annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay en Paypal beschermen oplichters! Lees dit ongelofelijke verhaal!!

 

Op 24 April koop ik op Ebay een horloge voor 1419 euro. Deze betaal ik met Paypal.

Dit vanwege de kopers bescherming. Mocht het niet in orde zijn krijg je altijd je geld terug aldus Paypal.

 

Na onvangst van het horloge bleek deze vals te zijn. Een goedkope replica. Het ging dus om een oplichter.

Niets aan de hand dacht ik. Volgens de regelementen van Ebay mogen er geen replica horloges verkocht worden en ik had betaald met Paypal.

 

Het is niet toegestaan replica's, vervalste objecten of illegale kopieën aan te bieden op eBay. Illegale kopieën omvatten, onder andere, illegale opnamen, illegale kopieën, en piraterij. Dit soort zaken kunnen een schending betekenen van auteursrechten of handelsmerken (Reglementen Ebay)

 

Om mijn zaak te onderbouwen heb ik het horloge laten openmaken en een officiële verklaring laten opstellen door een bevoegd horlogemaker dat dit horloge een falsificatie is. Ook zijn er meerdere foto’s gemaakt van het uurwerk.

 

Uiteraard heb ik eerst contact gezocht met de verkoper maar die gaf niet thuis. Daarna een kwestie geopend bij Paypal. Deze vroeg mij vreemd genoeg om het horloge terug te sturen naar de verkoper. Nu gebeurde er een aantal zaken die mij erg verontruste…

 

  • Het adres wat de verkoper opgaf had geen huisnummer.
  • Het was ook niet het adres waarvan het horloge verzonden was.
  • Bij controle via Google Earth bleek het een openbaar gebouw (Gemeentehuis) te zijn en geen woonhuis.

 

Uiteraard heb ik dit alles gemeld bij Paypal. Maar ik moest het toch terug sturen.

 

Omdat het adres geen huisnummer had kreeg ik meteen problemen met DHL. Want die kon het niet versturen.

Maar het werd sowieso een zeer risicovolle onderneming want ik moest iets terugsturen naar een adres zonder huisnummer maar ook een object zonder waarde….Kon het niet verzekeren.

 

Uiteindelijk accepteerde PostNL wel de verzending.

 

Nadat het meerdere keren op het ‘nep’ adres van de verkoper was aangeboden kwam het pakket na 2 weken weer retour. Het was Postnl niet gelukt om het af te leveren. Hetgeen mij niet verbaasde.

 

Hier over wederom meerdere keren met Paypal gebeld. Ik hoefde me geen zorgen te maken. De zaak was heel duidelijk aldus Paypal medewerkers..Maar dat liep anders.

 

Op 22 Juni krijg ik een email van Paypal om ‘het bewijs dat de verkoper het horloge heeft ontvangen’ op te sturen. Dit was een geautomatiseerde email. Dit kon ik uiteraard niet want het horloge was weer bij mij retour. Ik heb nog in mijn onschuld gevraagd of ik het opnieuw moest versturen.

 

Paypal besloot vandaag dat de oplichter mijn geld krijgt omdat ik niet kan aantonen dat hij het terug heeft gekregen….Oftewel, u kunt via Ebay mensen oplichten en Paypal beschermd u. Gewoon zorgen dat u een vals adres geeft of er voor zorgt dat u niet thuis bent als het object wordt terug gestuurd….Aankoop bescherming nul en een maandsalaris armer. Het is sowieso uiterst vreemd dat Paypal zo’n hoog bedrag aan iemand betaald die aantoonbaar een replica horloge heeft verkocht.

 

Omdat Paypal de zaak gesloten heeft wil ik zoveel mogelijk mensen waarschuwen.

 

Wilt u meer weten over deze zaak of stukken inzien mail paypal.oplichting@gmail.com

 

 

 

 

 

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Re: Ebay en Paypal beschermen oplichters! Lees dit ongelofelijke verhaal!!

Dit probleem is inmiddels opgelost door Paypal. Kopers bescherming werkt gelukkig toch.

Bericht 2 van 2
laatste antwoord