op 18-01-2012 17:48
Al jaren ben ik een koper en verkoper op Ebay.
95% van mijn kopers is international, veel naar usa, azie, uk, italie
en vaak ook gewoon echt dure items, veelal merkkleding die ik gewoon zelf koop en vaak niet altijd draag maar soms wel en dan weer doorverkoop voor gebruikt of nieuw.
Dit ging altijd vrij goed,ook veel claims gehad waarvan merendeels TNT de schuldige was, maar hoe leg je je klant uit dat TNT een klacht vaak 3 maanden of soms langer onderzoekt...
Ook vaak claims verloren, maar alrtijd toch wel positief, ik heb na al die jaren nog steeds een 100% feedback!!
Nu wou paypal alle rare informatie hebben van mij zoals verkoopbonnen , leveranciers, etc etc...nou wat doe je dan dan open je gwoon een ander paypal acount op je vriendin der naam.wel alle info gevens , maar ik ben maar gewoon particulier geen bedrijf
En gewoon weer verder gaan, tja geld is geld en we kunnen het allemaal goed gebruiken.
Nou zo had ik uiteindelijk 3 paypal acount waarvan er op mijn naam stond en op de andere was ik gelinkt.
Nu word er een flink bedrag van mij vastgehouden en na 100x bellen en mailen die trouwens gewoon nooit beantwoord worden want ik erg onbeschoft vind trouwens.
N a 4 weken werd er mij doodleuk verteld dat ik fraude had gepleegd omdat er koper klachten hadden gedaan maar niet aan mij?? maar aan paypal, en ik geen verzendbewijsje had gestuurd naar ze.
nu zijn al mijn acount geblokkeerd en worden gesloten en ik kan nu nooit geen paypal meer gebruiken..dus ik kan nu wel inpakken.
Leuk als je ergens van beschuldigt word en je kan je niet verweren...ben echt geen of andere nigriaanse bende ofzo!!
Daarom paypal en ebay bedankt voor het lekker verdienen aan mij al die jaren en mij zo neerzet als een fraudeur!!
thanks you very much!!!
en dan heb je toch een dikke 600 feedback van een 100%
-- Bewerkt door staffclothes op 18 Jan 2012 17:51 CETop 22-01-2012 12:54
Dat is ook allemaal gebeurd, geloof me!! maar hoe komt het dat je geen meerdere paypal acounts mag hebben, maar wel aan mag maken en naar 1a2 jaar word er ineens gezegd dat het niet mag?
ook mijn vriendin heeft een paypal acount en ebay acount, ook zei koop wel eens wat en als er bij haar geen geld op staat pakte ze die van mij, (mag dat ook niet?) nee want dat noemen ze een gelinkte acount...nou sorry ik vind dat ze wel eerst lekker aan mij hebben verdiend met hun procent aandeel en nu nemen ze niet de moeite om het even goed uit te leggen.
ik loop ook nergens voor weg..ik heb echt alles aangevoerd aan paypal wat ze willen, maar nu word er pas gezegd na 5 weken dat er op 1 rekening een klacht is geweest van een koper, die claimt zijn item niet te hebben ontvangen, dan krijg je weer dat welles en nietes verhaal, ik claim dat ik het wel degelijk opgestuurd heb en paypal geeft de koper gelijk, ondanks bewijs van verzending.
maar goed ik zit nu al 10 jaar op ebay, ik heb een feedback van 100% maar dat maak schijnbaar niet uit, en nu word ik door paypal uitgemaakt ales een fraudeur omdat ik 1 rekening van hun een negatief saldo vertoonde van rond de 700 euro (wat inmiddels is aangevuld) maar dat ik mijn item en geld kwijt ben word niet over gepraat!
op 22-01-2012 13:23
dat u uw geld kwijt bent is vervelend! een verzendbewijs is helaas niet voldoende je moet aan kunnen tonen dat de koper het ontvangen heeft door middel van aangetekende verzending!
Ik weet dat dit duur is en dat veel kopers dit niet willen betalen maar dit is wel de enige manier om als verkoper een kans te maken een claim te winnen.
tja en als je eenmaal een keer een negatief saldo hebt gehad op PP dan maken ze het je niet makkelijker.
de noodzaak van meerdere PP accounts ontgaat mij een beetje je kan wel verschillende e-mail adressen koppelen aan je PP maar aan de andere kant zie ik niet in waarom het niet zou mogen.
-- Bewerkt door enschede39 op 22 Jan 2012 13:24 CET
op 22-01-2012 14:06
Ik verzend altijd de duurste vorm van TNT, dus altijd met verzendbewijs.
Dus ze moeten altijd tekenen, maar ja als je de buurman laat tekenen of je vriendin kan je toch ook zeggen dat je het niet gehad hebt? of een valse handtekening?
En als de koper nu nog een betaald heeft via zijn credit card heb je echt geen poot om op te staan en paypal zet wel gelijk een kruis achter je naam.
Het is gewoon een nadeel om duurdere items te verkopen op ebay want je verliest het altijd...en als er iet fout gaat dan is er niemand thuis, zowel op ebay niet als bij paypal.
En versturen naar de US met ups is ook iets teveel van het goede daar betaal je gelijk dik rond de 200 euro voor.
Ik ben van mening dat gewoon het hele paypal systeem niet klopt en ze daar echt eens flink aan moeten werken.
Maar dat is al jaren zo, kijk maar eens op radar.nl of ander forums wat paypal betreft....vind dat hun meer fraude plegen.
op 22-01-2012 15:40
Tja dan is het enige alternatief niet meer op ebay verkopen,iedere verkoper die PP accepteerd heeft wel eens de pech gehad een claim aan de broek te krijgen (terrecht of onterecht) want wie zegt dat uw koper niet in zijn recht staat, misschien heeft die het wel echt niet gehaden ja de koper heeft altijd gelijk!