annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Te bizar voor woorden!

Lang heb ik geen problemen gehad met eBay. Het kan natuurlijk ook niet anders of het moest er weer eens van komen.


Wat is er gebeurt:

 

Een koper uit Duitsland heeft op .de wat gekocht. Koper betaald niet en na 2 weken open ik een geschil. Koper markeerd het object als betaling verstuurd. Na 4 dagen nog niets ontvangen dus het geschil gesloten en de koper krijgt een aantekening. Blijkt dat de koper in deze 4 dagen een geschil heeft geopend wegens het sterk afwijken van de omschrijving. Maar goed, koper heeft een aantekening dus ik heb ebay gevraagd hoe dit kan aangezien koper nooit iets heeft ontvangen. Blijkt de koper ook nog eens een concurrent te zijn. Ook weer tegen het beleid van ebay in. Geen duidelijk antwoord van ebay en na enige tijd sluit de koper het geschil. Nu gaat de afdeling regels en veiligheid er naar kijken. En wat doet deze? Deze legt mij een beperking op voor de rubriek waar dit object in stond. Dat al mijn objecten in deze rubriek staan heeft tot gevolg dat ik niets meer kan aanbieden. Koper krijgt dus, ondanks dat deze niet heeft betaald, een aantekening wegens een onbetaald object heeft gekregen en concurrent is, toch zijn of haar zin. Weer een concurrent uit de weg. Ebay heeft dus weer oogkleppen op, erg jammer en vooral erg duur gezien de omzet die nu kwijt is.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Te bizar voor woorden!

U heeft een gevoel van onrechtvaardigheid over deze gang van zaken.

Echter, er geldt dat eBay altijd gelijk heeft, en daarna de koper en tenslotte de verkoper (u).

Er is dus niets aan te doen, dat is conform mijn ervaring.

 

Het openen van een geschil voor niet-betaling kan een hachelijke stap zijn, het nodigt uit tot tegenactie.

Weer in mijn ervaring is de enige veilige actie het plaatsen van de nietbetaler op de blokkeringslijst.

Ik laat ook feedback achterwege, die zou toch positief zijn.

 

Omdat u anders eBay niet meer kunt gebruiken zou u er nog een poging aan kunnen wagen via het sturen van een email aan de klantendienst. Geef een korte feitelijke opsomming van de gang van zaken en vraag alleen om annuleren van de beperking.

Succes met eBay.

 

 

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Te bizar voor woorden!

Ga morgen eens bellen. Ebay blijkt een telefonische ondersteuning te hebben voor powersellers. Niet dat ze mij dat verteld hebben op het moment ik dat werd. Mogen ze deze nogal vreemde gang van zaken uitleggen.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord