op 28-12-2013 17:41
op 28-12-2013 19:50
Opzicht niet zo gek aangezien .com tientallen miljoenen gebruikers heeft en .nl hooguit enkele tienduizenden.
Deze regel is er al een poosje, een jaar of wat, erg plots is dat dus niet.
op 03-01-2014 14:12
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zit al 8 jaar op ebay, en heb een feetback score van 62x 100% positief.
ik verkoop veel internationaal, maar niks via ebay.nl daar is geen markt voor. Hier is Marktplaats enz bijvoorbeeld veel groter, en niemand zoekt op ebay.nl. Tot november 2013 kon ik gewoon internationaal aanbieden en verkopen, maar plotseling niet meer. Ik vind het kwalijk dat ebay.nl zijn regels aanpast zonder haar gebruikers daarvan op de hoogte te stellen. Opeens kan ik niet meer internationaal aanbieden, en hier leidt ik schade door. Zowel aan inkomsten als aan mijn naam. Kopers in het buitenland vinden het raar dat ik opeens niet meer internationaal kan verkopen. Ebay claimd dat het dit doet om de veiligheid op eBay te waarborgen en er zeker van te zijn dat alleen geverifieerde verkopers gebruik kunnen maken van onze internationale handelsmogelijkheden. Als ze dat nu bij nieuwe verkopers doen snap ik dat. Maar ik maak al 8 jaar gebruik van ebay en heb nooit problemen gehad of gemaak. Heb ze zelfs 3x moeten mailen, voordat ik 1 mail terug kreeg. Waardeloos dit. Kreeg uiteindelijk te horen dat ik nog 7x feetback moest krijgen door in NL iets te verkopen.
Ebay zou ons gedupeerden hierin tegemoet moeten komen. Je kunt ook nergens heen met je klachten, er is ook geen telefoonnummer.