op 08-12-2011 21:14
Beste lezer,
Hopelijk bent u in de gelegenheid mij wat duidelijkheid te verschaffen in de volgende kwestie. Stapsgewijs zal ik proberen e.e.a. te verduidelijken;
1: Ik heb een veiling via ebay gewonnen.
2: Ik heb middels ebay de betaling afgehandeld en het geld is van mijn Paypal account afgeschreven.
3: De betaling is niet doorgevoerd aan de verkoper; maar overgemaakt aan ebay S.A.R.L. (klantenservice, thans zo verschijnt het op mijn paypal afschrift.
4: Geld is niet meer terug te vorderen en is nu aan Ebay overgemaakt.
Wellicht is dit ontstaan door een fout bij het koppelen van de verkoper met binnenkomende gelden o.i.d. Klinkt dit bekend en is er een oplossing te vinden? Ik word tot op heden niet correct geholpen...
Bij voorbaat dank,
Patrick de Zwaan
hoi patrick
wat jij schrijft komt mij bekend voor,heb jij wat gekocht op de duitse ebay?heb gezien dat jij daar wel eens koopt aan je punten.
is die persoon waar jij wat van hebt gekocht nieuw?dan is de kans heel groot dat hij onder de nieuwe regeling valt van ebay duitsland.
jij maakt dan het geld over naar ebay,als jij wilt betalen met paypal en jij klikt op betalen om over te boeken staat daar ook ebay S.A.R.L omdat jij daar aan betaald,ebay houd het geld dan 4 week vast en boekt dan het geld over naar de verkoper.
de verkoper krijgt na jou betaling een mailtje waar in staat dat hij het kan verzenden omdat ebay jou betaling ontvangen heeft.
ik heb het zelfde al vaker mee gemaakt,als koper en verkoper.
alleen als verkoper is het niet zo heel erg fijn dat je 4 week later het geld pas krijgt,die persoon waar jij het van hebt gekocht.
beetje een lastige nieuwe regeling.
als die persoon nog niet zolang op ebay zit,is de kans dus heel groot dat jij het op deze manier betaald hebt,en dat ebay het geld over maakt naar die persoon.
ook mag hij het dan verzenden naar jou,dus misschien even vragen als deze persoon bericht heeft gehad van ebay dat de bataling ontvangen is.
hoe staat het bij jou gewonnen objecten?is het euro teken blauw?staat daar bij dat het betaald is?
ebay duitsland kun je altijd bellen en paypal in nederland kun je ook altijd bellen om na vraag te doen,wij hadden ook paypal gebelt en daar kregen wij dit dus ook van te horen.
Wat jij wil.
Het duurt ook wel eens 180 dagen maar het maakt mij niets uit.
Ik gebruik PayPal niet voor het ontvangen van gelden, het kost geld.
geknipt en geplakt heb alleen de gebruikers naam weg gehaald.
lees maar op ebay duitsland 21 is echt niet waar
Mutsy 4 Rider Lightweight mitt Mutsy safety 2 go babysc...
Gebruikersnaam ( Feedbackscore van 53) 100.0% Aantal volgers: 10 Uitbetalingsdatum*: 28/12/11
EUR 251,00
25/11/12
verkocht 25-11-2011
uitbetalings datum 28-12-2011
hoe kom jij dan bij 21 dagen?
hahaha werkdagen zeker zonder weekeinden
hoi patrick.
jij krijgt als koper geen bericht heel raar,maar de verkoper krijgt meteen een mailtje naar de paypal betaling dat het geld overgeboekt is aan ebay en dat hij het kan versturen,jij kunt wel zien onder jou gekochte objecten als het euro teken blauw is,als dat zo is dan is de betaling goed gegaan.
hij moet het ook gewoon naar u verzenden,ook al krijgt hij 29 dagen later pas zijn geld en de verzend kosten terug van ebay.
