annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

Ik voorspelde het al in januari*: Binnenkort is het VERPLICHT om items aan te bieden met gratis verzenden op eBay.com. In feite is dit een tariefsverhoging: ook over de verzendkosten berekent eBay dan commissiekosten van 9%.



Het zoveelste bewijs dat de HEBZUCHT bij eBay regeert. Zie verder:



http://www.auctionbytes.com/cab/cab/abn/y11/m03/i15/s01



*) posting 12 in dit draadje:


http://community.ebay.nl/topic/Verkopen/Vraagje-Aan-Ebaynl/1900001150



"Ik weet het antwoord al lang hoor: eBay gaat 100% gegarandeerd helemaal niets aanpassen aan die maximale verzendkosten voor verkopers op .com.   Sterker nog: binnen een paar jaar wordt iedereen verplicht "gratis verzending" aan te bieden. Dat levert eBay immers veel meer geld op (verkoopkosten over een groter bedrag kunnen rekenen).   Je kan ook eens eBay Australië proberen. Daar ben ik die verzendkosten dwingelandij van eBay nog niet tegengekomen. Alles wat je daar plaatst zonder gallerijplaatje verschijnt automatisch op .com mét gratis gallerijplaatje."


Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

martijn@ebay.com
Community-lid

waar zie jij staan dat we iemand gaan verplichten om gratis zijn items te versturen?


http://pages.ebay.com/sellerinformation/news/feeupdate2011.html#fc

Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 2 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

Even een edit van mijn vorige bericht:


Ik voorspelde het al in januari*: Vanaf 19 april a.s. is het VERPLICHT om items aan te bieden met gratis verzenden op eBay.com. In feite is dit een tariefsverhoging: ook over de verzendkosten berekent eBay dan commissiekosten van 9%.


eBay heeft het ook dit keer weer ingewikkeld en ondoorzichtig gemaakt. Uiteraard om verkopers zoveel mogelijk zand in de ogen te strooien.


Voor uitgebreide bestudering van de ZOVEELSTE tariefsverhogingen: zie de links onder.Het zoveelste bewijs dat de HEBZUCHT bij eBay regeert.


Zie verder: http://www.auctionbytes.com/cab/cab/abn/y11/m03/i15/s01


http://pages.ebay.com/sellerinformation/news/feeupdate2011.html*) posting 12 in dit draadje:


http://community.ebay.nl/topic/Verkopen/Vraagje-Aan-Ebaynl/1900001150


"Ik weet het antwoord al lang hoor: eBay gaat 100% gegarandeerd helemaal niets aanpassen aan die maximale verzendkosten voor verkopers op .com.   Sterker nog: binnen een paar jaar wordt iedereen verplicht "gratis verzending" aan te bieden. Dat levert eBay immers veel meer geld op (verkoopkosten over een groter bedrag kunnen rekenen).   Je kan ook eens eBay Australië proberen. Daar ben ik die verzendkosten dwingelandij van eBay nog niet tegengekomen. Alles wat je daar plaatst zonder gallerijplaatje verschijnt automatisch op .com mét gratis gallerijplaatje."

Bericht 3 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT


@Martijn: wanneer gaat eBay dit brakke forum eens repareren? Al die bugs! Elke nieuwe posting wordt standaard 2x gepost. Dat is al een eeuwigheid zo. Verder: als je op "bewerken" klikt en je past je posting aan, dan krijg je bij opnieuw posten de melding in rood "u kunt uw bericht niet bewerken". Te gek voor woorden. Al je bewerkingen voor niets! Je kan weer opnieuw beginnen. Spaties verdwijnen zomaar.


Verder: Wat is je functie bij eBay? Je vraagt verbaast mij zeer. Het lijkt er op dat je totaal niet op de hoogte bent van de veranderingen die eBay doorvoert. Het lijkt me de omgekeerde wereld dat ik jou als klant eBay-zaken moet gaan uitleggen.


"In a surprise move, eBay will begin charging Final Value Fees to the total amount of transactions, including shipping."


http://www.auctionbytes.com/cab/cab/abn/y11/m03/i15/s00




-- Bewerkt door auxfinesherbes op 16 Mar 2011 16:10 CET
Bericht 4 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

martijn@ebay.com
Community-lid

Je screenshot toont dat de plaatsingskosten gratis zijn voor de eerste 50 items. Nogmaals: nergens worden verkopers verplicht om gratis te verzenden voor zover ik kan zien. Wel gaan ze blijkbaar de final value fee berekenen op de uiteindelijke verkoopsprijs + verzendkosten.

-- Bewerkt door martijn@ebay.com op 16 Mar 2011 16:35 CET
Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 5 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

martijn@ebay.com
Community-lid

Spaties verdwijnen zomaar.


Heb ik nog niet gemerkt. Kan u me misschien wat meer uitleg geven over bijvoorbeeld wanneer dit gebeurt?



Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 6 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

Er had niemand gereageerd op mijn bericht en TOCH kon ik mijn gewijzigde bericht niet posten. Dat is een bug. Ik ken niet één forum waar je je gewijzigde bericht niet opnieuw kan posten omdat er een paar minuten later - terwijl je je wijziging aanbrengt - iemand anders een antwoord op de posting plaatst.


Verder is er uiteraard sprake van een de facto verplichting tot gratis verzenden. Alléén wanneer je verzendt voor 0,00 brengt eBay geen kosten in rekening voor het verzenden.

Bericht 7 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

kopersbescherming
Community-lid

Wat ik wel kan waarderen is de inventiviteit en creativiteit waarmee eBay elke keer weer de opbrengst weet te verhogen.



Neen, gratis verzenden is niet verplicht als de verzendkosten 0,00 bedragen.



Zulke dingen dus.


Bericht 8 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

stephanthecollector
Community-lid

Het wordt allemaal verpakt in mooi lijkende bewoordingen maar in principe wordt je als verkoper dus alleen nog meer op kosten gejaagd en zullen de verkopen nog verder kelderen (omdat je je vraagprijs moet verhogen om de verzendkosten te omzeilen daarmee spek je uiteraard alleen de kas van ebay en dat is dus precies de bedoeling)


Ik voorspel dat binnen 5 jaar en misschen nog wel eerder ebay in zijn huidige vorm stopt met bestaan omdat er simpelweg geen verkopers meer overblijven.



een klein voorbeeldje:


bij het aanmaken van een advertentie op ebay.uk is de eerste foto gratis, wil je er een tweede foto bij plaatsen dan betaal je 36 CENT extra.


hoezo geldklopperij!

Bericht 9 van 25
laatste antwoord

eBay.com: Gratis verzending binnenkort VERPLICHT

religiousstatue
Community-lid

zal ik me ook eens wagen een een voorspelling? binnen 6 maanden is Martijn ook weer weg en vervangen door een antwoord computer ( als dat al niet zo is dat Martijn een computer is)  Over ongeveer 1 jaar antwoord Ebay op geen enkele vraag meer. Nu doen ze dat vrijwel ook al nooit of je krijgt een brij van woorden waaruit een ding duidelijk blijkt en dat is dat ze je niet willen of kunnen helpen. In januarie een vraag gesteld aan Ebay Amerika, tot vandaag geen antwoord. In december vraag gesteld aan Ebay nederland. al na 1 week antwoord: gebruikelijke brij van woorden die totaal niet slaan op de vraag. Vraag op nieuw gesteld: wederom nieuwe brij van woorden, maar nog steeds geen antwoord waarmee ik iets kan doen. Ik denk dat ik Martijn binnenkort een kontrakt ga aanbieden!!

Bericht 10 van 25
laatste antwoord