annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopers die je transactie-status niet correct updaten, truuk of luiheid?

Hallo allemaal,

Bij mijn aankopen komt het regelmatig voor dat verkopers mijn verzend-status niet bijwerken. Je stuurt na 1 1/2 week 'ns een mailtje en dan blijkt dat je item reeds verzonden is. Vervolgens merk je dat de status dan nog niet wordt bijgewerkt. Niet meer dan vervelend totdat 't je overkomt met je betaal-status..

Ondanks herhaaldelijk verzoek bleef een verkoper weigeren (niet reageren) mijn betaal-status bij te werken, hetgeen ik wèl kon bewijzen middels PP, totdat.. Het automatische systeem van eBay een geschil tegen mij opende wegens 'WANBETALING'!

Je snapt wel dat ik toen wel gedwongen was het item en de verkoper te raporteren, ik heb alle bewijzen aan de helpdesk overgedragen en de verkoper hiervan in kennis gesteld..

Binnen 2 uur na het mailtje aan de verkoper was het opgelost, maanden over gedaan.. Ik kreeg geen aantekening van eBay en kreeg de volgende dag een vriendelijk mailtje van de eBay helpdesk of alles was opgelost..

Komt dit vaker voor en wat hebben verkopers te winnen bij dit soort gedrag? Een bekende truuk?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Als u niet betaald via PP dan kunt u uw betaalstatus zelf markeren met betaling verzonden.

Als u betaald met PP dan heeft u meteen de status van betaling verzonden, dit kunt u zien door de advertentie in uw mijn ebay aan te klikken.

Het kan zijn dat de verkoper de betaling nog niet geacepteerd had en dat daarom de status niet veranderde.

verkopers hebben hier niets mee te winnen eerder iets te verliezen ze hebben alleen zichzelf ermee helemaal als er met PP is betaald.

Wat het verzenden betreft, er zijn veel verkopers die dit niet aanvinken, als het mij te lang duurt dan doe ik hetzelfde als u al gedaan heeft en dat is een mailtje sturen naar de verkoper of en wanneer het verstuurd is, helaas kun je daar weinig aan veranderen en is het geen plicht voor verkopers.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Dank u @metrijst voor uw antwoord,

Ik vrees dat ik 'n beetje dom ben geweest in deze, en de verkoper mischien wat naïef.. 😉

Het ging hier namelijk om een item met extra (duurdere) opties. Vaak bied het eBay/PP systeem niet de mogelijkheid om het eindbedrag te wijzigen, dus ben ik met de verkoper overeen gekomen het bedrag direkt naar zijn PP account te storten.. Jaja, niet buitengewoon veilig vrees ik, maar ik ging er vanuit dat ik voldoende beschermt was..

Uiteindelijk bleek mijn eBay communicatie en PP-bewijs genoeg te zijn om 't met een sisser te doen aflopen.. Een geval van.. *Pfewwww*..!

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Gelukkig is voor u alles goed afgelopen en zoals u zei inderdaad niet zo slim maar ja daar leer je ook weer van!

De verkoper had trouwens wel de factuur kunnen aanpassen voordat hij deze verstuurde, de factuur bied namelijk de mogelijkheid om extra's toe te voegen en anders had hij gewoon de verzendkosten kunnen aanpassen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord