annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

valse mail/betaling? help!

Beste mensen,

 

Laatst kreeg ik een brief binnen thuis van een duits bedrijf Mediafinanz. In de brief stond dat ik een optische / laser muis had gekocht en deze nog niet had betaald. Ik dacht dat dit scam was dus ik heb de brief weg gegooid.

 

Vandaag kreeg ik een e-mail binnen van het zelfde bedrijf weer in het duits dat ik moet betalen + extra kosten moet betalen.

Nu begon ik me toch echt zorgen te maken. Ik ben gaan nadenken en kwam er echt niet uit waar dit vandaan kwam. Ik heb de brief door een vertaler gegooid maar hier kwam niet goed nederlands/duits uit.

 

De firma waar het vandaan komt heet Firma HAVA GmbH. In de e-mail stond een datum : 03/10/14. Ik ben op e-bay gaan kijken want ik weet wel dat ik rond die tijd een headset heb besteld. De headset heb ik betaald en netjes thuis gekregen. Tot mijn verbazing stond in mijn gekochte items de muis waar de brieven over gaan van het bedrag van 31,80... samen met nog een andere muis die ik op die datum gekocht zou hebben...

 

Dit is klinklare onzin. Ik heb geen muis besteld en vermoed dat ik te maken heb met scam via een virus ofzo.

Hoe los ik dit nu op? Het te betalen bedrag staat inmiddels op 81 euro en over 4 dagen word er naar de rechter gestapt staat er.

 

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen omdat ik deze aankoop helemaal nooit gedaan heb. Kan iemand mij helpen of advies geven?

Weet iemand wat mijn rechten zijn hierin?

Bericht 1 van 1
laatste antwoord
0 ANTWOORDEN 0