annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

Hii,

Waarom kunnen wij op eBay NL geen verzending instellen per land? DHL heeft lage verzendkosten voor bepaalde landen, maar bied niet altijd track & trace aan, waardoor ik met PostNL moet versturen en dan zijn de tarieven weer hoger. Het maakt mij niet uit als ik de tarieven per land handmatig moet invoeren, de optie lijkt mij erg handig.

 

Waarom kunnen wij op eBay NL geen ''beste voorstel'' aanbieden? Ik ben bereid om sommige producten voor een lagere prijs te verkopen als iemand mij een voorstel doet via de ''beste voorstel'' knop. Ik zie dat meerdere mensen hier behoefte aan hebben, waarom is dit nog steeds niet mogelijk voor ons? Gaat deze optie er überhaupt komen?

 

eBay NL mist, naast dit, nog meer dingen. Ik snap niet waarom wij niet dezelfde opties hebben als in (sommige) andere landen.

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

albertix
Community-lid

Klopt als een bus hoor. Ik zit al meer dan 20 jaar op Ebay en NL lijkt een ondergeschoven kindje. Qua beleid laten ze altijd hun oren hangen naar .com .uk en .de  en dergelijke, is me letterlijk verteld. Ik moet bij internationale aanbiedingen altijd aangeven dat kopers niet direct betalen aangezien de internationale kosten fictief zijn  -en altijd dezelfde ongeacht waar de koper woont, erg logisch.

En zoals je weet, kopers lezen niet en betalen soms wel snel, impuls.

Ik heb hierover meermaals met de helpdesk contact opgenomen, evenals over het verzenden van een (aangepaste) factuur.

Je krijgt dan een vriendelijke medewerker in india die niets afweet van de nederlandse site en je amper of niet kan verder helpen.

Wel krijg je dan het advies om je aanbieding te zetten of de site van het land waar je wilt verkopen.

Maar ook dat geeft weer grote problemen (met verzendservices bijvoorbeeeld).

Ik zet tegenwoordig de staatjes met precieze verzendkosten en -opties letterlijk in de beschrijving.

 

Kortom: sterkte en er zijn geen goede oplossingen. Bovendien beschermt eBay standaard de kopers en benadeelt ons verkopers. Zie mijn andere item in dit forum.

Groet,

Albertix

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 2 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

albertix
Community-lid

Klopt als een bus hoor. Ik zit al meer dan 20 jaar op Ebay en NL lijkt een ondergeschoven kindje. Qua beleid laten ze altijd hun oren hangen naar .com .uk en .de  en dergelijke, is me letterlijk verteld. Ik moet bij internationale aanbiedingen altijd aangeven dat kopers niet direct betalen aangezien de internationale kosten fictief zijn  -en altijd dezelfde ongeacht waar de koper woont, erg logisch.

En zoals je weet, kopers lezen niet en betalen soms wel snel, impuls.

Ik heb hierover meermaals met de helpdesk contact opgenomen, evenals over het verzenden van een (aangepaste) factuur.

Je krijgt dan een vriendelijke medewerker in india die niets afweet van de nederlandse site en je amper of niet kan verder helpen.

Wel krijg je dan het advies om je aanbieding te zetten of de site van het land waar je wilt verkopen.

Maar ook dat geeft weer grote problemen (met verzendservices bijvoorbeeeld).

Ik zet tegenwoordig de staatjes met precieze verzendkosten en -opties letterlijk in de beschrijving.

 

Kortom: sterkte en er zijn geen goede oplossingen. Bovendien beschermt eBay standaard de kopers en benadeelt ons verkopers. Zie mijn andere item in dit forum.

Groet,

Albertix

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

Precies dit!

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

Beide vragen toevallig van de week ook via mail aan hun helpdesk gevraagd. Zelfde uitleg, daarvoor moet je ebay.com hebben, niet ebay.nl

En toevallig vandaag de vraag gestuurd over het aanpassen van de factuur (iemand kocht 2 objecten bij mij, wilde ik hem aanbieden met maar 1 keer verzendkosten)

 

Wat voor nut heeft ebay.nl nog, als het in vele optieken slechter is dan ebay.com?

 

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

Anonymous
Niet van toepassing

Ik verzend alleen binnen de E.U.

Voor Nederland hanteer ik een verzendprijs van € 7,00 en voor de rest van de E.U. zijn allen verzendkosten gelijk, namelijk € 14,00.

Maar het verzendkosten verschillen inderdaad nogal per land en per koerier.

Het is voor mij altijd een heel gepuzzel met welke koerier ik ga versturen.

Al met al betekent dit dat sommige kopers in bepaalde landen teveel verzendkosten betalen en andere kopers uit andere landen dan weer te weinig.

Ik zou het liefst ook per land de verzendkosten aanpassen, maar dat is nu met ebay nl onmogelijk.

Helaas!

 

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

Hello everybody,

I was struggling with this and think I have a solution (although I haven't tested it yet).

 

In your account settings, it is possible to exclude certain kinds of buyer's. For example, you can choose not to sell with people who have bad ratings. Another thing you can choose not to sell to is based on "shipping location".

 

Then you can select countries in Europe you don't want to ship to. You then look at the shipping rates of DPD/GLS/DHL etc. and see which European countries have the same/similar postage costs from the Netherlands and exclude the others. Then when you make your advert you select "sell to EU" with a fixed price and Ebay will exclude those which you have selected in the previous step.

This does mean that your chosen market is smaller than the whole EU. But the immediate markets are actually the biggest ones anyway- for example with DPD: Belgium, Germany, France, Lux, Austria, Denmark and Poland basically cost the same (only 2 Euro difference).

I think I will have more sales selling goods with lower shipping rates to half of the EU than I will if I sell goods with higher shipping rates to all of the EU.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Verzendopties eBay NL | verzending instellen per land / beste voorstel i.p.v. vaste prijs

Ebay.nl lost dit blijkbaar maar niet op. Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld DHL en PostNL tarieven erin te zetten? Bij Ebay.com is dat geen probleem, dus de software moet het kunnen. Jaren geleden al over geklaagd, maar net weer wat te koop gezet en gezien dat het nog altijd prut is. 

 

Ebay leest dit forum overigens niet. Ik heb nog geen reactie gezien hier van Ebay zelf.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord