn mening?

 

Alvast bedankt.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Ebays best match alghoritme snap ik niks van

Het ligt eraan hoe men zoekt,ik selecteer op gsm iphone 4 16GB,afstand op ebay.nl. Ik vond U snel.

Er worden er 20 aangeboden,Nl,Be,en VS

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Ebays best match alghoritme snap ik niks van

Helaas zoekt bijna niemand zo.Makkelijk te zien aan het aantal weergaven van concurenten en mijn ad.

na 1 dag heb ik 10 weergaven gehad.

 

Terwijl als je gewoon zoekt op ebay.nl en geen filters gebruikt mijn concurenten 100de views hebben gehad voor dezelfde keywords.

Best match alghoritme zou items moeten weergeven die het "beste matchen" aan de keywords ingevuld door de zoeker.

 

In dit geval zijn de keywords: iphone 4 16gb en ingevuld op ebay.nl.

 

Lijkt mij dat een beetje degelijk alghoritme dan snapt dat het waarschijnlijk om toestellen gaat en aangezien de keywords ingevuld worden op ebay.nl de alghoritme eerst advertenties van telefoons laat zien UIT nederland. En niet een stel accu's uit het buitenland, hoesjes, en vervolgens telefoons ook weer uit het buitenland.

 

Vindt het maar een vaag algoritme 😕

Bericht 3 van 3
laatste antwoord