op 31-10-2012 14:18
ik heb ergens op geboden waarvan ik achteraf vond dat het eigenlijk wel een beetje aan de hoge kant was,dus geen aandacht meer aan gegeven omdat er nog een andere bieder was die een hoger bod had staan,maar dan trekt de hoogste bieder ineens zijn bod weg en ben ik de hoogste bieder en dat zie ik dan pas een paar dagen later als de aanbieding is afgelopen en ik die veiling ook nog eens gewonnen heb en anderen mij nog lekker voor de fun naar boven hebben geboden.ben ik nu verplicht om te kopen of wat kan ik nog doen?
op 31-10-2012 14:37
tja dat is dus het risico! een bieder kan zijn bod intrekken en dan bent u de hoogste bieder, dit kunt u overigens ook terug vinden in de hulp pagina's.
dat vervolgens andere bieders voor de "fun" bieden (zoals u dat zegt) is niet relevant, u bent en blijft de hoogste bieder en een bod in bindend.
als u besluit om niet te betalen dupeert u niet alleen de verkoper (want die blijft met de commissie kosten zitten) maar u loopt grote kan dat eBay u een sanctie oplegt.
wat u kunt doen is de verkoper vragen om de transactie te annuleren, de verkoper moet u dan een verzoek doen tot annuleren waar u dan akkoord mee moet gaan, dit is overigens ook de enige manier waarop de verkoper zijn commissie kosten terug krijgt!
op 31-10-2012 14:40
uit uw biedingsgeschiedenis blijkt overigens wel dat u het shirt erg graag wilde hebben!
op 31-10-2012 14:53
ja eerst wel,daarom heb ik voorzichtig opgeboden om er niet gelijk met 100 euro overheen te gaan,anders drijft een ander het toch maar weer op,maar al die biedingen zijn blijkbaar blijven staan,zodat een ander dat kon zien en weer lekker vrij zonder zich zorgen te maken dat hij gelijk de hoogste bieder zou worden op kon bieden omdat die zich waarschijnlijk verveelde en het leuk vond om te doen,om dan tegen mijn uiteindelijke biedprijs aan te gaan zitten en dan om vervolgens tot op net voor mijn hoogste bod te stoppen,want zeg nou zelf ,wat heeft het nou voor nut om een uur voordat de aanbieding afloopt nog even de prijs voor een ander omhoog te krikken en dan niet meer verder te gaan?
op 31-10-2012 16:04
andere kopers kunnen niet zien wat uw maximale bod is dus dat verhaal gaat niet op!
shillbidding gebeurt wel eens maar deze verkoper lijkt me zeer betrouwbaar dus dat zal het ook niet zijn.
op 31-10-2012 16:27
U heeft eBay automatisch laten bieden en zelf iedereen overboden.
op 31-10-2012 18:50
andere kopers kunnen niet zien wat uw maximale bod is dus dat verhaal gaat niet op!
shillbidding gebeurt wel eens maar deze verkoper lijkt me zeer betrouwbaar dus dat zal het ook niet zijn.
klopt helemaal dat anderen niet kunnen zien wat mijn maximale bod is...maar als je naar het biedpatroon kijkt dan zie je dat bieder a***c begint een paar uur voordat de veiling afloopt met 33,49 komt,oke leuk geprobeerd en waarschijnlijk om te testen waar zijn bod tussen komt te staan? omdat de biedprijs stond op 32 euro en toen nog 4x een bod erboven,dan staat er na zijn eerste keer bieden nog 3 keer een bod boven waarna hij met 36 euro komt,2,51 euro meer verschil tav zijn eerste bod,je gaat toch niet geloven dat hij gedacht had met 2,51 meer te bieden bovenaan te kunnen gaan staan,als er nog 3x een bod boven staat? omdat je ook telkens minimaal met een euro omhoog moet bieden en dan zit je al op 3 euro om 3 biedingen te kunnen overstijgen.en natuurlijk iedereen mag zoveel bieden wat die wilt,maar alles wijst erop dat deze koper dus allerminst de bedoeling had om het shirt op het laatste moment nog te gaan kopen,deze koper wilde gewoon ff checken welke bedragen er nou ingevult waren,gewoon een idioot die ze van ebay af zouden moeten gooien,maar het nodigd natuurlijk wel uit voor andere bieders om zo veilig op te kunnen bieden zonder voor de verassing te komen staan dat je gelijk de hoogste bieder bent als er 10 keer op rij een bod staat van één en dezelfde bieder! dus ebay kan beter ook het systeem veranderen dat als er iemand terug trekt wel het hoogst geboden bedrag in laaste bod blijft staan van de eerstvolgende bieder die daarna het hoogste heeft geboden maar dat wel alle andere biedingen die door de eerstvolgende hoogste bieder zijn gedaan ,dat die ook automatisch worden mee verwijderd om zo funbieders te weren die het klaarblijkelijk leuk vinden om te kunnen kijken hoe ver ze zich kunnen plaatsen tussen de biedingen,
op 31-10-2012 18:57
u bent wel erg achterdochtig! misschien moet u zich maar eens af vragen of ebay wel wat voor u is!
op 31-10-2012 19:16
Als je niet de hoogste bieder wil zijn,waarom bied je dan?
Als je het niet begrijpt,blijf dan idd weg.
Je beschuldigt alle bieders van prijs opdrijven.
op 01-11-2012 08:34
wat wilt u hier nu eigenlijk mee bereiken? uitleg van onze kant wordt niet gewaardeerd/geaccepteerd en wat het lezen betreft misschien is het handig als u zelf eens de hulppagina's gaat lezen en dan vooral de sectie die over bieden en overboden worden gaat!