annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik moet 'actie ondernemen' maar heb mijn aankoopbedrag nog niet terug

Beste mensen,

 

Onlangs een item gekocht, in goede orde ontvangen maar ik wilde deze niet houden. Verkoper gemaild, artikel kon geretourneerd worden en daarna krijg ik het aankoopbedrag terug.

 

Artikel is inmiddels weer terug bij verkoper. Nu krijg ik via de mail de vraag of ik akkoord ga met de annulering van de transactie. Ja dus. Maar er staat ook bij de aanvraag voor annulering deze alléén te accepteren als de verkoper mij al heeft terugbetaald. En dat is nog niet het geval.

 

Ik heb de verkoper gemaild met het verzoek om terugbetaling. Dat antwoord komt nog wel. Maar ik vind het vreemd dat ik dit verzoek al krijg van de verkoper terwijl hij kan weten dat het geld nog niet bij mij retour is. 

 

Heb ik de procedure wel goed begrepen?

  
  
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Ik moet 'actie ondernemen' maar heb mijn aankoopbedrag nog niet terug

Ja, niet akkoord gaan zonder de betaling!

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Ik moet 'actie ondernemen' maar heb mijn aankoopbedrag nog niet terug

Nou, dit is heel vervelend: de verkoper wil niks terugbetalen (gaat om zo'n 900 euro hier) tenzij ik eerst de transactie cancel.

 

Ik heb eBay inmiddels gemaild want hier kom ik zó niet uit. Hij heeft nu én het horloge en mijn geld. En snapt kennelijk de procedure niet.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Ik moet 'actie ondernemen' maar heb mijn aankoopbedrag nog niet terug

Ik hoop dat u met paypal heeft betaald.

 

Het is simpel. Het beleid is dat u eerst uw geld terug krijgt.

Ik begrijp de verkoper wel. Deze is bang dat u niet akkoord gaat met de annulering en dat deze alsnog alle fee's moet betalen aan eBay.

 

 

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Ik moet 'actie ondernemen' maar heb mijn aankoopbedrag nog niet terug

Het is toch nog in orde gekomen, gelukkig! Uiteindelijk heeft de verkoper toch de eerste zet gezet die hij moest zetten en ik uiteraard de tweede door in te stemmen met de afzegging.

 

Trading, je schrijft dat de verkoper bang kan zijn dat hij alsnog fees aan eBay moet betalen als ik niet akkoord ga. Maar van mijn kant was het wel zo dat hij zowel het artikel terug had (á 900 euro) plus mijn geld nog had. Dan kan ik toch moeilijk zeggen dat ik sterk sta.

 

En inderdaad gelukkig betaald via PayPal!

 

De verkoper heeft 551 transacties achter zijn naam staan. Echt heel vreemd dat hij zó bleef weigeren, ondanks dat ik hem de tekst uit de eBay-pagina's in zijn eigen taal heb opgestuurd.

 

Rest mij nog wel de vraag hoe ik dit in feedback kan verpakken. Het item was prima, maar de afhandeling daar ben ik niet blij mee.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Ik moet 'actie ondernemen' maar heb mijn aankoopbedrag nog niet terug

Tja, dat is aan u.

 

Fijn dat het is goedgekomen!

Bericht 6 van 6
laatste antwoord