annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik kom er niet uit, please help...

Hallo iedereen,

 

Als eerste bedankt voor jullie aandacht.

Graag wil ik jullie mijn situatie voorleggen want ik kom er niet uit.

 

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe cabriokap (van stof) gekocht in Amerika voor mijn cabriolet auto.

Nu geeft het bedrijf 6 jaar garantie en 100% tevredenheidsgarantie over pasvorm en kwaliteit.

Zou goed moeten zitten dus zou je denken.

 

Echter kwam ik tot de conclusie dat na het monteren van de kap, er een lekkage is op 2 plekken.

Deze twee plekken heb ik gefilmd en op youtube gezet zodat de verkoper kon zien wat er speelt.

Filmpje: https://youtu.be/1PHo0PWQH7E

 

Zoals te zien is lekt de kap aan weerszijde van het achterraampje op twee naden.

Dit is gewoon een productiefout lijkt me. Met monteren heeft het niets te maken want de rest van het water wordt gewoon keurig en lekkage vrij afgevoerd via de reguliere manier.

 

Nu heb ik:

  - contact geprobeerd op te nemen met de verkoper, echter reageert deze niet.

  - Ebay gecontact waarna zij gepoogd hebben om tevergeefs de verkoper te bereiken

  - Ebay verwees mij door naar paypal voor een claim

  - Ik heb een claim aangemaakt en hierover contact opgenomen met Paypal omdat ik maar niks hoorde

  - Paypal gaf aan dat ik geen geld terug kan krijgen zolang ik het dak niet in originele verpakking, in de staat waarin ik hem had ontvangen, zou terugsturen.

  - Ebay komt zelf ook met kansloze voorstellen zoals het doen van aangifte, hopeloos uiteraard.

 

Wat kan ik hieraan doen? Kan ebay de verkoper niet dwingen om met een oplossing te komen?

Terugsturen van de kap is dus geen mogelijkheid aangezien je op diverse plekken gaten moet boren in de kap voor de montage en hij dus daarna niet meer in de staat is waarin ik hem heb ontangen. Daarnaast heeft het laten monteren van de kap mij al geld gekost en het verwijderen ervan zou wederom geld kosten. En daarbij komt ook nog eens dat als ik het cabriodak uberhaubt zou terugsturen ik dus zit zonder een dak! En voor wie zijn de retourkosten? Aangezien het best een flink ding is zullen die verzendkosten richting amerika weer flink zijn.

 

Kortom, wat voor opties heb ik? Het kan toch niet zo zijn dat een bedrijf als Ebay gewoon toestaat dat bedrijven goederen verkopen via hun website maar daarna vervolgens hun klanten volledig in de steek laat en geen gehoor geeft aan garantieclaims?

 

Bedankt alvast vor jullie reacties!

gr.

 

Jurrien.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Ik kom er niet uit, please help...

Als je lid wordt van Ebay moet je akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden.

https://pages.ebay.nl/help/policies/user-agreement.html

 

Een van de belangrijke bepalingen daarin is de volgende:

Over eBay

eBay is een handelsplaats waar gebruikers vrijwel alles kunnen aanbieden, kopen en verkopen via allerlei verkoopvormen en op allerlei locaties.

eBay is niet de eigenaar van zaken die via de site van eBay worden aangeboden of verkocht en is niet betrokken bij de feitelijke transacties tussen kopers en verkopers. Het verkoopcontract is een rechtstreekse overeenkomst tussen koper en verkoper. eBay treedt niet op als een traditionele veilingmeester.

 

Wat betreft jouw probleem: Je zult het dus uit moeten zoeken met de verkoper en jerecht moeten halen in de USA wat betreft de garantie. Zal niet simpel en goedkoop zijn. Is de consequentie van kopen op Eaby. Ebay zelf zal je niet helpen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ik kom er niet uit, please help...

Oke duidelijk verhaal, bedankt! Ik had gehoopt dat Ebay de verkoper kon dwingen om te reageren en met een oplossing te komen.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Ik kom er niet uit, please help...

Ik had ook liever een ander antwoord gegeven, maar hier zie je dat Ebay zich behoorlijk heeft ingedekt.

De meeste gebruikers realiseren zich niet (voldoende) waar ze ja tegen zeggen als ze de gebruikersvoorwaarden accepteren.

Niet alleen op het door jou aangesneden punt maar ook op vele andere punten.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord