op 12-01-2011 16:15
Hallo,
op 24 December 2010 heb ik een pakket verzonden met Internationaal pakket plus van TNT, naar de Verendigde staten/ IL.
Status via Usps:
Service(s): E Parcel Group Status: Origin Post is Preparing Shipment.
Status via TNT tracktrace:
28.12.2010: Verzonden naar land van bestemming
Hoe lang duurt het ongeveer voordat mijn koper in de VS het object ontvangt. Dit is mijn eerste keer verkopen. En ik hoop dat hij niet ongeduldig wordt. tevens houdt Paypal mijn betaling nogsteeds vast. Word ik ook niet blijer van op afwachting van positieve feedback zodat ik het geld eindelijk krijg.
op 12-01-2011 21:31
mijn ervaring met pakjes naar de USA in december was dat die er wel 5 weken over deden.
Ook schijnt het nu te zjn dat pakjes zwaarder dan 500 gram met de boot moeten ipv het vliegtuig, dan ben je wel een tijdje onderweg...
op 13-01-2011 17:16
Ga maar uit van 6-7 weken voordat het pakje bezorgd wordt. Alles moet met de boot vanwege een importverbod van pakjes met het vliegtuig bij de Amerikaanse post.
op 13-01-2011 17:26
Klopt allemaal maar volgens mij gold die regel op 24 december nog niet en toen is volgens de vraagsteller het pakket verzonden, desalnietemin kan het wel langer duren omdat het juist in die periode erg druk is.
op 14-01-2011 18:10
Volgens het incident bulletin van Royal Mail is er nu nog iets bijgekomen: overmacht bij USPS ("Force Majeure") door extreme weersomstandigheden:
http://www.royalmail.com/portal/rm/content1?catId=400033&mediaId=3800088#1600085
op 15-01-2011 15:57
hallo
ook ik maak hetzelfde mee
ik verkoop sinds 2006 via ebay, oa aan amerika
ik wist niet dat de amerikaanse post sinds begin december geen pakketten uit vliegtuigen meer accepteert, dus ik verzond 5 december per tnt post internationaal plus pakket een dure pop naar de klant in amerika die deze pop kocht
de pop is nog altijd niet aangekomen, de status wordt niet bijgewerkt en de klant werd ongeduldig en opende een dispuut, kreeg haar gelijk en kreeg haar geld terug
protest van mijn kant bij ebay customers service leidde tot niks, er werd gezegd dat ik geen bewijs van verzending had overlegd en dat heb ik wel
alleen is de pop nog altijd onderweg naar haar, volgens klantenservice tnt post komen de pakketten ergens in amerika aan, de status wordt niet bijgewerkt en op een gegeven moment worden de pakketten toch ingeklaard en bezorgd
dus de klant heeft straks zowel de dure pop als de 400 euro die ebay aan haar terugbetaalde en bij mij van mn paypal afhaalde
uiteraard heb ik een onderzoek gestart bij tnt post en zal ik mijn geld terug claimen als de pop zoek blijft, als de pop uiteindelijk toch zou aankomen kan ik alleen hopen op de eerlijkheid van de koopster, ze heeft me in ieder geval positieve feedback gegeven
wat ik wel vreemd vindt is dat paypal uw geld vasthoudt en dat u toch heeft verzonden, het is niet verstandig om een verkocht object te verzenden zolang uw geld niet is vrijgegeven, dat is het beleid van ebay en van paypal
intusen hoop ik op een goede afloop en lever tot nader orde geen poppen aan amerika
iedereen sterkte en succes met het probleem
groet
lia
op 22-02-2011 15:40
lekker geregeld allemaal, 4 pakketten gestuurd naar de vs met een totaal waarde van 3500 euro.. dank je TNT!!! krijg momenteel de ene naar de andere claim aan mijn broek hier..tot nu toe altijd een feedbackscore gehad van 100%..wat gaan wij daar aan doen... pakketten zijn nu al 4 weken onderweg..en nog helemaal niks... EBAY....LAAT JE HOREN AUB!!!!!