Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.
Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).
Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.
Ik ben een nieuwe e-bayer (paar dagen)en verzamel deutsche reich (liefst postfris). Tot nu toe heb ik reeds 3 serie postfris voor een prikkie. Ik heb de kunst van het bieden nu aardig onder de knie en probeer echt te zoeken wat ik nog nodig heb. Deze site is een uitkomst voor de verzamelaar die niet afhankelijk wil zijn van louche handelaren e.d. Inderdaad zie ik ook wel eens geboden worden op iets wat m.i. de moeite niet waard is en zie de prijzen stijgen. Lekker laten gaan denk ik dan....er komt wel weer een andere aanbieding die mooier is en de prijs waard is. Dus.......ziehier een tevreden verzamelaar.
Even op bezoek bij de buren:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38812&item=5556470715&rd=1
Kijk naar de omschrijving en weet dat de huidige prijs voor plakker(met originele gom!!!!) € 80.00 is 🙂