annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wiens klantervaring is er het laatste jaar verbeterd ?

eBay stelt dat de wijzigingen die steeds worden uitgevoerd vooral ten doel hebben de klantervaring te doen verbeteren.

 

Wie van de klanten heeft dezelfde ervaring?

Of is het soms meer een aanvaring.

 

😮

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

Beste Stephan,

 

Nu dan weet jij  intussen ook wat

centjes afpakken inhoudt.

 

en aangetekend en online trackable

is kostbaar en vroeger kon je in

het oude feedbacksysteem veel

beter opmaken met wie je van doen

had. Ik noem het tegenwoordig maar

de 100% show.

 

Ja en je zult zelf uit moeten gaan maken

of je al dan niet hier blijft aanbieden.

 

Ja en ik wil je ook nog wel erop attenderen dat het aantal verbeteringen die

door ebay doorgevoerd worden volgens

mij nog lang niet afgelopen zijn.

 

groetjes Niek

Ebay en PP hebben het wel in de gaten maar ze hebben lak aan alles en iedereen! en al helemaal aan hun verkopers, ik heb veel verkocht de afgelopen jaren maar door alle "verbeteringen" van de laatste tijd heb ik dat tot een minimum beperkt en verkoop in principe alleen nog binnen NL omdat ik daar nog vrij goedkoop items kan versturen met track en trace en aangetekend. ik ben in 2,5 jaar al honderden euro's verloren aan claims en beweringen dat iets niet aangekomen is!

 

Daarom beperk ik internationale verkopen tot een minimum!

goedenmorgen,

 

er zijn natuurlijk ook zeer goede jaren

hier voor verkopers geweest, maar die

liggen een aantal jaren achter ons.

 

Maar ja intussen is er hier wel het een en ander

verandert.

waar ik dus niet met mijn verstand

bij kan, waarom het hier telkenmale voor

verkopers duurder moet worden. en niet

zo een klein beetje ook!

 

En als ik op het mededelingenbord kijk

hoe ebay verkopers nu adviseert om maar

eens alles online trackable te gaan versturen.

dan denk ik bij mezelf waar zijn ze mee bezig?

 

En wie gaat die extra kosten allemaal

betalen?

 

Ja en als ik vanochtend  een email

krijg waarin staat dat het zo 5 a 6 dagen

gaat duren voordat ik het geleverd zou

krijgen als je natuurlijk met Paypal betaalt

daar kan ik dus ook met mijn verstand niet

bij.  bij jullie concurrentie hebben verkopers

daar helemaal geen last van, dus gaan veel

kopers wel elders shoppen!

 

Hebben jullie notabene het instrument

in handen waar de verkoper a tempo

het geld bijgeschreven kan krijgen, en

dan gaan jullie de betaling aan jullie

verkopers uitstellen?

 

Ja en al die Paypalverkopers maar op

hun geld wachten en daarna verzenden

en dan de koper in het sterrensysteem

de navolgende vraag beantwoorden

hoe snel is het verzonden? Nu ebay en Paypal

snappen jullie nu zelf niet

dat hier een steekje aan los zit?

 

groetjes en iedereen een prettige dag,

 

Niek

 

Heb het niet veel anders ervaren afgelopen jaar als anders. Veel slechter is het niet geworden maar veel slechter kon het ook niet meer.

Gezien de stormloop aan reacties hier dan even mijn eigen ervaringen van het laatste jaar.

 

Als verkoper is mijn klantervaring door de meer dan verdubbelde verkoopkosten meer dan gehalveerd. Omgekeerd evenredig derhalve.

 

Als koper is mijn klantervaring sterk teruggelopen door de totale verwatering van het aanbod met prul veroorzaakt door het gratis aanbieden.

Deze prul wordt uiteraard niet verkocht maar wel steeds weer opnieuw geplaatst en dat maakt dat door de bomen het bos niet meer gezien wordt.

 

Tweemaal een verslechterde ervaring derhalve en ik ben dan ook niet positief gestemd.

 

Nog een speciale opmerking over PayPal.

Steeds vaker wordt in veilingteksten vermeld dat men PayPal slechts toestaat voor buitenlandse en/of niet-euro betalingen. Ook zie ik weleens staan dat er bij het gebruik van PayPal een opslag van veelal 4% geldt.

 

Deze toegevoegde voorwaarden waren voorheen absoluut niet toegestaan. Gezien het feit dat ze steeds vaker voorkomen en dus kennelijk blijven staan zou men de conclusie kunnen trekken dat hier een gedoogbeleid wellicht tot een verbeterde verkoperservaring leidt. Tegelijkertijd geldt hier voor de koperservaring natuurlijk een voor de hand liggende verslechterde ervaring.

 

 

 

 

 

 

goedenmorgen het moet niet gekker worden.

 

een enquete?

 

Nu een wedervraag, Zou het niet zo

korrekt hier zijn om je eigen ervaringen

op koopgebied hier met ons te delen?

 

Ja en ik ben zo een uitgesproken prikborder

dat je wel ongeveer kunt bevroeden wat ik

zou kunnen gaan posten, maar daar heb

ik dus even geen zin in.

 

Wel wil ik kwijt dat door aan een strikt

biedingsbeleid bij verkopers die ik al

jaren ken en bij nieuwe verkopers die

al geruime tijd hun klanten optimaal bedienen

de schade in vergelijking met vroeger tot

een minimum heb weten te beperken.

 

 

O ja is dit soms weer een van je geniale

ingevingen om uit te vinden hoe het

hier met het kopersvertrouwen gesteld

is om aan de hand daarvan maar weer eens

wat aan te gaan bieden?

 

groetjes Niek

ebay heeft maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk geld bij elkaar harken en het liefst over de rug van de verkoper!

 

ze beantwoorden geen vragen of verdwijnen ineens spoorloos!

 

Nee ik kan helaas niet zeggen dat de klantenervaring verbeterd is!

Een vraag stellen