annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

prijs veranderd bij betalen

hallo,

 

Wat kan ik doen?? maar vooral hoe komt het??

 

 

Bij een leverancier staat een prijs bij een artikel €1.79

maar bij afrekenen moet ik in ene €2.39 betalen...hoe komt dit?? en mag dat zomaar?

 

Omdat ik best wek veel artikelen had gekocht en haast had heb ik niet op totaal bedrag gekeken

 

dus in totaal ongeveer 50,12 moeten afrekenen maar 66,92 heb ik dus betaald...Dit kan toch niet??

 

wat moet ..kan ik doen??

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

prijs veranderd bij betalen

Als er een lagere prijs vermeld staat gaat u eerder bieden. Uiteraard moet er uiteindelijk wel wat verdiend worden.

De combinatie gratis verzending en verzending voor 25$ is ook heel creatief gevonden.

De omrekening die eBay gebruikt op de itempagina is een andere dan degene die PayPal gebruikt bij het betalen via bankrekening, betalen via PayPal met een creditcard is dan ook voor de koper voordeliger.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

prijs veranderd bij betalen

 

Bedankt voor uw reactie,

 

Ik bied niet op artikelen maar ik koop direkt, dus dat is dan toch een vaste prijs??

 

U zegt dat paypal het niet goed omrekend en ik dus duurder uit ben??

 

Mag paypal dat zomaar doen dan??

 

Gr Marianne

 

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

prijs veranderd bij betalen

PayPal gebruikt een opslag bovenop de wisselkoers. Als u PayPal het dollarbedrag laat omrekenen omdat u via een gekoppelde bankrekening in euro betaalt, is dat 2-3% onvoordeliger dan dat u de creditcard de omrekening laat doen voor dezelfde PayPal betaling. Deze optie kan uiteraard alleen gekozen worden als u een creditcard aan uw PayPal hebt gekoppeld. Wel moet voor elke betaling opnieuw deze optie gekozen worden omdat dit voor eBay natuurlijk onvoordeliger is. De stelling dat PayPal voor kopers gratis is klopt dan ook niet (helemaal).

Verder gebruikt eBay voor het tonen van het eurobedrag op de itempagina een wisselkoers zonder die opslag. Het uiteindelijke bedrag dat u betaalt is dan ook altijd hoger maar via een bankrekening dus nog hoger. U bent met de voorwaarden van PayPal akkoord gegaan anders kunt u het niet gebruiken.

Dit verklaart overigens niet helemaal het grote verschil uit uw voorbeeld. Wellicht spelen er toch verzendkosten mee bij de (gratis) verzending of nog andere kosten.

Behalve de standaard kopersbescherming die PayPal biedt hebt u bij betaling via creditcard (ook als dat via PayPal gaat) een veel betere aankoopbescherming tot een half of zelfs heel jaar na de aankoop. Een bankincasso kan meestal nog tot 56 dagen na betaling worden teruggeboekt. En de kopersbescherming van PayPal geldt tot 45 dagen na aankoop.

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord