annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

🙂

Er zit zelfs een of ander certificaat bij zo te zien?
Kan jij wat meer over die zegels vertellen Adri?

Cor

Cor

Bericht 771 van 1.461
laatste antwoord

jaja, die Britse heeft ongeveer dezelfde mankementen als die Uruguayanen 😮

Wat valt erover te vertellen Cor? Zou het liever over die Ausweis hebben die erbij staat afgebeeld maar goed ...

Die zegels zijn uitgegeven in 1924 vanwege de overwinning van het elftal van Uruguay bij het voetbaltournooi van de Olympische Spelen 1924 in Parijs. De gangbare serie is op wit papier gedrukt en een beetje moeilijk verkrijgbaar in redelijke kwaliteit, een deel van de oplage (500 series dus 5 of 10 vellen) is gedrukt op geel papier. Hoe of wat of waarom weet ik niet, maar daar wordt altijd heel interessant over gedaan. Er bestaat nog een serie van drie complete vellen, die ooit een jaar of acht geleden in Monaco tentoongesteld is, ik wil eraf wezen of die nu uit de collectie van een museum of van een particulier kwamen, zou het misschien nog kunnen opzoeken.

Deze specifieke zegels zijn gewoon roestbulten, sommige met op de voorkant ook nog zware beschadigingen aan het papier. Wat mij betreft waardeloze rotzooi, of er nu 500 van gemaakt zijn of niet.
Kijk je even naar dat certificaat, dan is dat van een privépersoon. Ik zie nergens staan namens welke club hij zo'n papiertje uitgeeft. Wel staat vóór het apestaartje van het emailadres de naam van een bekende eBay-gebruiker die wel deskundig is op dit gebied.
Je zou zeggen dat een keurmeester vermeldt of zegels origineel zijn, wat er verder aan de specifieke serie bijzonder is en of er nog reparaties of gebreken over te vermelden zijn.
Deze lijkt meer op een verkoper: wel vermelden dat de zegels origineel zijn, overduidelijke gebreken worden niet vermeld en dan staat erbij dat ze zeer zeldzaam zijn.
Zegels zijn hiervoor misschien door hem verkocht?

'Mijn Commentaren' zijn nu niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.

oranje~ PDA says: Groetjes van het 24/7 eBay-spook!

I am allergic to alcoholics

Bericht 773 van 1.461
laatste antwoord

Overigens heb ik van het overgrote deel van de Zuidamerikaanse eBay-verkopers in onze rubriek geen hoge pet op, voor het grootste deel zijn het aanbieders van schroot voor woekerprijzen. Deze valt goed in dat beeld.

Zo biedt genoemde 'keurmeester' ook altijd mee op interessant oud materiaal van zijn land van dit thema.
Een medeverzamelaar die wel (via eBay en ook persoonlijk) bij die lui koopt, heeft me eens uitgelegd hoe die gasten te werk gaan: er staat een leuke brief op eBay, diverse van die verkopers weten dat jij dat verzamelt dus krijg je een e-mail: wil jij daar ook op bieden? Verkoper meldt dat hij (bijv.) 500 dollar zou willen bieden, maar als jij (verzamelaar) de brief graag voor minder wilt hebben, biedt hij niet als jij hem het verschil tussen de 500 dollar en het uiteindelijke winnende biedbedrag betaalt.

Genoemde verzamelaar is daar gewoon op ingegaan, ik zou eerder hebben gezegd 'rot op met je chantage, verdien je nog niet genoeg aan me met het materiaal dat ik al van je heb gekocht' maar goed, zo gaat het bij in ieder geval een deel van deze lieve verkopers X-(

Bericht 774 van 1.461
laatste antwoord

shady business!
Bezint eer gij begint beste kopers!
Bericht 775 van 1.461
laatste antwoord

heeft paro-land ook postzegels uitgegeven?:-)
Bericht 776 van 1.461
laatste antwoord

http://cgi.ebay.de/Netherlands-colonies-A-postal-history-of-Curacao-bu73-6_W0QQitemZ9501548722QQcate...
ook een leuke!
elders op www uit voorraad niuew te koop voor.......... 9,90
Beschrijving:
hardcover, zéér uitgebreid handboek over de postgeschiedenis van Curaçao, met veel informatie over postzegels, (scheeps-)stempels, gelegenheidsstempels, postwaardestukken & fiscale zegels; originel prijs was 43,00

Uitgever: van Dieten
Schrijver: Julsen & Benders
Taal: Engels
Bladzijdes: 626
Verschijningsjaar: 1976
Afmeting: 245 x 178 mm zw/w
Prijs: € 9,90
Bericht 778 van 1.461
laatste antwoord

http://members.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=michel-stamp

Bericht 779 van 1.461
laatste antwoord

Wauw:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=9502468204&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

klassieke zegels zitten aardig in de lift.

Bericht 780 van 1.461
laatste antwoord