annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

Re: Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

#439a

Tav die Olympiade: ik kan me best een hogere opbrengst voorstellen, maar of het 'blijven steken' komt door de betalingsvormen of het vakantieseizoen vind ik moeilijk inschatten. Cor.

Cor

Bericht 441 van 1.461
laatste antwoord

#439b
Ik heb dit gebeuren sinds eind dec. redelijk gevolgd en in de duitstalige varianten (die komen het meest voor) gaat/ging het steeds om een 'sammlernachlass' (bij mijn weten en volgens mijn woordenboek = een erfenis) van een 'zeer toegewijd en serieuse verzamelaar'.
Misschien dat hij de laatste tijd (ik let er inmiddels minder vaak op) de omschrijving op dat punt wat is gaan varieëren.

Als ik kijk naar de grote gelijkenis tussen de dozen en het erin aangeboden materiaal is het echter meer een kwestie van grotere beleggingsobjecten dumpen. Het meeste bulk materiaal komt zo te zien uit de leg-maar-in-de-kluis-periode tot midden jaren '80.

Verder was het beslist niet mijn bedoeling om hier iets negatiefs over te zeggen of suggereren. Daar lijkt ook geen aanleiding toe gezien de feedback. Het ging mij om de constante stroom van in hoge mate identieke kavels die steeds voor tussen 3 en 5% van de opgegeven CW gaan.
Die CW is wel grotendeels gebaseerd op vroegere veilingopbrengsten van juist al die 'abarten'.

In januari heb ik een nederlandse koper naar zijn ervaring gevraagd en die was positief:
- snelle, correcte en probleemloze levering
- alle afgebeelde zaken (en veeeeeeeeel meer ) zaten in de doos
- zijn eigen verzameling was fors uitgebreid voor een zeer lage investering tov die dingen 'los' kopen.
- alleen voor al die poststukken en 'abarten' zag ie wat afzettingsproblemen .... Cor.

Cor

Bericht 442 van 1.461
laatste antwoord

Koper van de Olympiade serie is hier denk ik erg blij mee.
Heeft ook een site over deze serie.
Prijs heeft volgens mij niets met vakantie te maken.
Echte verzamelaars zijn haast nooit op vakantie.
Het is toch meestal hollen of stilstaan.:-)

Bram
Bericht 443 van 1.461
laatste antwoord

Bram, wat ik met vakantie invloed bedoel is dat er minder bieders zullen zijn waardoor er ook minder tegen elkaar wordt opgeboden. Ook 'betere' kavels zullen daar m.i. toch onder lijden.

Maar dit is voor mij de eerste keer dat ik ebay in vakantietijd meemaak, dus misschien is ebay daar idd ongevoeliger voor. Cor.

Cor

Bericht 444 van 1.461
laatste antwoord

Cor, mijn ervaring is dat het wel meevalt.

Zeker ook door de vakantie-spreiding.

Bram
Bericht 445 van 1.461
laatste antwoord

Daar heb je weer zo iets: nr 5595239436
Ditzelfde kavel heeft voordat deze veiling gestart werd eerst 10 dagen op E 495,- startbod gelegen en is toen met 0 bieders afgelopen. Cor.

Cor

Bericht 446 van 1.461
laatste antwoord

Die was ik onlangs ook tegengekomen met een vaste prijs en vond die toen belachelijk hoog.
Leuk voor de verkoper dat ze nu nog hoger bieden, alleen snap ik echt niet hoe ze erbij komen.
Wordt blijkbaar op een goede manier gesuggereerd dat het heel wat is, ondanks dat de afbeeldingen een ander verhaal vertellen.

oranje~ PDA says: DON'T FEED THE TROLLS

Snuggere Hein, Simpele Simon, wie volgt?

Bericht 447 van 1.461
laatste antwoord

zo even mee discuseren

is 50 % losse verkoop niet erg weinig van de waarde

of is er zoveel aanbod?

verkoop af en toe wel eens wat partijtjes

zegels

ca 1a2 euro perkilo doet het meestal

gewoon ned zegels jaren 60 tm ca jaar 2000 zegmaar

zijn dat een beetje gebruikelijke prijzen?
Bericht 448 van 1.461
laatste antwoord

Dat hangt helemaal van de verkoper, zijn kennissenkring en de aard van het materiaal af.
Iets zinnigers kan ik er even niet op antwoorden.

vervolg op #45 en #46: Waanzin !

Snuggere Hein, Simpele Simon, wie volgt?

Bericht 449 van 1.461
laatste antwoord

#48,

Daar heb ik er ook nog wel een stuk of tig van liggen,

Zal er na de vakantie ook eens eentje op die manier aanbieden 🙂

Je snapt het soms toch gewoon niet
Bericht 450 van 1.461
laatste antwoord