op 26-08-2011 00:49
eBay stelt dat de wijzigingen die steeds worden uitgevoerd vooral ten doel hebben de klantervaring te doen verbeteren.
Wie van de klanten heeft dezelfde ervaring?
Of is het soms meer een aanvaring.
😮
Beste Stephan,
Nu dan weet jij intussen ook wat
centjes afpakken inhoudt.
en aangetekend en online trackable
is kostbaar en vroeger kon je in
het oude feedbacksysteem veel
beter opmaken met wie je van doen
had. Ik noem het tegenwoordig maar
de 100% show.
Ja en je zult zelf uit moeten gaan maken
of je al dan niet hier blijft aanbieden.
Ja en ik wil je ook nog wel erop attenderen dat het aantal verbeteringen die
door ebay doorgevoerd worden volgens
mij nog lang niet afgelopen zijn.
groetjes Niek
Ebay en PP hebben het wel in de gaten maar ze hebben lak aan alles en iedereen! en al helemaal aan hun verkopers, ik heb veel verkocht de afgelopen jaren maar door alle "verbeteringen" van de laatste tijd heb ik dat tot een minimum beperkt en verkoop in principe alleen nog binnen NL omdat ik daar nog vrij goedkoop items kan versturen met track en trace en aangetekend. ik ben in 2,5 jaar al honderden euro's verloren aan claims en beweringen dat iets niet aangekomen is!
Daarom beperk ik internationale verkopen tot een minimum!
goedenmorgen,
er zijn natuurlijk ook zeer goede jaren
hier voor verkopers geweest, maar die
liggen een aantal jaren achter ons.
Maar ja intussen is er hier wel het een en ander
verandert.
waar ik dus niet met mijn verstand
bij kan, waarom het hier telkenmale voor
verkopers duurder moet worden. en niet
zo een klein beetje ook!
En als ik op het mededelingenbord kijk
hoe ebay verkopers nu adviseert om maar
eens alles online trackable te gaan versturen.
dan denk ik bij mezelf waar zijn ze mee bezig?
En wie gaat die extra kosten allemaal
betalen?
Ja en als ik vanochtend een email
krijg waarin staat dat het zo 5 a 6 dagen
gaat duren voordat ik het geleverd zou
krijgen als je natuurlijk met Paypal betaalt
daar kan ik dus ook met mijn verstand niet
bij. bij jullie concurrentie hebben verkopers
daar helemaal geen last van, dus gaan veel
kopers wel elders shoppen!
Hebben jullie notabene het instrument
in handen waar de verkoper a tempo
het geld bijgeschreven kan krijgen, en
dan gaan jullie de betaling aan jullie
verkopers uitstellen?
Ja en al die Paypalverkopers maar op
hun geld wachten en daarna verzenden
en dan de koper in het sterrensysteem
de navolgende vraag beantwoorden
hoe snel is het verzonden? Nu ebay en Paypal
snappen jullie nu zelf niet
dat hier een steekje aan los zit?
groetjes en iedereen een prettige dag,
Niek
Heb het niet veel anders ervaren afgelopen jaar als anders. Veel slechter is het niet geworden maar veel slechter kon het ook niet meer.
Gezien de stormloop aan reacties hier dan even mijn eigen ervaringen van het laatste jaar.
Als verkoper is mijn klantervaring door de meer dan verdubbelde verkoopkosten meer dan gehalveerd. Omgekeerd evenredig derhalve.
Als koper is mijn klantervaring sterk teruggelopen door de totale verwatering van het aanbod met prul veroorzaakt door het gratis aanbieden.
Deze prul wordt uiteraard niet verkocht maar wel steeds weer opnieuw geplaatst en dat maakt dat door de bomen het bos niet meer gezien wordt.
Tweemaal een verslechterde ervaring derhalve en ik ben dan ook niet positief gestemd.
Nog een speciale opmerking over PayPal.
Steeds vaker wordt in veilingteksten vermeld dat men PayPal slechts toestaat voor buitenlandse en/of niet-euro betalingen. Ook zie ik weleens staan dat er bij het gebruik van PayPal een opslag van veelal 4% geldt.
Deze toegevoegde voorwaarden waren voorheen absoluut niet toegestaan. Gezien het feit dat ze steeds vaker voorkomen en dus kennelijk blijven staan zou men de conclusie kunnen trekken dat hier een gedoogbeleid wellicht tot een verbeterde verkoperservaring leidt. Tegelijkertijd geldt hier voor de koperservaring natuurlijk een voor de hand liggende verslechterde ervaring.
goedenmorgen het moet niet gekker worden.
een enquete?
Nu een wedervraag, Zou het niet zo
korrekt hier zijn om je eigen ervaringen
op koopgebied hier met ons te delen?
Ja en ik ben zo een uitgesproken prikborder
dat je wel ongeveer kunt bevroeden wat ik
zou kunnen gaan posten, maar daar heb
ik dus even geen zin in.
Wel wil ik kwijt dat door aan een strikt
biedingsbeleid bij verkopers die ik al
jaren ken en bij nieuwe verkopers die
al geruime tijd hun klanten optimaal bedienen
de schade in vergelijking met vroeger tot
een minimum heb weten te beperken.
O ja is dit soms weer een van je geniale
ingevingen om uit te vinden hoe het
hier met het kopersvertrouwen gesteld
is om aan de hand daarvan maar weer eens
wat aan te gaan bieden?
groetjes Niek
ebay heeft maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk geld bij elkaar harken en het liefst over de rug van de verkoper!
ze beantwoorden geen vragen of verdwijnen ineens spoorloos!
Nee ik kan helaas niet zeggen dat de klantenervaring verbeterd is!