op 08-12-2011 21:14
Beste lezer,
Hopelijk bent u in de gelegenheid mij wat duidelijkheid te verschaffen in de volgende kwestie. Stapsgewijs zal ik proberen e.e.a. te verduidelijken;
1: Ik heb een veiling via ebay gewonnen.
2: Ik heb middels ebay de betaling afgehandeld en het geld is van mijn Paypal account afgeschreven.
3: De betaling is niet doorgevoerd aan de verkoper; maar overgemaakt aan ebay S.A.R.L. (klantenservice, thans zo verschijnt het op mijn paypal afschrift.
4: Geld is niet meer terug te vorderen en is nu aan Ebay overgemaakt.
Wellicht is dit ontstaan door een fout bij het koppelen van de verkoper met binnenkomende gelden o.i.d. Klinkt dit bekend en is er een oplossing te vinden? Ik word tot op heden niet correct geholpen...
Bij voorbaat dank,
Patrick de Zwaan
U hebt dus helemaal niet het geld overgemaakt aan eBay maar u hebt gewoon uw verkoper via PayPal betaald.
Ja, de gelden worden 21 dagen door PayPal vastgehouden, dat is voor de veiligheid en tevens om er nog extra aan te kunnen verdienen, dat is voor eBay hetzelfde.
Nee, u krijgt niet te horen wanneer de verkoper zijn geld van PayPal los krijgt.
Overigens is de verkoper er aan gehouden om direct te versturen en de verzendkosten uit eigen zak maar voor te schieten. Er mag niet gewacht worden totdat het geld van PayPal ontvangen wordt.
Dit alles zoals gezegd voor de veiligheid maar u bent nu kind van de rekening want het kan wel even gaan duren voordat u iets gaat ontvangen.
Wat u niet moet vergeten is vlak voordat er 45 dagen zijn verstreken gewoon even te claimen bij PayPal voor niet ontvangst. Waarschijnlijk heeft de verkoper dan al verzonden en krijgt u eventueel nog wat terug voor al uw wachten.