annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je kunt GEEN sterretjes meer geven bij mij......of toch wel ?! @Martijn

Leden en vooral verkopers,

Ik heb aardig wat kennis van eBay maar doe toch beroep op jullie kennis.

Het is tegenwoordig zo

- Als je verzendkosten GRATIS zijn kunnen kopers GEEN sterretjes geven en krijg je automatisch 5 sterren.

- MAAR.....Nu bestaat er ook een mogelijkheid om automatisch 5 sterren te krijgen voor "Communicatie"

Echter mag je dan geen enkele communicatie hebben met de koper, ik laat de kopers altijd via "verkooper manager pro" een automatische mail sturen als ik de betaling binnen heb en als ik het object verstuur. Lijkt me een goede service toch ?:|?!

Maar als ik in aanmkering wil komen voor die 5 sterren die een koper NIET kan geven zoals bij verzendkosten, mag ik dan niet meer de koper op de hoogte houden van zijn aankoop ?:O

Wie kan mij meer vertellen hoe dit precies zit ?

Thanks!:-)

Groeten!

Hele onderwerp weergeven

Wat communicatie met de koper betreft, op onderstaande link vindt je de automatische e-mails waarmee eBay de koper op de hoogte houdt:

http://www2.ebay.com/aw/nl/201108021228582.html

De koper ontvangt de e-mail met een update van de bestelling wanneer de verkoper een object markeert als verzonden of trackinggegevens toevoegt.

Deze e-mail bevat het volgende:

Bevestiging dat het object onderweg is

De geschatte datum waarop de koper het object ontvangt

Objectgegevens: gekochte objecten, kosten, betalingsgegevens/-status

Gegevens van expediteur

De verkoper ontvangt automatisch vijf sterren voor communicatie als de onderstaande voorwaarden vervuld zijn:

•De vastgestelde verwerkingstijd is 1 werkdag of dezelfde dag.

•Trackinggegevens worden geüpload binnen 1 werkdag nadat betaling is ontvangen.

•De betalingsmethode is PayPal, waardoor de betalingsdatum zichtbaar is voor eBay.

•Er vindt geen communicatie plaats tussen de koper en verkoper vanaf 14 dagen voor de transactie tot het moment waarop er feedback wordt gegeven. Dit omvat berichten in Mijn eBay en geopende geschillen.

Dus dit wil zeggen dat je een verwerkingstijd van maximum één werkdag aangeeft in de aanbieding, en binnen een dag na de PayPal betaling het object verstuurt en tracking informatie ingeeft naar Mijn eBay. En dat er voor de rest geen communicatie is tussen koper en verkoper via eBay berichten.

Zo upload je een nummer voor tracking of leveringsbevestiging naar Mijn eBay:

http://pages.ebay.nl/help/pay/upload-tracking.html

Een vraag stellen