annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geschil geopend, maar nu ineens een aanvraag om aankoop te cancelen .

Hallo,

Ik heb een product gekocht uit China en het is niet aangekomen.

Ivm de 45 dagen termijn om een geschil te openen, wegens goederen niet ontvangen,  heb ik dat gedaan.

Van de verkoper krijg ik de mededeling, dat ik geduld moet hebben met de post ( vertraging ect , het pakket is trouwens wel 45 dagen al onderweg) 

Volgens de trackingnr is de pakket blijven hangen ergens in Peking ( sinds 14 september en op 7 oktober stond weer het zelfde).

Nu krijg ik ineens van de verkoper een aanvraag om de ebay aankoop te cancellen ( ivm de transactions fee die hij terug wilt van ebay), maar wat gebeurt er als ik niet akkoord ga.

Ik heb het geld nog niet retour gekregen immers.  Als ik niet akkoord ga, kan ik het geschil nog opwaarderen tot een claim ?

En hoe sterk sta ik dat ik mijn geld terug krijg via paypal. De verkoper heeft wel een trackingsnr, maar verder dan China komt het niet.

Als ik niet reageer op zijn verzoek op het cancellen van de aankoop, wat gebeurt er dan na 7 dagen. Ik lees ergens dat de case wordt afgesloten en de verkoper zijn fee terug krijgt.

Wordt dus dan het geschil dat ik heb geopend ook afgesloten ?

Ik weet nu niet wat ik moet doen ? 

Of het geschil nu opwaarderen tot een claim. Ik dacht nog om de verkoper 20 dagen extra de tijd te geven en hopen dat het pakket aankomt.

Maar nu moet ik ivm zijn verzoek ' ebay aankoop  annuleren' toch nog gelijk actie ondernemen kennelijk. Maar ik weet niet wat de beste stappen zijn.

Graag advies.

Dank je wel alvast.

Heb paypal gemaild, maar heb niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag gekregen. 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Het verzoek van de verkoper kunt u voorlopig **bleep**en. U dient direct het geschil op te waarderen naar claim voor niet ontvangen.

Dit zijn uitstelpraktijken om over de 45 dagen heen te komen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

n e g e r e n dus en niet bleep.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Hoi,

Je bedoelt dus op "niet akkoord klikken " en dan blijft mijn geschil nog open staan toch.

Dan gelijk opwaarderen naar een claim.

Als ik negeer, niks doe , dan wordt geloof ik de aankoop toch geannuleerd en dan kan ik dus niks meer doen ?

Wordt het geschil dan gesloten ?

Bericht 4 van 4
laatste antwoord

Productnaam invoeren