op 17-03-2011 13:28
Hallo kan iemand mij antwoord geven op een vraag ,iemand is niet zo te vreden over mijn artikel ik vertel hem sent het terug ,ik betaal alles terug nu vraagd die om de douane kosten en terug send kosten alles moet ik eerst betalen wat zijn de regels voor dit heb ik wat met die douane kosten te maken niks toch en ik dacht dat ik ook niet de terugsend kosten moet betalen ik hoop hier antwoord op te krijgen groeten watchonline09'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Ik wilde alleen wat leed besparen want met PayPal verliest de verkoper altijd wat niet tegelijkertijd inhoudt dat een koper altijd het geld terugkrijgt.
Als het om zoveel geld gaat dan kan je beter de claim afwachten. Hopelijk is die dan voor "niet als omschreven" en niet voor "niets ontvangen". In dat laatste geval ben je altijd je geld kwijt, je PayPal rekening wordt gewoon rood gemaakt als het geld er niet opstaat en je zal dan moeten aanvullen.
Als er een claim voor "niet als omschreven" volgt maak je nog een kans. In theorie zou PayPal de koper vragen het item terug te sturen. Het lastige daarmee is dat er aan de koper slechts een verzendbewijs wordt gevraagd en niet een bewijs van ontvangst om de claim te honoreren. Hierna volgt hetzelfde als hiervoor omschreven.
Ikzelf ben als verkoper eenvoudig 200 euro kwijtgeraakt aan een frauduleuze koper en er zijn talloze voorbeelden van verkopers die met PayPal het schip ingegaan zijn.
Dit is echter "part of the deal" en je bent er vantevoren mee akkoord gegaan door de gebruikersovereenkomst te accepteren.
Mocht je een negatieve feedback krijgen, geef daar dan een follow-up aan in de trant van "Fraudulent buyer tried to get item for free".
Succes ermee. Verkopen op eBay is ingewikkeld.