annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper probeert op oneerlijke wijze achteraf korting af te dwingen

Doorgaans ervaar ik een zeer positive vibe bij de meeste transacties, maar helaas kan dat blijkbaar niet altijd zo zijn.

 

De desbetreffende koper stelde zichzelf vorige maand voor als aan vaste klant van mij, want hij had al 2 keer eerder iets bij mij gekocht.

Aangezien hij zichzelf ziet als vaste klant moest hij korting (gratis verzending ipv 17 euro naar Spanje) hebben op zijn volgende bestelling.

Nou is het zo dat gratis verzending in the end niet bestaat dat zal toch betaald moeten worden, dus ik heb dat duidelijk naar hem afgewezen. Meerdere keren kwam hij terug op het feit dat hij vaste klant was en geen verzendkosten wenste te betalen.

Ik heb deze persoon een zeer duidelijk antwoord gegeven dat ik geen korting geef.

 

Uiteindelijk schafte de desbetreffende persoon de artikelen toch aan en heb ik deze netjes ingepakten verzonden.

 

Nadat de koper de artiklen in goede staat heeft ontvangen probeert hij met een zeer afdwingend verhaal toch de verzendkosten terug te krijgen omdat hij naar eigen zeggen 49 kilometer heeft moeten rijden naar de depot om het pakket af te halen, omdat het adres niet correct op het label stond. Bij iedere reactie die ik hier op heb gegeven werd het verhaal steeds aangepast en vragen van mij ontweken. De adresgevens waren wel degelijk in order net als de eerdere 2 keer dat ik hier wat naar toe heb gestuurd.

 

De koper wil vanaf het begin zijn telefoonnummer niet aan mij geven, op zich zijn goed recht natuurlijk. Maar zijn telefoonnummer is hierdoor uiteraard ook niet op zijn pakket-label terecht gekomen. Nu beweerd hij dat hij is gebeld door de locale vervoerder met de informatie dat zijn adres niet klopt, wat overigens wel klopt in mijn back-end. Op mijn laatste bericht dat de vervoerder niet over zijn telefoonnummer kon beschikken kreeg ik helaas geen antwoord enkel nog meer info dat hij zich opgelicht voelt. Ook heb ik een plaatje met text in het Spaans ontvangen wat volgens zijn zeggen afkomstig is van de vervoerder. Mijn inziens is dat niet echt ook om het feit dat er doorgaans niet binnen no-time dit soort berichten naar de ontvanger worden gestuurd door vervoerders.

 

Nu mijn vraag wat moet ik hier mee? ik zit natuurlijk niet te wachten op een onterechte negatieve feedback, maar ik wil ook dat de berichten van deze persoon stoppen. Nu heb ik wel in het beleid van Ebay zitten zoeken, maar hier kon ik geen passend model voor vinden. Hij bedreigd mij immers niet en stuurt ook geen spam oid. Ook vind ik niet dat dit gedrag beloond moet worden met alsnog overstag gaan met de door hem gevraagde korting.

 

Wat moet ik hiermee en wat zouden jullie doen?

 

Groeten,

Jos

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

koper probeert op oneerlijke wijze achteraf korting af te dwingen

Lang verhaal, maar u kunt toch ook gewoon niet aan deze koper leveren ?  En als het op een ebay veiling is dan kunt u deze persoon op de "blocked bidder list" zetten. Dan kan hij niet bieden meer bij u

Hij kan wel neg.FB geven voor een aangerkocht object, maar als dat niet klopt (bijv. "niet ontvangen"of zoiets) dan kunt u altijd reklameren bij Ebay.

 

Bericht 2 van 2
laatste antwoord