op 02-10-2011 19:24
Beste Ebay-medewerkers,
Ik heb laatst schoenen verzonden waarvan de klant niet te vreden is. Nu zie ik ineens dat er een geschil geopend is. Ik denk dat er een miscommunicatie is ontstaan omdat deze klant engels spreekt en ik spreek niet goed engels. Hij heeft mij gemaild met dat hij zijn geld terug wilt. Ik ben bereid om zijn geld terug te retouren. Ik zie nu bij transactiegegevens dat het geld overgemaamkt is naar 'Ebay geschil'. Ik kan dus zelf het geld niet overmaken aan deze klant. Hoe moet ik dit doen? Ik wil dit zo spoedig mogelijk doen want wil van dit geschilgeval af zijn. En graag wil ik ook mijn schoenen terugontvangen van deze klant. Hoe kan ik dit regelen? Wilt u zo uitgebreid mogelijk vertellen welke handelingen ik nu moet ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Gurkan Acar
als je de schoenen niet aangetekend hebt verstuurd en geen bewijs van ontvangst van de koper heeft, heeft u pech en benty u uw schoenen en uw geld kwijt. Pay-pal werkt erg eenvoudig, iemande dient een claim in, kan u niet aantonen (dmv een handtekeing voor ontvangst) dat u de schoenen verstuurd heeft, dan krijgt u van pay-pal eerst een aantal dagen de tijd om dat bewijs te uploaden, en doet u dat niet, dan wordt de betaling geretourneerd aan de koper. Of hij het product/ de schoenen terug stuurt is een compleet andere vraag en da's eentje die pay-pal graag uit de weg gaat, maw, u bent uw schoenen kwijt en het geld wordt binnenkort door pay-pal weer terug geboekt naar de koper.
Beste Jolanda, Gurkan heeft geen geld gestuurd, PayPal heeft het geld van Gurkan al weer afgepakt om het straks aan de koper terug te geven.
Het wordt nog een hele toer om de schoenen weer terug te krijgen.
Beste Gurkan,
Ten eerste moet je geen geld sturen totdat je je schoenen weer terug hebt, anders ben je je geld kwijt en je schoenen.:|
Dat er een geschil is geopend zou ik niet zo paniekerig over doen.
Vraag de verkoper om de schoenen terug te sturen, en als je dit hebt ontvangen boek je alsnog het bedrag terug.
Terug sturen is altijd op eigen kosten.
Waarschijnlijk moet je reageren, dus dit voorstel zet je ook in het geschil.
Verder kun je gebruik maken van de vertalings machine op google.
Mocht er iets zijn laat dan maar even weten dan help ik je wel.
jolanda
Als de koper de schoenen had teruggestuurd(op zijn kosten)hadden jullie onderling het geld kunnen regelen.
Deze koper heeft een claim gestart èn behoudt het object.
Vraag iemand om hulp,die wel de talen spreekt.
Als je ook naar het buitenland verkoopt,moet je wel in het Engels schrijven.
Voorlopig houdt Paypal het geld onder zijn hoede,tot de koper gelijk krijgt.