niet echt een normale regeling vind ik,had laatst iets verkocht naar amerika heen,en ik was niet blij,bood het aan op ebay duitsland en iemand in amerika had het gekocht,en wel ja de verzendkosten bijna 100 euro mag ik wel 29 dagen lang vooruit betalen,en wat verkocht naar oostenrijk ook 52 euro voor uit betalen,totaal met alles wat ik verkocht had moest ik zelf 225euro voorschieten en daar heeft ebay 29 dagen rente van,niet helemaal eerlijk vind ik zelf
kopersbescherming,je maakt echt het geld over naar ebay,niet aan paypal.
je maakt het geld over via paypal maar de ontvanger van het geld is ebay S.A.R.L geen paypal echt ebay.
en het is niet 21 dagen wachten op je geld maar 29 dagen,ik weet niet hoe jij bij 21 dagen komt,maar vanaf het moment dat de verkoper het aanklikt op ebay als verzonden gaan deze 29 dagen in,eerder niet.
U hebt dus helemaal niet het geld overgemaakt aan eBay maar u hebt gewoon uw verkoper via PayPal betaald.
Ja, de gelden worden 21 dagen door PayPal vastgehouden, dat is voor de veiligheid en tevens om er nog extra aan te kunnen verdienen, dat is voor eBay hetzelfde.
Nee, u krijgt niet te horen wanneer de verkoper zijn geld van PayPal los krijgt.
Overigens is de verkoper er aan gehouden om direct te versturen en de verzendkosten uit eigen zak maar voor te schieten. Er mag niet gewacht worden totdat het geld van PayPal ontvangen wordt.
Dit alles zoals gezegd voor de veiligheid maar u bent nu kind van de rekening want het kan wel even gaan duren voordat u iets gaat ontvangen.
Wat u niet moet vergeten is vlak voordat er 45 dagen zijn verstreken gewoon even te claimen bij PayPal voor niet ontvangst. Waarschijnlijk heeft de verkoper dan al verzonden en krijgt u eventueel nog wat terug voor al uw wachten.
Uiteraard stom! Moment van onoplettendheid; betaalde voor het product (zag de factuur van ebay) en bij paypal waar je de laatste handeling verricht voor de betaling. Was in de veronderstelling dat het goed zou gaan. Wellicht onervarenheid, bedankt voor de moeite en tijd!
Groet
eBay heeft geen adres en ook geen telefoonnummer.
Als u er van overtuigd bent dat eBay zelf uw geld heeft blijf dan emails sturen via de Hulp met steeds dezelfde vraag: Hoe krijg ik mijn geld terug ?
Het helpt ook om zo lang als er niets gebeurt of niets waar u wat aan heeft, uw probleem hier steeds weer te behandelen.
Hoewel er maar een paar gebruikers over zijn is de kans dat iemand van eBay er zich aan gaat ergeren waardoor u geholpen gaat worden nog steeds een mogelijkheid.
Hoe kon u zo dom zijn, maar daar hoeft u niet op te antwoorden. Het is allemaal ook niet eenvoudig gemaakt.
Succes ermee, ik heb mijn best gedaan.
Er zijn twee mogelijkheden.
U hebt het geld aan een fraudeur overgemaakt die zichzelf ebay sarl noemt, u bent dan uw geld kwijt.
Of u hebt de betaling naar eBay overgemaakt op de pagima waar staat dat deze betaling niet voor de aankoop van items is maar voor het betalen door verkopers van de eBay rekening maar u had dat even niet gezien.
In dat laatste geval kunt u nu toetreden tot het gilde van eBay verkopers, dat is een alsmaar zeldzamer wordende club, dus heel speciaal. U gaat dan door totdat uw saldo tot nul is gereduceerd.
Of u zegt uw eBay account op en na enkele maanden ontvangt u een check waarmee u naar uw bank gaat die u dan zegt dat de kosten om die te innen groter zijn dan het saldo van de check (uw eBay tegoed).
Lastig wel, deze.
Oh ja, en dat u niet correct geholpen wordt, dat klopt, maakt u zich geen zorgen.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |