op 17-08-2011 09:41
Het valt me sinds enige tijd op een advertentie zowel een buy now als een biedingen sectie hebben. Meestal is ligt het startbod dichtbij de buy now prijs, maar soms zit er ook een groot verschil. Ik kan nergens in de helppagina's uitleg hierover vinden.
Stel dat het startbod 20 euro is en de buy now prijs 50. Als ik een bod doe van 21 euro en daarmee de auction win, is de verkoper dan verplicht om aan mij te leveren voor de 21 euro?
Een voorbeeldadvertentie: 170680324822
op 17-08-2011 09:46
Als je de enige bieder bent,krijg je het zelfs voor 20 euro
op 17-08-2011 11:27
De prijzen worden gezet zoals de verkoper het ingevoerd heeft, als de prijzen van een veiling en nu kopen dicht bij elkaar liggen heeft het er vaak mee te maken dat verkopers geen Nu kopen/GTG (geldig tot geannuleerd) aanbiedingen kunnen maken.
Dus doen ze het op de manier zoals jij beschrijft een veiling maken met een nu kopen prijs erbij met 1 cent verschil ofzo, zodat ze hopelijk niet de volle 10 dagen moeten wachten tot de veiling afgelopen is om hun item te verkopen.
Als het startbod 20 is en de nu kopen prijs 50 en jij bied 20 dan vervalt de nu kopen prijs en gaat de aanbieding alleen als veiling verder, en heb je kans dat je het wint voor 20 maar er is ook kans dat de veiling oploopt tot 80.
Dat er niks in de hulp pagina's over te vinden is is logisch.
Er word gewoon uitgelegd in de hulp pagina's wat een veiling is en wat nu kopen is, meer hoeft ebay ook niet uit te leggen.
-- Bewerkt door centralwebshop op 17 Aug 2011 11:28 CEST
op 18-08-2011 10:18
Ok, bedankt voor de heldere antwoorden. Ook wel handig om te weten dat de nu kopen prijs verdwijnt op het moment dat het eerste bod gedaan wordt. Weer wat geleerd vandaag!