annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

Op 14 januari heb ik een horloge onderdeel verkocht aan een koper in Frankrijk. 250€ + verzendkosten.
De betaling was binnen in Paypal, ik heb het vervolgens opgestuurd, de koper heeft het ontvangen op 18 januari en heeft getekent voor ontvangst.
De koper nam contact met mij op dat hij het terug wilde sturen omdat het niet origeel zou zijn. daarop heb ik hem foto's gestuurd waarmee aan getoond kon worden dat het wel een origineel onderdeel is. (serienummer)
Ik heb vervolgens aangegeven dat hij het op eigen kosten retour mag sturen, ondanks dat ik normaalgesproken geen retouren accepteer.
Ik heb de koper ook bij Ebay gemeld omdat ik vond dat hij probeerde misbruik te maken van het retourbeleid.

Vervolgens ontving ik de melding van Ebay: MC098 verdachte koper voor object.
De koper is vervolgens verwijderd van Ebay. 
Ik heb toen een bericht gestuurd naar Ebay support, dat de betaling voor het door mij geleverde artikel nog geblokkeerd stond.
Daarop kreeg ik een bericht van Ebay dat ik verder geen actie hoefde te ondernemen en dat na 72 uur de betaling zou worden vrijgegeven.
Na 72 uur was de betaling nog steeds geblokkeerd, toen heb ik weer een bericht gestuurd naar Ebay, daarop kreeg ik de reactie dat ik verder geen actie hoefde te ondernemen en dat de betaling na 72 uur zou worden vrijgegeven.
na 72 uur nog steeds niet vrijgegeven dus wederom een bericht gestuurd, weer dezelfde reactie,

inmiddels zijn we weer 72 uur verder en mijn geld staat nog steeds vast, ik heb maar weer een bericht gestuurd, maar hoe vaak moet dit nog? is er ook een andere manier om contact op te nemen met Ebay? want ik krijg steeds hetzelfde antwoord maar er gebeurt niets.

 

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

Wederom een bericht van Ebay:

"Since the buyer does not benefit from the eBay Customer Guarantee. The blocked funds will now be returned to you. Allow up to 72 hours for these to reach you."

Maar weer 72 uur wachten.....

 

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

weer 72 uur verder, Nog steeds mijn geld geblokkeerd, Ebay blijft maar standaard dezelfde reactie sturen zonder dat ze het oplossen.

Wat een ellende! 
nog maar een bericht sturen! weet iemand hoe je in contact kan komen met Ebay? de standaard formulieren invullen heeft geen zin.
jammer dat Ebay zo slecht bereikbaar is!

 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

Weer een bericht van Ebay, dit keer bijna hetzelfde verhaal alleen nu zonder de 72 uur.

 

I would like to inform you that the dispute is still open for you to resolve the situation with the buyer. The dispute will be closed automatically and the funds will be available in your account. At this point and faced with this situation, I just invite you to wait until the time limit has expired. Thank you for your understanding and I am very happy to assist you in resolving this situation.

 

er valt niets te resolven, dat is het hele probleem, de koper is van EBay verdwenen, dus een openstaand dispuut is niet op te lossen, hoe lang gaat dit nog duren?

maar een bericht via messenger op de facebooksite gestuurd, misschien dat het helpt.....

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

Het stalken van Ebay op Facebook en via messenger helpt, ondertussen heb ik contact gehad met Ebay USA en Ebay frankrijk op facebook, en ze hebben mijn vraag beantwoord, echter nu is er geen sprake meer van 72 uur maar van 21 werkdagen, de koper heeft voordat ie van Ebay verdween een issue geopend, nu moet ik wachten tot het issue automatisch wordt afgesloten, dat is over  21 dagen nadat het is geopend, erg vreemd allemaal, waarom moet ik 21 werkdagen wachten? er kan in die tussentijd toch niets meer gebeuren aangezien de koper van Ebay is verdwenen.:

De reactie is ook een beetje op 2 manieren te lezen omdat er ook in staat dat het gebokkeerde geld nu wordt geretourneerd..

 

Hieronder de reactie van Ebay:

 

De koper profiteert niet van de eBay-klantengarantie, en hij is niet langer geregistreerd op ons platform, en zoals je weet, lieve Daniel, heeft onze service niet de mogelijkheid om meteen actie te ondernemen op dit bestand., Dus aangezien het zo is , wordt dit geschil automatisch gesloten na 21 werkdagen na opening, het geblokkeerde geld wordt nu aan u geretourneerd en ik verzeker u dat dit verzoek niet in aanmerking zal worden genomen bij de berekening van uw prestatie als die verkoper

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

Update,

Ebay heeft mijn geld nog steeds niet vrijgegeven, tevens heeft Ebay mijn hele account op non actief gesteld omdat er een rekening open staat,

Ik heb ze een bericht gestuurd dat de rekening betaald wordt als ze mijn geld vrijgeven, ook daar krijg ik een standaard antwoord op waar ik niets mee kan.

Wat een waardeloze actie is dit van Ebay,

Geven slechte service aan verkopers want je krijgt steeds een standaard reactie.

Ze houden ten onrechte mijn geld vast, ik heb hier al meerdere keren over mijn beklag gedaan, maar het wordt niet opgelost.

vervolgens blokkeren ze mijn hele account om dat de rekening niet betaald kan worden van het geld wat zij zelf blokkeren.

Dit is een beschamende werkwijze van Ebay, en zeer onprofessioneel.

Door deze onprofessionele werkwijze van Ebay moet ik nu elders mijn artikelen gaan verkopen, bijvoorvbeeld op Catawiki of Marktplaats.

 

 

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Mijn geld staat geblokkeerd, koper is van Ebay verdwenen

Tjonge, wat een dramatische afhandeling van eBay. Hoe is het afgelopen?

Bericht 7 van 7
laatste antwoord