annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

terugsturen

Hallo kan iemand mij antwoord geven op een vraag ,iemand is niet zo te vreden over mijn artikel ik  vertel hem sent het terug ,ik betaal alles terug nu vraagd die om de douane kosten en terug send kosten alles moet ik eerst betalen wat zijn de regels voor dit heb ik wat met die douane kosten te maken niks toch en ik dacht dat ik ook niet de terugsend kosten moet betalen ik hoop hier antwoord op te krijgen groeten watchonline09'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (9)

Antwoorden (9)

kopersbescherming
Community-lid

Ik wilde alleen wat leed besparen want met PayPal verliest de verkoper altijd wat niet tegelijkertijd inhoudt dat een koper altijd het geld terugkrijgt.

 

Als het om zoveel geld gaat dan kan je beter de claim afwachten. Hopelijk is die dan voor "niet als omschreven" en niet voor "niets ontvangen". In dat laatste geval ben je altijd je geld kwijt, je PayPal rekening wordt gewoon rood gemaakt als het geld er niet opstaat en je zal dan moeten aanvullen.

 

Als er een claim voor "niet als omschreven" volgt maak je nog een kans. In theorie zou PayPal de koper vragen het item terug te sturen. Het lastige daarmee is dat er aan de koper slechts een verzendbewijs wordt gevraagd en niet een bewijs van ontvangst om de claim te honoreren. Hierna volgt hetzelfde als hiervoor omschreven.

 

Ikzelf ben als verkoper eenvoudig 200 euro kwijtgeraakt aan een frauduleuze koper en er zijn talloze voorbeelden van verkopers die met PayPal het schip ingegaan zijn.

 

Dit is echter "part of the deal" en je bent er vantevoren mee akkoord gegaan door de gebruikersovereenkomst te accepteren.

 

Mocht je een negatieve feedback krijgen, geef daar dan een follow-up aan in de trant van "Fraudulent buyer tried to get item for free".

Succes ermee. Verkopen op eBay is ingewikkeld.

 

hallo allemaal harstikke bedankt het draait allemaal om het zelfde de verkoper is altijd de klos ,is voor mij niet te geloven dreigen met dat ik de douane kosten moet betalen en de verzendkosten terug anders de red bal wat is dit ,maar oke ik leer heel veel met  dit forum allemaal harstikke bedankt voor de goede antwoorden ,ik ga verder knokken het valt soms niet mee het is altijd beter aardig te blijven al is de klant kwaad,, red je heel veel mee;;;  maar gaan als een banaan groeten watchonline09.

kopersbescherming
Community-lid

Het gaat hier allang niet meer om een negatieve feedback maar om het houden van de 800 euro betaling.

 

Als je met PayPal een betaling accepteert loop je risico dat geld weer kwijt te raken.

 

Je raakt nooit meer kwijt dan het origineel ontvangen bedrag tenzij dat in een andere valuta was. Dan is de kans groot dat je door de valutaopslag van PayPal nog ongeveer 2% extra kwijt bent.

 

Het enige wat je kan doen tegen een claim voor "niet ontvangen" is het presenteren aan PayPal van de juiste tracking en bevestiging van ontvangst informatie. Die informatie heb je niet.

 

 

abeldoorn
Community-lid

OF, je laat je niet chanteren, krijgt een negatief. Is ook niet het einde van de wereld en over een jaar is die weer verdwenen

-- Bewerkt door abeldoorn op 17 Mar 2011 23:19 CET
stephanthecollector
Community-lid

Als je je strikt aan de regels wilt houden dan hoef je in principe niet eerder een refund te doen voordat je je item terug hebt! alleen moet je dan wel een claim afwachten, je kan de koper ook voorstellen om een gedeeltelijke refund te doen, ik weet niet wat er mis is met het item maar een koper moet in mijn ogen ook een bewijs van enig defect kunnen bewijzen b.v door middel van foto's.

het voordeel van een gedeeltelijke refund is dat je dan de verzendkosten niet terug hoeft te betalen, als de koper een volledige refund wil maar wel het item wil houden ben je niet verplicht om de verzendkosten terug te betalen omdat de koper het item immers houdt.

Nog maals dank je wel harstikke leuk bij iets van 40 euro,  nu iets van 800 euro om die feedbeck rood niet te krijgen ben je je geld kwijt en je artikel dat gaat toch niet dat is toch geen zaken doen in ieder gevalhartelijk dank voor de uitleg maar er klopt niks van vind ikgroetenwatchonline09

kopersbescherming
Community-lid

Doe daarom een refund van de PayPal betaling en daarna een intrekken transactie op wederzijds verzoek bij eBay.

 

Je geld ben je toch kwijt en het item ook maar de rode feedback hou je dan tegen.

 

eBay is erg ingewikkeld voor verkopers.

 

 

dank je wel voor de uitleg maar als ik niet betaal douane kosten en kosten terugsturen krijg ik een negative daarom is het sisteem met die feedbacks niet goed ,ik zelf zou nooit een negative geven nooit''''' maar ik ben al zo vaak bedreigd als je niet betaald altijd probeer ik dat te vermeiden ,er zit altijd niks anders op betalen betalen anders rode ballen ,dat is niet goed er word vaak geld terug gevraagd anders;;;;; groeten watchonline09

kopersbescherming
Community-lid

Ik neem aan dat je met PayPal bent betaald.

Doe dan een refund van de betaling, daar is een knop voor bij die betaling in PayPal.

Anders raak je dat geld uiteindelijk toch kwijt.

Reken verder niet op het terugontvangen van je item.

 

Als je het officieel speelt moet je wachten totdat er uiteindelijk hetzelfde gebeurt tenzij de koper niet weet hoe een PayPal claim te starten.

Douane of terugstuurkosten vallen niet onder je verplichtingen. Je kan er wel op ingaan in de hoop dat de koper het item terugstuurt maar dat is in dit geval niet zo waarschijnlijk.

 

 

 

Een vraag stellen