annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoe kom ik aan e-mail adres koper

stereo-3d
Community-lid

Koeriers als DHL en Postnl vragen om een e-mail adres van mijn koper.  Ebay verbiedt mijn koper om dat adres te sturen.Paypal heeft beleid gewijzigd en vermeldt geen e-mail adres meer van mijn koper. Wat nu?

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Bovengenoemde optie "Buyer Alias Email Address" is inmiddels ook weer achterhaalt. In ieder geval via de "View order details page" heeft eBay het alweer verwijderd.

1. Het "@members.ebay.com" is nog wel zichtbaar als een gebruiker een eBay bericht heeft gestuurd waarbij de ontvanger ook een kopie in de mailbox krijgt. In het bericht in de mailbox kun je dan bij de afzender het "@members.ebay.com" kopiëren.

 

2. Een beter alternatief is via de betalingsnotificatie van PayPal. Het "... Instant payment received from ..."-bericht van PayPal bevat het reply-to e-mail address van degene die heeft betaald. Die kun je daar eenvoudig uit kopiëren.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

stereo-3d
Community-lid
12 ANTWOORDEN 12

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Inderdaad Ebay en paypal verbiedt het zenden  van email adressen, ze zijn bang voor onderhandse verkoop.

Van DHL weet ik het niet, maar als ik een pakketje per POSTNL verzendt is nog nooit het email adres van de geadreseerde gevraagd.

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Bij het online een pakketlabel van DHL maken voor een buitenlandse bestemming kan ik niet verder komen als er geen e-mail adres ingevuld wordt. Postnl, buitenlandse bestemming, vraagt een e-mail adres OF telefoonnummer van de ontvanger.

Bedankt voor je reactie!

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Ga naar je paypal account

Selecteer de ontvangen betaling

Selecteer betaling terugbetalen en een nieuwe webpagina gaat open

Voila  zichtbaar emailadres

Copy emailadres naar word of whatever you like

Select "annuleer terugbetaling"

Sluit webpagina

log uit op 1e Paypal pagina en sluit pagina

Klaar is Kees of vul hier je eigen naam in

Lukt natuurlijk niet met een bankoverschrijving maar je kunt de koper wel vragen zijn emailadres bij de omschrijving van de overboeking te vermelden

 

Graag gedaan

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Heel hartelijk dank.  De methode die u noemt bestaat nog niet zo lang. Waarschijnlijk heeft het klachten geregend en heeft Paypal die regeling ingevoerd. Ik was vergeten dit hier te melden. Excuus voor deze nalatigheid maar nogmaals dank voor uw hulp!

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Deze methode werkt inmiddels niet meer.

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Er blijkt een nieuwe functionaliteit te zijn aangebracht :

 

"How to contact a buyer through Email

For privacy reasons, eBay is no longer displaying personal email addresses. However, you can still contact the buyer through email using their "Buyer Alias Email Address" which you can find in the View order details page.

This email alias, ending in @members.ebay.com, is unique to your communications with this buyer. You can also give email aliases to shipping carriers, so that they can securely share shipping updates with the buyer."

Bron: /help/selling/resolving-buyer-issues/contacting-buyer-bidder?id=4083#Email


Alleen... deze zogenaamde "Buyer Alias Email Address" kan ik met mijn Nederlandse eBay account niet vinden op de "View order details page" (of op een logische plaats ergens anders. Er is ook geen verschil tussen ebay.com of ebay.nl).

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Bovengenoemde optie "Buyer Alias Email Address" is inmiddels ook weer achterhaalt. In ieder geval via de "View order details page" heeft eBay het alweer verwijderd.

1. Het "@members.ebay.com" is nog wel zichtbaar als een gebruiker een eBay bericht heeft gestuurd waarbij de ontvanger ook een kopie in de mailbox krijgt. In het bericht in de mailbox kun je dan bij de afzender het "@members.ebay.com" kopiëren.

 

2. Een beter alternatief is via de betalingsnotificatie van PayPal. Het "... Instant payment received from ..."-bericht van PayPal bevat het reply-to e-mail address van degene die heeft betaald. Die kun je daar eenvoudig uit kopiëren.

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Geweldig! Dit werkt inderdaad.. Heel hartelijk dank

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

hoe kom ik aan e-mail adres koper

Anonymous
Niet van toepassing

Als je bent overgeschakeld naar het nieuwe betalingssysteem van ebay ( en dat wordt verplicht voor iedere verkoper) krijg je geen paypal betalingen meer. Alles loopt via ebay.

En dus ook geen emailadres!

Voor alle verkopers die in het nieuwe betaling systeem zitten de volgende oplossing:

- Ga naar de site Bestellingen

-Dan ga je naar de desbetreffende koper.

-Aan de linkerkant zie je een pijltje. Als je dit aanklikt zie je vervolgens: Bestelgegevens bekijken.

-Klik dit aan.

-Vervolgens zie je een emailadres met eerst heel veel cijfers en letters, maar altijd eindigend op: @members.ebay.com.

Dit emailadres kopieer ik voor het verzenden met DHL en DPD. En het werkt nog ook.

Wel vraag ik mij af of de koper inderdaad een mail van de koerier krijgt. Denk t niet.

Misschien dat de mail bij ebay binnen komt en zij het doorgeven aan de koper, maar weet bijna wel zeker dat dit niet het geval is.

In ieder geval zet ik er bij de verzendlabels ook de telefoonnummer erbij.

Maar ik vind t wel raar dat je wel een telefoonnummer mag doorgeven, maar geen emailadres.

 

 

Bericht 10 van 13
laatste antwoord