annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

toppers zijn floppers....;-)
Bericht 1301 van 1.461
laatste antwoord

op eBay zijn er ook een stuk of 3 accounts die of een vrouwennaam hebben of de e-mails ondertekenen met een vrouwennaam / zakelijke verkoper zijn op naam van een vrouw.

Dat zegt niet iets over vrouwen in het algemeen, maar over hoe de bron van dit materiaal te werk gaat

het Nederlandse vingertje

Bericht 1302 van 1.461
laatste antwoord

'Toppers' volgens de catalogus dan 😛

Het soort zegels als die op Marktplaats voor nummer 101 moet doorgaan is net zoiets als een vrouw mooi noemen omdat ze helemaal verbouwd is door middel van plastische chirurgie.
(hoe heet die geplastificeerde 'ambassadrice' ook maar weer?)

Bericht 1303 van 1.461
laatste antwoord

Wat een geneuzel zeg over een fake 101.

Als je nu helemaal geen verstand van postzegels hebt kun je tot de aankoop van een dergelijk zegel overgaan. Heb toch ook een beetje vertrouwen in de verzamelaars onder ons. Een ieder kan toch zien dat er nimmer een 101 is uitgegeven in deze tanding en kleur.

In plaats van hierover te discussiëren kun je er ook eens over nadenken de verkoper er op aan te spreken.

Wanneer je er dan toch voor kiest om dit bespreekbaar te maken is het naar mijn idee beter om een nieuw onderwerp te openen. Wat dacht je van de titel: Heeft u deze fake al ontdekt op ebay??

Op deze manier verdwijnt dit niet tussen een andere rubriek. Ik volg deze rubriek omdat ik het leuk vind om te lezen over bijzondere zegels en de opbrengsten ervan.

Op geneuzel over fakes van een 101 zit ik echt niet te wachten.
Bericht 1304 van 1.461
laatste antwoord

Deze discussie was dan ook enkel en alleen voor jou bedoeld?

Er zijn al talloze discussies over fakes, valse aanbiedingen enz. geweest, maar na 3 maanden geen reactie donderen ze van het prikbord af en komen nooit meer terug.

Had je daar eens op gereageerd, dan waren die discussies er wellicht nog geweest en had je ook de reacties van de producent van dit soort materiaal nog kunnen lezen.

In de ontvangen feedbacks van genoemde soorten accounts komen steeds weer negatieve reacties terug van kopers die zich besodemieterd voelen. Mogen die dan van jou misschien de gelegenheid hebben om daar wat informatie bij te vinden?

Niet iedereen is zo superintelligent als sommigen soms menen te zijn hoor.

Bericht 1305 van 1.461
laatste antwoord

Of dit nu alleen voor mij bedoeld is doet niets ter zake.

Ik heb aangegeven dat deze discussie niet bij dit onderwerp op het forum op zijn plaats is. In dit onderwerp verdwijnt het binnen 3 weken naar de anonimiteit. Hoe kortzichtig kun je zijn.

Open een nieuw onderwerp als je dit wilt aankaarten zoals ik al heb aangegeven. Ik heb zelfs al een titel voor je bedacht. Als je dit zou doen kan ik dit alleen maar toejuichen. Er is niets mis mee dit aan te kaarten maar nogmaals dit is niet de juiste plek.

Laat ik er verder nog dit toe zeggen. Ook ik stoor mij mateloos aan dat soort aanbieders. Ze zouden zonder meer geweerd moeten worden op welk verkopersplatform dan ook. Ik heb in het verleden een verkoper van dit soort materiaal op ebay (account Justina-justina) diverse malen op zijn aanbiedingen en misleidende beschrijvingen aangesproken. Wanneer u mij niet gelooft nodig ik u uit en ik zal u de nodige mailwisseling toesturen.

Ik vraag mij in deze af of u ook de moeite hebt genomen om de verkoper er eerst op aan te spreken alvorens hier een oordeel te plaatsen. Misschien heeft deze persoon in het verleden juist dit materiaal wel op Ebay gekocht en denkt hij/zij dit als appeltje voor de dorst achter de hand te hebben. Het is algemeen bekend dat er momenteel door de economische achteruitgang wel wat mensen in de problemen zijn gekomen.
Bericht 1306 van 1.461
laatste antwoord

Heel Nederland wordt opnieuw uitgegeven, 'betaalbaar voor iedereen'?

Bericht 1307 van 1.461
laatste antwoord

Daar gaan we weer!!

Wanneer er verzamelaars zijn die dit soort zegels aanbieden is daar toch helemaal niets mis mee.
Laat ze toch!! Er zullen vast verzamelaars zijn die het wel een aanwinst voor hun verzameling vinden.

Misschien probeert de verkoper wel op deze manier de nieuwe uitgiften van TPG post te financieren. Om alle nieuwe uitgiften van Nederland bij te houden heb je al een kapitaal nodig.

Of had u zelf nog wat plaatsjes in het album willen vullen met deze zegels??

Het valt mij trouwens wel op dat u in deze rubriek erg veel op anderen afgeeft. Heeft u daarom ook een ebay-account. Voor het kopen dan wel verkopen via dit platform is het niet gezien een score van 36 opgebouwd in 9 jaar.

Van misbruik van deze discussie en niets toevoegend geleuter als dit wordt ik behoorlijk moe. Lees anders nog eens de allereerste inbreng van deze discussie om u te overtuigen van het onderwerp.

Of probeert u verzamelaars weer ergens voor te behoeden??
Bericht 1308 van 1.461
laatste antwoord

Je hebt blijkbaar niet in de gaten dat:

- deze discussie is gestart door dezelfde waar je steeds zo op zit te happen;

- dat dat slechts een posting-id is wat niet in de eerste plaats bedoeld is om mee te kopen en verkopen;

- "ik wordt" nee daar zeg ik niets over, spreekt voor zich, denk om je hart.

Bericht 1309 van 1.461
laatste antwoord

Ja.... wat kan ik hier nog op zeggen.

Nu ja het zal wel tekenend zijn voor de opsteller.

Wat uit de meest recente bijdragen van de spekzevers uitgaat is het veroordelen van anderen. Dat is toch niet nodig. Als je dat wil doe dat dan op een andere discussie. En heb je degenen waar je op afgeeft ook al eens rechtstreeks benaderd met de geuite kritiek. Daarbij ben ik het niet altijd oneens met uw kritische noten. Maar zoals al vaker aangegeven. Het hoort hier niet thuis mijns inziens.

Bedenk trouwens ook eens hoe u het zelf zou vinden als er negatief over u wordt geschreven in deze rubriek zonder dat u het weet??

Laten we proberen om toch bij de leuke en opmerkelijke zaken van onze hobby hebben. Want die zijn er volop lijkt mij.
Bericht 1310 van 1.461
laatste antwoord