op 19-05-2012 03:58
Leden en vooral verkopers,
Ik heb aardig wat kennis van eBay maar doe toch beroep op jullie kennis.
Het is tegenwoordig zo
- Als je verzendkosten GRATIS zijn kunnen kopers GEEN sterretjes geven en krijg je automatisch 5 sterren.
- MAAR.....Nu bestaat er ook een mogelijkheid om automatisch 5 sterren te krijgen voor "Communicatie"
Echter mag je dan geen enkele communicatie hebben met de koper, ik laat de kopers altijd via "verkooper manager pro" een automatische mail sturen als ik de betaling binnen heb en als ik het object verstuur. Lijkt me een goede service toch ?:|?!
Maar als ik in aanmkering wil komen voor die 5 sterren die een koper NIET kan geven zoals bij verzendkosten, mag ik dan niet meer de koper op de hoogte houden van zijn aankoop ?:O
Wie kan mij meer vertellen hoe dit precies zit ?
Thanks!:-)
Groeten!
Vanaf 29 maart krijg je automatisch een gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie wanneer een transactie voldoet aan de volgende criteria:
•De vastgestelde verwerkingstijd is 1 werkdag of dezelfde dag.
•Trackinggegevens worden geüpload binnen 1 werkdag nadat betaling is ontvangen.
•De betalingsmethode is PayPal, waardoor de betalingsdatum zichtbaar is voor eBay.
•Er vindt geen communicatie plaats tussen de koper en verkoper vanaf 14 dagen voor de transactie tot het moment waarop er feedback wordt gegeven. Dit omvat berichten in Mijn eBay en geopende geschillen.
Opmerking: Beste voorstellen, herkansingsaanbiedingen, facturen en factuuraanvragen hebben geen invloed op de automatische gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie, zelfs als deze berichten bevatten die zijn toegevoegd door de koper of verkoper. Als dergelijke communicatie tussen jou en de koper heeft plaatsgevonden, kom je nog steeds in aanmerking voor een automatische gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie.
http://sellerupdate.ebay.nl/spring2012/seller-protection-fairer-feedback.html
Once you upload tracking, your buyers will receive automated emails from eBay with tracking information and status on their orders, and they can access it from My eBay. No need to contact your buyers with tracking and order status; eBay takes care of this for you.