annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ebay verkopers bescherming : mooi weer spelen over de rug van de verkoper

Een klager hoeft alleen maar te melden dat er niets ontvangen is en ebay besluit dan tot restitutie. Verkoper kan alleen maar met een tracking nummer aantonen dat er wat verstuurd is, een gewoon verzendbewijs telt niet meer. Nu al de tweede keer dat Ebay mij zonder item en geld achter laat. Fijne bescherming van de verkoper. Nee, het is mooi weer spelen ten aanzien van kopers over de rug van de verkoper. Het ergste is nog dat Ebay mijn integriteit als verkoper op deze manier in twijfel trekt.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

ebay verkopers bescherming : mooi weer spelen over de rug van de verkoper

Ben het hier helemaal mee eens !!!

Ebay heeft de koper in een hoog vaandel staan en de verkopers hebben het nakijken !

Eigenlijk werkt Ebay zo fraude in de hand. Ga dit eens uitzoeken via facebook opf er meerdere mensen zijn, die zo benadeeld worden door Ebay en bekijken of het een item voor Kassa of Opgelicht is !

 

Het is allemaal begonnen met het afschaffen van de mogelijkheid om een negatieve waardering te plaatsen bij een koper.

Daar bovenop is ook nog de belachelijke commissie op de verzendkosten gekomen, waardoor de verzendkosten hoger uitvallen en de waardering van de verkoper op het gebied van verzendkosten valt negatiever uit !!!

 

Heb al andere wegen gevonden om spullen te verkopen ! Ebay hoeft niet wat mij betreft niet rijker te worden !

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

ebay verkopers bescherming : mooi weer spelen over de rug van de verkoper

Postverzending is altijd niet aantoonbaar. De kleine zendingen die in de brievenbus worden gepost gaan meestal goed.

Dit jaar heb ik twee gevallen gehad waarbij het niet is gelukt. Eén naar Italië (en dat is een beruchte bestemming als ik de berichten op de fora mag geloven), en een naar Duitsland. Bij die laatste heb ik het artikel nogmaals per Postnl verzonden.

 

Deze maand heb ik echter een hardnekkig probleem met de klantenservice van eBay zelf. Die verwijst telkens naar de pagina's waarop de eBay en Paypal kopersbescherming worden beschreven. Aan de hand van een transactieprobleem waarbij de koper een klacht indiende, en daarna opwaardeerde is de klantendienst ingesprongen en heeft de koper zonder zijn klacht op waarheid te verifiëren gehonoreerd, en uiteindelijk het door hem betaalde terug laten boeken.

 

De werkwijze van de eBay klantendienst is mij daarmee wat duidelijker geworden. Hun doel is om bij klachten van de koper de transactie terug te draaien, en ongedaan te maken. De koper wordt blij wanneer dat lukt, en de verkoper moet zijn waar maar opnieuw proberen te verkopen. Ook wanneer het geleverde goed inmiddels is gebruikt of beschadigd, of de verpakking werd geopend. Dat is niet zoals het hoort, maar het vergt meestal veel geduld en inspanningen om uit te zoeken of de klacht van de koper terecht is. En misbruik door de koper is te moelijk om vast te stellen. De klantendienst van eBay heeft doorgaans niet de kennis, middelen, en tijd om dat op een ordentelijke manier te onderzoeken.

Dus het streven van de klantendienst is standaard: De geleverde spullen terug naar de verkoper, en daarna betaling terug boeken naar de koper.

 

En ik heb dus inmiddels ondervonden dat zodra de koper een verzendbewijs of tracking code van de retourzending overlegt, de eBay klantendienst daarop meteen de betaling terug boekt en de kwestie afsluit. En de verkoper strafpunten krijgt ....

 

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord