op 22-02-2012 15:08
Ik heb per ongeluk een bod uitgebracht op iets in GB en helaas nog gewonnen ook. Ik liet de verkoopster weten dat het een vergissing was, want vergissen is menselijk. Normaal gesproken kom ik hier altijd heel aardige mensen tegen, maar ik heb het idee dat deze mevrouw erg boos op me is. Volgens haar had ik onmiddellijk moeten annuleren, want nu hadden andere mensen geen bod meer op haar object kunnen uitbrengen. Dat is natuurlijk niet zo en ik had wel eerder geprobeerd om te annuleren, maar nu komt het!!! Annuleren is volgens haar mijn taak, hoewel ik al eens eerder iets had geannuleerd en de verkoper me hielp en een e-mail stuurde waarmee ik de annulering kon bevestigen. Domme vraag misschien, maar hoe kan ik zelf annuleren??
De verkoopster zal zelf een geschil moeten starten en dan zal ebay de boel bekijken en naar aanleiding daarvan eventueel actie ondernemen
Die verkoopster heeft dus wel het commissie geld betaald dat gebeurt namelijk automatisch, zo gauw een object verkocht is wordt er een bedrag ingehouden van het bedrag dat het item heeft opgebracht, dat noemt men commissie en is ongeveer 10% .
hulppagina's zie link
Ik hoop dat het niet te moeilijk voor haar is. Ik heb haar al uitgelegd hoe het moet, maar nog steeds heeft ze geen actie ondernomen. In plaats daarvan heeft ze me vandaag wel weer een aantal mailtjes gestuurd die ze standaard opent met “het is jouw verantwoordelijkheid om je bod te verwijderen” bij wijze van groet. In plaats van “hallo” of “goedemiddag” herhaalt ze mijn fout, terwijl ze zelf niet weet hoe ze een annuleringsverzoek moet indienen. Het ligt niet aan mijn Engels, hoor!
Ik heb vanmiddag een probleem met de verkoopster aan eBay gemeld. Ik heb ze gevraagd om de correspondentie te lezen en hoop dat ze dat zullen (of kunnen) doen. In haar eerste e-mail schreef ze trouwens dat ze akkoord met de annulering was, maar vervolgens kreeg ik dus niets om de annulering te bevestigen.
Wat is haar rol in dit geschil of moet ze dat zelf opstarten?
Het kan zijn dat er tegen u een geschil wordt gestart wegen een onbetaald object, dat de verkoopster niet wil annueleren is niet erg handig van haar! ( is minder moeite dan een geschil starten) maar goed 1 aantekening is niet zo erg 😄
De verkoopster is dus GBP 0,30 voor enige tijd kwijt geweest (mijn bod was GBP 3,00) en nu zelfs nog langer, want ze wil de annulering niet sturen!
Hartelijk dank voor de link. Ik heb het goed doorgenomen en durf weer volop te gaan bieden! Ik heb ook gelezen dat ik in dit geval niets meer kon doen, want ik bracht mijn bod minder dan 12 uur voor het einde van de aanbieding uit.
Ik ben heel blij dat u niet boos op me bent.
Als ik het goed begrijp, heeft die mevrouw dat commissiegeld dus nog niet betaald. Als de koop wordt geannuleerd, lijkt het me wel duidelijk dat het object niet is verkocht. Of moet ze geld terugvragen dat bij de verkoop automatisch van haar rekening werd geschreven? Het betalen van aankopen gaat nog steeds niet automatisch.
Voor het uitbrengen van een bod hoef ik geen informatie in te winnen. Ik was geïnteresseerd, maar zoals uitgelegd, had ik me vergist. Ik wist en weet nu nog steeds niet hoe ik een bod moet verwijderen. Marktplaats heeft een knop toegevoegd om een bod te verwijderen, maar hier zie ik die optie niet.
Boos? wie heeft het over boos? dat de verkoopster achter haar centen aan moet daar wil ik mee zeggen dat ze zelf moet zien hoe ze haar commissie geld terug krijgt, dit is geld dat aan ebay betaald moet worden als een object verkocht wordt, vandaar waarschijnlijk dat de verkoopster niet erg blij was!
Niemand zegt dat u alles moet weten maar er wordt van een koper wel verwacht dat diegene zich goed informeert alvorens een bod uit te brengen!
Dat u niet op mijn items wilt bieden lijkt me niet ter zake doen hoewel u wel veel moois misloopt :^O
-- Bewerkt door enschede39 op 22 Feb 2012 18:14 CET
Dit is een reactie op de reactie van meneer of mevrouw enschede39...
De hulppagina’s heb ik helaas nog niet gevonden en dat is vervelend, want ik schijn alles in 1 keer te moeten weten. Ik krijg een beetje de indruk dat u nu ook al boos op me bent. Maakt u zich geen zorgen; ik zal geen bod op uw objecten uitbrengen.
Ja, ik heb per ongeluk een bod uitgebracht en niet omdat ik de procedure (groot woord) niet goed heb uitgevoerd, maar omdat Engelse maten nu eenmaal anders zijn dan Nederlandse. Je kunt je vergissen in de maat toch?
Sorry dat ik niet alles weet, maar dat van het benadelen en het zelf achter haar centen aan gaan begrijp ik niet. Heeft ze soms geld verloren met het te koop zetten van haar object? Ze heeft iets niet verkocht en dat had ze waarschijnlijk ook niet als ik mijn bod had verwijderd. Niemand bracht een bod uit. Is het niet mogelijk om het object nog een keer te koop aan te bieden?
Een annuleringsverzoek kan alleen door de verkopende partij verzonden worden een koper kan hier zelf niets aan doen!
je kan wel je bod intrekken met opgaaf van reden zie hiervoor de hulp pagina's
U meld zich pas na de veiling bij de verkoopster dus ik kan me voorstellen dat die niet blij is, en dat een andere partij niet meer kon bieden kan raar klinken maar misschien wilde men niet hoger bieden!!!!
De verkopende partij wordt nu benadeeld doordat u iets "per ongeluk" koopt en moet nu zelf achter haar centen aan ( commissie)
Het per ongeluk kopen daar kan ik me niets bij voorstellen, je doorloopt notabene de hele procedure zelfs tot aan de vraag om het bod te bevestigen!!!!!
-- Bewerkt door enschede39 op 22 Feb 2012 16:47 CET