annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

http://cgi.ebay.nl/Bund-niet-uitgegeven-zegel-1980-cat-wrd-30-000-euro_W0QQitemZ5605349110QQcategoryZ7874QQrdZ1QQcmdZViewItem

Wie durft er wel garantie te geven op een Gscheidle Marke?
Bericht 511 van 1.461
laatste antwoord

even om een scan van de achterkant vragen, 99% kans dat
die door de firma Sieger is gemaakt

oranje~ PDA says: DON'T FEED THE TROLLS

Snuggere Hein, Simpele Simon, wie volgt?

Snuggere Hein, Simpele Simon, Gijs Goochem, wie volgt?

Bericht 512 van 1.461
laatste antwoord

Toch maar een bodje gegeven, ik ben wel vaker aparte dingen tegengekomen die echt bleken te zijn.

en voor zeg minder dan 50 euro is het een leuk ding om het vakje te vullen 🙂
Bericht 513 van 1.461
laatste antwoord

Deze ziet er (met stempel) sowieso echter uit dan de (ongestempelde nadruk-) zegel van H. Sieger die ik ooit
had.
Maar het jaartal in het stempel (1982) lijkt onlogisch,
net als het feit dat de verkoper een dergelijke zegel
niet zou hebben laten keuren als hij zelf het vermoeden
zou hebben gehad dat die wel eens echt kon zijn.

Snuggere Hein, Simpele Simon, wie volgt?

Snuggere Hein, Simpele Simon, Gijs Goochem, wie volgt?

Bericht 514 van 1.461
laatste antwoord

Het jaartal is eventueel te verklaren doordat het misschien is gebruikt door iemand die zich niet bewust was van de bijzonderheid van dit zegel (even ervan uitgaande dat het echt is). Een niet-filatelistische nabestaande die frankeergeldige zegels plakt uit '(o)pa's voorraad' oid?

Het aanbieden op deze wijze, dus zonder enige kanttekening over de mogelijke (on)echtheid laat de inschatting daarvan heel duidelijk over aan de koper.
1) Echt waardevolle zegels brengen meestal toch wel hun prijs op, ook als je op 1 euro start.
2) Met een hoog startbod geef je als verkoper in feite aan dat je een echt exemplaar verkoopt, wat bij later blijkende valsheid een wat andere situatie kan opleveren... Bovendien, wat zou voor een dergelijk bijzonder zegel met deze CW een reëel startbod zijn????

Zelf zou ik als aanbieder wel twijfel vermelden en me indekken tegen problemen door terugname te garanderen als keuring daartoe aanleiding geeft.

Cor.

Cor

Bericht 515 van 1.461
laatste antwoord

NOG waarschijnlijker is echter dat ik het eerst zelf zou laten keuren om (bij gebleken echtheid) alle twijfel weg te kunnen nemen bij aanbieding op Ebay of bij een echt gerenomeerd veilingheuis.
Bij on-echt verklaring zou ik het misschien niet eens verder op de markt brengen, en zeker niet zonder dat te vermelden.

Cor.

Cor

Bericht 516 van 1.461
laatste antwoord

Ik ben de hoogste bieder op het zegel.........wordt vervolgd. 😉
Bericht 517 van 1.461
laatste antwoord

Arjen, ik ben zeer benieuwd naar de afloop!

Cor.

Cor

Bericht 518 van 1.461
laatste antwoord

Cor

De herkomst van dit zegel is bij elke serieuze Duitslandverzamelaar wel bekend. Ik gebruikte al de term *Gscheidlemarke*. Dat was de toenmalige postminister. Hij kreeg een paar drukproeven. Toem zijn vrouw post wilde versturem, had zij geen zegels en zag op zijn bureau dat velletje liggen en heeft er toen nietsvermoedend een paar gebruikt. Als ik het me goed herinner, zijn deze zegels alleen op brieg bekend en niet los. Ik denk ook wel dat exact bekend is waar deze stukken zich bevonden. Als ze al op de markt komen, is dat altijd op de grote Duitse veilingen. Het wachten is nu dus op *echte* Hepburnzegels 😉
Frans
Bericht 519 van 1.461
laatste antwoord

Frans,
bedankt voor je toelichting. Ik kende het verhaal niet, maar met mijn gok van een nietsvermoedende 'erfgenaam' zat ik er dus ook niet zo ver vanaf. :-)

Cor.

Cor

Bericht 520 van 1.461
laatste antwoord