annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

peterolthof
Community-lid

Hallo,


ik heb een vraagje...

Woensdag heb ik een bod gedaan op een object, en donderdagmorgen kreeg ik de melding dat ik het gewonnen had, dus meteen paypal gebruikt om te betalen. Het is ook betaald en alles.

En volgens de advertentie zit er een levertijd van 5 á 6 dagen op, en zou het object deze vrijdag komen. (goed zover is het dus nog niet)

Het vreemde is, dat normaal gesproken ik altijd van verkopers een bericht krijg, dat je het gewonnen hebt, en/of dat de betaling binnen is.

Nu heb ik dat allemaal niet gehad... dus ik heb via ebay een bericht gestuurd, met de vraag of het geld binnen is. Ook daar heb ik niets van gehoord.

Ben ik nu te wantrouwend? Maar iets begint te knagen en zegt me dat dit wel eens niet helemaal goed kan gaan. De verkoper heeft geen negatieve feedback, dus dat geeft wel weer wat vertrouwen, maar aan de andere kant, hij heeft een score van 3, en volgens mij alleen maar via kopen.

Stel dat ik wel ben "opgelicht", hoe gaat het dan verder in zijn werk? En kan ik dan dmv paypall wel mijn geld terug krijgen?

Om reden dat ik misschien te snel "wantrouwend" ben, wil ik niet meteen de naam van de verkoper noemen, of een link plaatsen van het object...

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

Bij beginnende verkopers word meestal het geld bevroren op hun paypal rekening tot er positieve feedback is achtergelaten of tot een bepaalde periode verstreken is, dus je geld is niet weg als je een geschil opent en die opwaardeerd naar een claim.


Je hebt wel een voor de EU illegale telefoon gekocht, de cect i68 en nog wel een oud model inmiddels heb je voor de helft van die prijs al nieuwere modellen maar deze waardeloze telefoons begeven het vaak al na zo een 6 maanden, sommige hebben geluk en dan doet die het een jaar.


Je kan  contact opnemen met de verkoper en als deze niet reageert een geschil openen voor niet ontvangen object.


Als je betaald met paypal dan worden de automatisch berichten dat de betaling ontvangen is niet verzonden, pas als het object gemarkeerd word als verzonden zal ebay een update sturen dat het verzonden is.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 2 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

peterolthof
Community-lid

Oke.... Opgelicht als in een fake-verkoper?

Ik was inderdaad in de veronderstelling dat ik vrij goedkoop een Iphone had gekocht(ik keek naar 't plaatje) en later kwam ik er achter dat het inderdaad een "nepper" is... nouja dat is mijn eigen schuld en niet die van de verkoper, had ik maar beter moeten kijken.

Anyhow, ik heb gisteren antwoord gekregen van de verkoper, het geld was bij haar binnen.. en ze vroeg me welk adres ze moest hebben, klaarblijkelijk sta ik via 2 adressen(het oude nog), echter had ik na het doorgeven van het adres ook gevraagd, wanneer 't apparaat komt, nou ze hoopt 'm volgende week op de bus te doen. (wederom vind ik dit een beetje vaag)

Maar nogmaals, ik was/ben van mening misschien is er niets aan de hand, en is de verkoper onervaren. Maar het zit me nog steeds niet zo lekker... is er een maximum tijd om "een geschil" of claim te starten?

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

Volgens mij ben je niet opgelicht, maar dit is gewoon een particuliere verkoper die alle tijd neemt en zeer onervaren is.


In de aanbieding staat ook duidelijk dat het 3 weken kan duren 😐


Je hebt 45 dagen de tijd om een geschil via paypal te openen, ook als je ontevreden bent en het item retour wil sturen als die je niet bevalt.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 4 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

kopersbescherming
Community-lid

Als je er nu al vanaf wilt, kan je ook claimen voor niet ontvangen.


De verkoper heeft toch nog niets opgestuurd, dat werkt dan het snelst.


De verkoper kan niet anders dan je het geld via PayPal terugsturen, anders doet PayPal dat (na vier weken).


Het scheelt de extra opstuurkosten.


Bericht 5 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

peterolthof
Community-lid

Dus als ik het goed begrijp, kan ik de koop dus op die manier zeg maar annuleren? en krijg ik dus mijn geld terug...?  Ik voel me wel een pannekoek, maar claimen, hoe doe ik dat? Ik heb wel vaker dingen met ebay gekocht, en dat ging altijd goed en dus nooit moeten zoeken naar dit soort dingen!

Nouja ik ben gewoon dom geweest, en had beter moeten kijken, dat het een immitatie is kwam ik al achter, maar ik heb nog wat op internet zitten neuzen en daaruit blijkt dat dit toestel niet heel erg goed gewaardeerd word, en als het inderdaad nog 45 dagen gaat duren, dan is het eind december, en dan kan ik na 4 a 5 dagen mijn abbonement verlengen en via die weg een andere telefoon krijgen(de mijne is overleden)

Trouwens bedankt voor alle moeite die jullie nemen om me te helpen!!! (two thumbs up!)

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

Als je in december een nieuw toestel kan krijgen zou ik gewoon via de kijkshop een goedkoop toestelletje aanschaffen voor 25 euro ofzo met 15 euro beltegoed.


Beltegoed kan je wegegeven en de komende maand ben je bereikbaar.


Je kan een geschil openen door naar paypal te gaan naar de betreffende transactie en onderop die pagina kan je het melden via het klachtencentrum.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 7 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

peterolthof
Community-lid

Zo even een kleine update!

Ik heb de verkoper gemaild, dat als het mogelijk was om de koop te annuleren(vond ik wel zo netjes) en dat ik evt. een claim of geschil kon openen. Ik kreeg als antwoord dat ik niet zomaar het toestel kan annuleren, aangezien de verkoper hem voor mij besteld heeft, en dus ook invoerrechten betaald heeft. De verkoper wou die anders door de helft delen met mij, en anders mocht ik de telefoon in ontvangst nemen, en evt hem binnen 5 dagen terugsturen. Mocht de telefoon idd tegenvallen, of zo slecht zijn als reviews zeggen.  Ik zou dan 14 euro verzendkosten moeten betalen.
Maar verder hoopt de verkoper deze week(aan het einde) of anders begin volgende week te versturen.

Al met al ben ik dus nog niets verder, maar ik begin er nu wel een beetje klaar mee te raken! Ik dacht dat het wel zo netjes was om via de mail het te vragen, en niet meteen lomp een geschil te openen, maar kan dat nu nog? ondanks dat ik contact met de verkoper heb gehad?

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

kopersbescherming
Community-lid

Claimen bij PayPal voor niet ontvangen.


Geen verdere communicatie met de verkoper.


En nooit meer doen.


Succes.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

niets van de verkoper gehoord.... misschien te voorbarig wantrouwend?

100% eens met KB, wat een waardeloze verkoper iets verkopen wat die niet heeft en adverteren met verzending vanuit NL terwijl je het net zo goed zelf bij een Chinees kon bestellen via eBay.

Claimen en niks meer met de verkoper van doen hebben.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 10 van 10
laatste antwoord