annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je kunt GEEN sterretjes meer geven bij mij......of toch wel ?! @Martijn

Leden en vooral verkopers,

Ik heb aardig wat kennis van eBay maar doe toch beroep op jullie kennis.

Het is tegenwoordig zo

- Als je verzendkosten GRATIS zijn kunnen kopers GEEN sterretjes geven en krijg je automatisch 5 sterren.

- MAAR.....Nu bestaat er ook een mogelijkheid om automatisch 5 sterren te krijgen voor "Communicatie"

Echter mag je dan geen enkele communicatie hebben met de koper, ik laat de kopers altijd via "verkooper manager pro" een automatische mail sturen als ik de betaling binnen heb en als ik het object verstuur. Lijkt me een goede service toch ?:|?!

Maar als ik in aanmkering wil komen voor die 5 sterren die een koper NIET kan geven zoals bij verzendkosten, mag ik dan niet meer de koper op de hoogte houden van zijn aankoop ?:O

Wie kan mij meer vertellen hoe dit precies zit ?

Thanks!:-)

Groeten!

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Wat communicatie met de koper betreft, op onderstaande link vindt je de automatische e-mails waarmee eBay de koper op de hoogte houdt:

http://www2.ebay.com/aw/nl/201108021228582.html

De koper ontvangt de e-mail met een update van de bestelling wanneer de verkoper een object markeert als verzonden of trackinggegevens toevoegt.

Deze e-mail bevat het volgende:

Bevestiging dat het object onderweg is

De geschatte datum waarop de koper het object ontvangt

Objectgegevens: gekochte objecten, kosten, betalingsgegevens/-status

Gegevens van expediteur

De verkoper ontvangt automatisch vijf sterren voor communicatie als de onderstaande voorwaarden vervuld zijn:

•De vastgestelde verwerkingstijd is 1 werkdag of dezelfde dag.

•Trackinggegevens worden geüpload binnen 1 werkdag nadat betaling is ontvangen.

•De betalingsmethode is PayPal, waardoor de betalingsdatum zichtbaar is voor eBay.

•Er vindt geen communicatie plaats tussen de koper en verkoper vanaf 14 dagen voor de transactie tot het moment waarop er feedback wordt gegeven. Dit omvat berichten in Mijn eBay en geopende geschillen.

Dus dit wil zeggen dat je een verwerkingstijd van maximum één werkdag aangeeft in de aanbieding, en binnen een dag na de PayPal betaling het object verstuurt en tracking informatie ingeeft naar Mijn eBay. En dat er voor de rest geen communicatie is tussen koper en verkoper via eBay berichten.

Zo upload je een nummer voor tracking of leveringsbevestiging naar Mijn eBay:

http://pages.ebay.nl/help/pay/upload-tracking.html

Antwoorden (8)

Antwoorden (8)

Het ligt er natuurlijk ook aan,wat je verkoopt.

Ik kan idd bij sommige usa verkopers geen sterren voor communicatie geven,blij toe ,want ik kreeg meestal zo'n onzinnig

voorgebakken mailtje.

Nu is de communicatie juist leuk en persoonlijk,maar buiten ebay om!

Kortom;

Te omslachtig!

Ik vrees dat men alleen de automatische toekenning van de sterren krijgt als men met tracking verstuurt en het tracking nummer opgeeft. Anders zou de verkoper kunnen aanduiden dat het verstuurd is, en één of enkele dagen later de werkelijke verzending doen. 

Als men niet in aanmerking komt voor de automatische toekenning kan een tevreden koper nog altijd een gedetailleerde beoordeling geven van vijf sterren. Vermoedelijk is één van de redenen dat de automatische toekenning van vijf sterren voor communicatie er is gekomen, dat men in het verleden vaak de opmerking maakte dat men moeilijk de communicatie kan beoordelen als er geen geweest is.

IK verstuur geen aangetekende objecten maar alleen brievenbus post ,die trackinggegevens kan ik dus niet invullen.

Als ik dus binnen 1 werkdag mijn object als "Verzonden" mankeer is dit ook goed en heb ik recht op die 5 sterren.

Waar haalt u al die wijsheid vandaan ??:|

"Once you upload tracking", zal hiermee worden bedoeld dan ik alleen via "Mijn eBay" mag aangeven dat ik de betaling heb ontvangen en ook dat ik het heb verzonden. eBay geeft zoals ik het mag begrijpen aan de koper door dat ik die status heb aangegeven.

Moet ik de verwerkingstijd in mijn advertentie op 1 dag zetten of is het vanaf ik de paypal betaling mag ontvangen ik binnen 1 dag het object als verzend moet markeren ?!

Zullen kopers wel blij zijn dat er geen enkele communicatie dan meer is want "service" worden door kopers erg gewaardeerd!

We zijn er bijna....:-D

Vanaf 29 maart krijg je automatisch een gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie wanneer een transactie voldoet aan de volgende criteria:

•De vastgestelde verwerkingstijd is 1 werkdag of dezelfde dag.

•Trackinggegevens worden geüpload binnen 1 werkdag nadat betaling is ontvangen.

•De betalingsmethode is PayPal, waardoor de betalingsdatum zichtbaar is voor eBay.

•Er vindt geen communicatie plaats tussen de koper en verkoper vanaf 14 dagen voor de transactie tot het moment waarop er feedback wordt gegeven. Dit omvat berichten in Mijn eBay en geopende geschillen.

Opmerking: Beste voorstellen, herkansingsaanbiedingen, facturen en factuuraanvragen hebben geen invloed op de automatische gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie, zelfs als deze berichten bevatten die zijn toegevoegd door de koper of verkoper. Als dergelijke communicatie tussen jou en de koper heeft plaatsgevonden, kom je nog steeds in aanmerking voor een automatische gedetailleerde verkopersbeoordeling van 5 sterren voor communicatie.

http://sellerupdate.ebay.nl/spring2012/seller-protection-fairer-feedback.html

Once you upload tracking, your buyers will receive automated emails from eBay with tracking information and status on their orders, and they can access it from My eBay. No need to contact your buyers with tracking and order status; eBay takes care of this for you.

Dat zal dus betekenen als een koper VOOR dat hij iets koopt, me zal vragen wat bijv de verzendkosten zjin.

Dit klopt dan ook niet want 98% van mijn kopers communiceert niet eens VOOR de aankoop met mij en toch kunnen ze "Sterren" geven.

Het is niet een appart beleid, ze moeten het gewoon duidelijk uitleggen, wellicht beroep mogen doen op de kennis van Martijn ?

het is inderdaad eeb vreemd beleid, maar ik dacht dat je in de 14dagen VOOR aankoop geen contact mocht hebben (echt belachelijk als iemand iets vraagt omat die bijv. niet goed leest)

Een vraag stellen