annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Weerbarstige eBay klantendienst ; Hoe , en met wie pakken we die aan ?

Ik heb onlangs een klacht van een koper ontvangen die van mening was dat de artikelen die ik hem had geleverd niet origineel waren. Hij stelde dat ze niet van het merk waren wat ik in de artikelomschrijving had opgegeven, vervalst dus.
In de daaropvolgende discussie heb ik zijn klachten weerlegd, met foto als bewijs ondersteund, aangetoond dat die _wel_ van het gespecificeerde merk was. Hij beweerde nog andere afwijkende kenmerken, die echter nergens in de omschrijving waren genoemd, te hebben ontdekt, en opende daarom een claim op basis van de kopersbescherming wegens een "SNAD" (ernstig afwijkende levering).

 

Omdat ik zeker wist dat het geleverde helemaal aan de omschrijving voldoet en van het originele fabrikaat is, ben ik niet akkoord gegaan met de retournering waar de koper om vroeg. Ik had dit ook al vermeld in mijn Nederlandse artikelpagina.

 

De duitse eBay klantenservice heeft nadat ze mij ook opnieuw gevraagd hadden het geleverde retour te nemen, geen toestemming van mij gekregen, maar desondanks toch aan de duitse koper geadviseerd om het geleverde terug te sturen. Ik heb die zending geweigerd en niet aangenomen. Maar de duitse eBay klantenservice heeft inmiddels wel de betaling van de koper weer terug geboekt.

 

Ruzie dus met de duitse eBay klantendienst. Ze hebben niet geluisterd, niet gekeken of de klacht van de klant wel gegerond was, en gewoon op hun manier de koop gedwongen ontbonden. Althans, die duitse eBay klantendienst. denkt dat de kous daarmee af is, maar dan kennen ze mij nog niet.

 

Ik heb exact geleverd was is besteld, artikelen waar niets mis mee is, heb vooraf in de aanbieding vastgelegd dat ik geleverde zaken niet retour neem, en de duitse eBay klantenservice denkt toch de transactie terug te mogen draaien. Men verwijst herhaaldelijk naar de bepalingen in de regeling voor kopersbescherming (zowel op de eBay site als die van Paypal). Ik heb afgelopen dagen meer dan 30 mailtjes hierover ontvangen, van evenzoveel verschillende eBay medewerkers, in het Nederlands, Duits, en Engels, en die medewerkers zijn getraind om standaard teksten terug te sturen met een verwijzing naar die bepalingen voor kopersbescherming, maar ik merk dat die eBay medewerkers zelf niet eens weten of begrijpen wat daarin is vastgelegd.

 

Het is aantoonbaar dat de duitse klantendienst zelf bepalingen voor kopersbescherming niet heeft nageleefd, en in strijd daarmee heeft gehandeld. Maar wat ik ook aan argumenten mail, ik krijg alleen maar standaard mailtjes terug, en zonder dat ze de gemaakte fouten herstellen.

 

Dus ik vraag me nu af wat er verder nog mogelijk is om die duitse klantendienst ertoe te bewegen dat ze hun misstappen gaan corrigeren ...

 

Wie heeft raad ?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Weerbarstige eBay klantendienst ; Hoe , en met wie pakken we die aan ?

Inmiddels is meer dan een week verstreken na de foutieve afsluiting van het geschil met de koper van genoemd artikel.

Het is nog niet tot de klantenservice van eBay doorgedrongen dat de koper in deze naar alle waarschijnlijkheid een valse klacht heeft ingediend betreffende mijn levering. De koper heeft gesteld dat het geleverde een vervalsing zou zijn, maar geen onderbouwing of bewijs van zijn stelling getoond. Er kan uit zijn relaas niet worden afgeleid dat het door mij geleverde niet authentiek is, maar de koper heeft wel de klacht opgewaardeerd en een claim ingediend.

 

De klantendienst van eBay is de koper hierin gevolgd, zonder de verklaring van de koper te bekijken of te toetsen, en heeft uiteindelijk het door de koper betaalde teruggeboekt. Ten onrechte, en de eBay klantendienst heeft na verschillende reclamaties van mij hierover nog steeds het van mij afgenomen geld aan mij terug betaald of vergoed. Dat is zij wel verplicht.

 

De eBay klantendienst heeft in strijd met de eigen beleidsregels voor kopersbescherming gehandeld, het retourbeleid van de verkoper genegeerd en geschonden, de van kracht zijnde regeling voor kopersbescherming van Paypal overtreden, en daarna het door de koper betaalde bedrag van mij gestolen.

 

eBay moet daarom deze overtredingen en misbruik van haar bevoegdheden rectificeren en corrigeren en het van mij afgenomen geld alsnog op de Paypal rekening van evrieze bijboeken. Het betreft de naar de koper terug geboekte betaling ter grootte van EUR. 376,10

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Weerbarstige eBay klantendienst ; Hoe , en met wie pakken we die aan ?

Welkom in de illustere wereld van Ebay!

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Weerbarstige eBay klantendienst ; Hoe , en met wie pakken we die aan ?

Hallo, helaas is er geen makkelijke weg bij eBay. Ik blijf eBay spammen met berichten waarom zij de fout zijn ingegaan tot ze overstag gaan. Het kost wat tijd, energie en geduld, maar zolang je hen feitelijk en beleefd in de hoek zet is de kans groot dat ze toegeven. Laatst attendeerde ik hen er nadrukkelijk op dat steeds dezelfde "template" reacties sturen geen bewijs van klantvriendelijkheid is en ik eiste dat men een inhoudelijke reactie moet geven. Soms dreig ik met juridische stappen bij Nederlandse belangeninstanties als ze mij niet serieus nemen.  Tot op heden met succes. De aanhouder wint.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord