annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geen reactie van Ebay transactieproblemen

LS,

ik heb recentelijk het winnende bod geplaatst op een dure stereoset, maar de verkoper heeft na de veiling mij bericht dat hij de set niet wil verkopen (waarbij ik ten zeerste vermoed dat hij mijn winnende bod te laag vind). Ik heb een aantal keer netjes contact gehad met de verkoper, hem vriendelijk verwezen naar de regels van Ebay, toch wil hij het niet verkopen.

Vervelend natuurlijk, ik heb ebay om hulp gevraagd bij dit probleem, echter, ik krijg geen reactie... De aankoopdatum is 1 december. Nu heb ik op 2, 6 en 12 december een transactieprobleem aangemaakt (keurig een bevestiging per email ontvangen), maar tot op heden geen reactie.
Wat moet ik doen? Heeft iemand tips?
Alvast bedankt!

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

De reactie van eBay beperkt zich inderdaad tot een ontvangstbevestiging, die heeft u ontvangen.

U kunt het beste deze set en vooral deze verkoper vergeten. U kunt nog wel een negatieve feedback geven.

Een eventuele feedback, altijd positief, van de verkoper kunt u door eBay weer ongedaan laten maken.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

wat heb je dan aan een ontvangstbevestiging als er niks mee gebeurt? Ik begrijp dat ik de verkoper moet vergeten, maar begrijp niet dat hier vanuit Ebay niks mee gedaan wordt. 
Het lijkt mij logisch dat Ebay op z'n minst contact opneemt om de regels uit te leggen/te waarschuwen. Een veiling plus daaropvolgend een gegarandeerde verkoop lijken mij dé onderscheidende punten van Ebay, als deze worden ondermijnt lijkt het mij logisch dat er wordt ingegrepen (plus waarvoor heb je anders een afdeling 'transactieproblemen')? 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

eBay en logisch zijn twee elkaar uitsluitende zaken hoewel..

eBay heeft door het plaatsen en de verkoop de commissie al 2x binnen, dat er vervolgens niets meer van PayPal bijkomt omdat de transactie niet doorgaat is jammer maar niet onoverkomelijk.

eBay onderscheidt zich vooral door het ingenomen monopolie en de koppelverkoop met PayPal.

Als een verkoper niet wil leveren is elke moeite verder vergeefs. Succes met kopen op eBay.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Nog even een verduidelijking.
eBay.nl heeft geen functionerende helpdesk, u praat met computers.
Probeert u het eens op eBay.com, dat schijnt nog wel eens te reageren.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Da's niet waar, een klein jaar geleden heb ik eenzelfde voorval gekregen (op ebay.nl): de helpdesk heeft mij destijds adequaat geholpen en de verkoper een officiele waarschuwing gegeven (en dat was geen computerwerk).

algemene vraag dan: wat heb je aan 'transactieproblemen oplossen', als hier niks mee gebeurt? Een autoreply

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

"transactieproblemen oplossen" vervult de behoefte er wat aan te kunnen doen.

In deze is het een nuttige functie.

Houdt u er wel rekening mee dat de eBay helpdesk software state-of-the-art is.

Met andere woorden, het is lang niet altijd duidelijk wie of wat er nu een antwoord geeft.

De autoreply is dan inderdaad een wat minimale invulling.

-- Bewerkt door kopersbescherming op 17 Dec 2010 12:37 CET
Bericht 7 van 7
laatste antwoord